نماینده ولی‌فقیه در گیلان وی با گلایه از عملکرد صدا و سیما در رابطه با عدم ساختن برنامه مناسب برای نهی از منکر و تقبیح فساد و فحشا گفت: اگر نهاد یا مسئولی کم‌کاری کرده یا از بی بند و باری حمایت کند، توبیخ می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۴۶۰۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان اظهار داشت: انتظار می‌رفت همه مدعوین در این جلسه حاضر شوند، زیرا مهمترین جلسه استان گیلان همین جلسه است و افراد غایب عذر موجهی در این رابطه ندارند.

امام جمعه رشت با تاکید بر پاسداشت خون شهدا گفت: با وجود آنکه بسیاری از سخنان امام خمینی (ره) در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر بود، اما ما در این چهل سال بسیار در این زمینه کوتاهی کردیم لذا بایستی اقداماتی انجام دهیم که افراد جامعه به سمت ارزش‌ها سوق پیدا کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه عدم برخورد جدی با منکرات در جامعه باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شد تصریح کرد: نخستین و اساسی‌ترین مشکل جامعه ما مربوط به وضعیت عفاف و حجاب است و مشکلات اقتصادی در رتبه بعدی از لحاظ اهمیت قرار دارند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان ضمن گله‌مندی از کوتاهی پدران و همسران در رابطه با وضعیت حجاب زنان جامعه خاطرنشان کرد: علاوه بر مردم، مسئولانی که در جلسات امر به معروف و نهی از منکر شرکت نمی‌کنند یعنی دغدغه این حوزه مهم را ندارند که این مایه تاسف است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به وظایف حکومت اسلامی از منظر قرآن گفت: نخستین وظیفه حکومت اسلامی از دیدگاه قرآن آن است که برای رشد اخلاقی و فرهنگی جامعه برنامه‌ریزی کند و نماز، ترویج زکات و همچنین احیای امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهمترین اقدامات در این راستا است.

وی با بیان اینکه کار تبلیغاتی خوبی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر نشده است افزود: همه مقام معظم رهبری را در این راستا تنها گذاشتند و بسیاری از مسئولان در رابطه با اوامر ایشان برای کاهش منکر در جامعه کوتاهی کردند و اوضاع کنونی خیابان‌های جامعه به این علت است.

امام جمعه رشت با گله‌مندی از اینکه در برخی موارد لباس مردان پوشیده‌تر از لباس زنان است تاکید کرد: منکراتی مانند وارد کردن غذای سگ و همچنین پوشیدن لباس‌های منافی عفت زیبنده جامعه اسلامی نیست و همه ما وظیفه داریم که تمام همت خود را بکار گیریم تا وضعیت کنونی سامان گیرد.

وی با انتقاد از وضعیت فاجعه بار پوشش و آرایش برخی زنان در ادارات تصریح کرد: این افراد در حالی قانون را زیر پا می‌گذارند و نسبت به ارزش‌های الهی بی‌تفاوت هستند که از بیت‌المال استفاده می‌کنند، اما قوانین خدا را زیر پا می‌گذارند، لذا بایستی جلوی این افراد گرفته شود.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با تاکید بر احیای شعائر الهی در جامعه افزود: طبق فرمایش امام علی (ع) بالاترین بندگان خدا کسی است که عادل بوده و ارزش‌های دینی مانند عفت و حجاب را گسترش می‌دهد و بدعت را نابود می‌کند؛ بر مسئولان جامعه واجب است که سنت پیامبر (ص) را احیا کنند و در راه خدا مجاهدت کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه سگ‌گردانی علاوه بر آنکه با آموزه‌های دینی در تضاد است، با فرهنگ ایران باستان نیز همخوانی ندارد خاطرنشان کرد: یکی از وظایف جامعه اسلامی این است که جلوی مفاسد را بگیرد، زیرا این کار باعث احیای ارزش‌های دینی و الهی و نجات جامعه می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در گیلان تربیت فرزندان و نسل جدید را منوط به مبارزه با مفاسد گوناگون دانست و گفت: در گذشته غوطه ور شدن رهبران اسلامی در قدرت و ثروت باعث شد که از مسیحیان شکست بخورند و در بسیاری از زمینه‌ها عقب ماندند و ما بایستی با عبرت گرفتن از تاریخ از انحراف جامعه جلوگیری کنیم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه نباید بگذاریم هنجارشکنان ارزش‌های دینی ما را زیر پا بگذارند اظهار داشت: طبق قرآن افراد با ایمان بایستی بدون هیچ ملاحظه‌ای با مفاسد مبارزه کنند تا منکر در جامعه گسترش نیابد.

وی با گلایه از عملکرد صدا و سیما در رابطه با عدم ساختن برنامه مناسب برای نهی از منکر و تقبیح فساد و فحشا افزود: همه دستگاه‌های گیلان بایستی به وظایف محوله خود برای کاهش منکر عمل کنند و اگر نهاد یا مسئولی کم‌کاری کرده یا از بی بند و باری حمایت کند، توبیخ می‌شود.

امام جمعه رشت آخرین وظیفه حکومت اسلامی طبق آیات قرآن را برقراری عدالت دانست و بیان کرد: فلسفه نبوت، ایجاد عدالت است و جامعه نیاز به تشکیل حکومت دارد تا عدالت را برقرار کند و موانع پیش رو را از میان بردارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه مسئولان غایب در جلسات امر به معروف باید توبیخ شوند گفت: تاکنون در این رابطه بسیار سستی کردیم و باید در معابر و ادارات با نصب بنر‌هایی الگوی درست زنان مسلمان را معرفی کنیم و صدا و سیما نیز وظیفه دارد در این راستا اقدامات جدی‌تری انجام دهد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان گیلان اظهار داشت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر به معنای برخورد فیزیکی نیست بلکه می‌خواهیم با اتخاذ شیوه‌های درست و به صورت لسانی، این وظیفه الهی مغفول را احیا کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات