در برنامه اقدام ملی تولید مسکن، انبوه‌سازانی که حداقل امتیازات را کسب نکنند نمی‌توانند در ساخت ۲۰۰هزار مسکن مشارکت داده شوند وصنعت ساختمان یک صنعت خوداتکا است و می‌تواند موجب ایجاد فرصت‌های شغلی زیادی شود.
کد خبر: ۹۱۴۴۴۶۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در برنامه اقدام ملی تولید مسکن، انبوه‌سازانی که حداقل امتیازات را کسب نکنند نمی‌توانند در ساخت ۲۰۰هزار مسکن مشارکت داده شوند، گفت: صنعت ساختمان یک صنعت خوداتکا است و می‌تواند موجب ایجاد فرصت‌های شغلی زیادی شود.

حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه مراسم آیین‌ آغاز عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی، تولید و عرضه مسکن در شهر جدید اندیشه (۲۹۹۹ واحد مسکونی و تجاری) با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از برنامه اقدام ملی برعهده شهرهای جدید است، گفت: تمرکز شهرهای جدید در اجرای این برنامه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است و امروز هم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برنامه اقدام ملی به منصه اجرا رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: منابع سرشاری در اختیار بخش خصوصی است که این منابع در قالب نقدینگی‌، در دسترس مردم به خوبی خود را نشان می‌دهد و وجود دارد. پس از این نقدینگی به هر سمت که برود باعث عمران و آبادانی می‌شود.

طاهرخانی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان باعث ایجاد رونق و فعال‌سازی در صنایع زیادی می‌شود، اظهار داشت:‌ صنعت ساختمان یک صنعت خوداتکا است پس می‌تواند در سال رونق تولید ملی موجب ایجاد فرصت‌ای شغلی زیادی شود. 

وی با بیان اینکه در این برنامه اقدام ملی برای ۲۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود، عنوان کرد: بخش مسکن و ساختمان یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند رونق تولید را در کشور ایجاد کند. پس مزایا و منافع این برنامه علاوه بر تأمین مسکن می‌تواند موجب تشویق بخش خصوصی برای ورود به بخش مسکن باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در برنامه اقدام ملی، تولید و عرضه مسکن مدل جدیدی ایجاد شده است که دیگر موضوع کارفرمایی و پیمانکاری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در سیستم سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر قواعد تغییر می‌کند و دیگر آنها شرکای ما هستند. پس باید تأکید کنیم پاشنه آشیل این برنامه اقدام ملی این است که نتوانیم شرکای مناسبی انتخاب کنیم.

طاهرخانی اضافه کرد: در این برنامه اقدام ملی شرکت عمران دقت بالایی در انتخاب شرکای خود و سازندگان مسکن دارد و یک نظام ارزیابی مالی و فنی برای آن ایجاد کرده تا سازندگان و انبوه‌سازانی که حداقل امتیازات را به دست نیاورند نتوانند وارد این برنامه اقدام ملی شوند.

به گفته وی، امروز هزار میلیارد تومان پروژه آغاز به کار کرد که بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی عرضه شده و آن بخش مربوط به دولت مربوط به آورده زمین است.

ارسال نظرات