با مشارکت گسترده راهپیمایان روزه‌دار روز قدس بزرگترین کتاب مردمی قدس از دلنوشته‌ها و نامه‌های مردم و کودکان خراسان رضوی به‌مردم فلسطین نگاشته شد.
کد خبر: ۹۱۴۴۶۰۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، با مشارکت گسترده راهپیمایان روزه‌دار روز قدس خراسان رضوی، بزرگترین کتاب مردمی قدس از دلنوشته‌ها و نامه‌های مردم و کودکان به‌مردم فلسطین نگاشته شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: این طرح با هدف ثبت و ضبط گوشه‌ای از حماسه حضور و فریاد حمایت مردم مسلمان ایران اسلامی از آرمان‌های قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و در ایام بزرگترین خیانت تاریخ با وادادگی عوامل حکومت‌های مرتجع منطقه در معامله قرن انجام شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان ادامه داد: طرح نگارش بزرگترین کتاب مردمی فلسطین با طراحی و چاپ برگه‌هایی با سربرگ روز قدس و با عنوان دلنوشته به‌مردم فلسطین و نقاشی کودکانه با موضوع فلسطین در سراسر استان خراسان رضوی آغاز شد و در روز جمعه و همزمان با روز قدس ادارات کتابخانه‌های عمومی استان با ایجاد غرفه و حضور در جمع راهپیمایان نسبت به‌توزیع برگه‌ها و جمع‌آوری دلنوشته‌های مردمی اقدام کردند.

وی با اشاره به استقبال مردم از این طرح و جمع‌آوری صد‌ها برگه دلنوشته اظهار کرد: در مشهد نیز با دایر شدن کتابخانه عمومی نمادین فلسطین در میدان بسیج طرح نگارش بزرگترین کتاب مردمی فلطسین اجرا شد و با استقبال بی‌نظیر مسؤولان استان، مردم و کودکان و نوجوانان مواجه شد.

سبزیان از درج دلنوشته به‌مردم فلسطین توسط مسؤولان استان از جمله حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حیدرخوش نیت سرپرست معاونت استاندار و فرماندار مشهد، حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان، اکبر شیخ رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور، محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان و اعضای شورای اسلامی اسبق و حال حاضر مشهد و جمعی دیگر از مسؤولان خبر داد.

وی ادامه داد: دلنوشته‌ها و نقاشی‌های کودکانه مردم علاقه‌مند به آرمان‌های اسلام و انقلاب و قدس شریف به‌صورت کتاب تدوین شده و در مراسمی ویژه رونمایی و در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ نمایشگاه کتاب‌های مربوط به فلسطین و انتفاضه مقاومت و نصب بنر اطلاع‌رسانی و توزیع بروشور معرفی کتاب‌های نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از دیگر فعالیت‌های کتابخانه عمومی نمادین فلسطین در روز قدس بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها