سید ساجد یعقوبی
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۵۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان از ردیف اعتباری ملی برخوردار هستند.
کد خبر: ۹۱۴۴۵۰۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل با حضور مسئولان استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس برگزار شد و در این جلسه بر تحقق شعار سال مبنی رونق تولید تاکید شد.

هر یک از مسئولان به اظهار نظراتی در تکمیل اعتبارات پرداختند و خواستار تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های نیمه‌تمام و تخصیص اعتبار شدند.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ظهر امروز در این جلسه اظهار داشت: هم‌اکنون یک هزار و 550 کیلومتر از راه‌های شریانی استان از ردیف اعتباری ملی برخوردار هستند و دوبانده کردن راه‌های مواصلاتی استان در مسیرهای مختلف با تخصیص اعتبارات اولویت اساسی است.

وی با اشاره به این که تنگناهای مالی در اواخر سال گذشته ما را با مشکل روبه‌رو کرده است بیان کرد: علی‌رغم مشکلات مالی و اعتباری اجرای پروژه‌ها را ادامه دادیم و با تلاش‌های انجام یافته در حال حاضر یک هزار و 650 کیلومتر از راه‌های شریانی استان برقرار است که اکثر این محورها مربوط به بزرگراه و دوبانده هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: رقم اعتبارات ملی حوزه راه استان اردبیل امسال به 150 میلیارد تومان رسیده است در حالی که در دو سال گذشته این اعتبارات 15 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که درصدد هستیم با تخصیص 100 درصدی اعتبارات ملی به پروژه‌ها به اهداف خود در تکمیل آنان دست یابیم.

دریافت‌کنندگان تسهیلات به ارزش 120 میلیارد تومان منتظر تخصیص یارانه‌اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: شفاف‌سازی روند ارائه تسهیلات و مشخص شدن مسیر ان یک اولویت اساسی و مهم برای ما است که در این زمینه در تلاش هستیم با اهمیت به این مهم به اهداف خود در راستای اجرای موفق طرح‌های اشتغال‌زا جامه عمل بپوشانیم.

قاسم رحیمی افزود: با توجه به این که در بحث اشتغال فراگیر دریافت کنندگان تسهیلات به ارزش 120 میلیارد تومان منتظر تخصیص یارانه هستند، باید تکلیف آنها در اسرع وقت تا پایان امسال مشخص شود تا بتوانیم به اهداف خود در اجرای این طرح دست یافته و مشکلات موجود را از سر راه برداریم.

وی با اشاره به اجرای عملیات تخریب و بازسازی ساختمان کهنه و قدیمی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این اقدام برای امسال در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه پیگیری‌های مکرر در ارتباط با واگذاری ساختمان‌های دولتی به سایر نهادها و عدم برگشت آن انجام یافته است.

رحیمی تصریح کرد: ساخت و بازسازی ساختمان‌های کهنه و فرسوده در سطح استان در دستور کار قرا ر گرفته و تامین اعتبارات به شکل استانی نیست که درصدد هستیم امسال در این زمینه به اهداف خود جامه عمل پوشانده و مشکلات پیش رو را برطرف کرده و به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

پروژه‌های سدسازی با کمبود اعتبارات روبه‌رو هستند

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اردبیل نیز بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر پروژه‌های سدسازی با کمبود اعتبارات روبه‌رو هستند که این مسئله در حال حاضر برای ما مشکل‌ساز شده و درصدد هستیم با تخصیص اعتبارات و رفع کمبود اعتبارات پروژه‌های سدسازی را تکمیل و بهره‌برداری برسانیم.

اصغر سلیمان‌زاده افزود: 50 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد عنبران که یک پروژه ملی است نیاز داریم که امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبارات و تخصیص به موقع آن به اعتبارات در راستای تکمیل آن گام برداشته و اتمام آن را در اسرع وقت محقق کنیم که این موضوع برای ما اولویت اساسی است.

وی بیان کرد: ریالی منبع مالی از محل اعتبارات مرزی برای تکمیل سدهای در حال احداث تخصیص نیافته و و ما در پروژه پایاب سد خدافرین 120 میلیارد تومان و در سد عمارت نیز 30 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم که این مسئله برای ما مشکلات متعددی را به بار آورده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اردبیل بیان کرد: از فرمانداران انتظار داریم نسبت به بازگشایی بستر رودخانه‌ها با هدف جلوگیری از سیلاب‌هیا فصلی جذب اعتبار کرده و در تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه پیشگام باشند که این مسئله برای ما اولویت اساسی بوده و باید مورد توجه واقع شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس نیز تصریح کرد: شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی عملکرد دولت قابل قبول نیست و باید در این زمینه مدیران اجرایی تمامی عملکردها را منعکس کنند و در این زمینه اقدامات قابل قبولی انجام دهند که این مسئله در حال حاضر اولویت اساسی است.

محمد فیضی افزود: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که عملکردهای منفی به اطلاع مردم برسد ولی در راستای اجرای عملکردهای مثبت آن کم‌کاری شود.

ارسال نظرات