نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

امام خمینی(ره) استقلال را در جامعه ما نهادینه کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: امام خمینی(ره) توانست استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را در جامعه نهادینه کند.
کد خبر: ۹۱۴۴۳۸۷
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) توانست تحولی عظیم در جامعه کنونی بشری ایجاد کند.

نماینده، ولی فقیه در گیلان گفت: بسیاری از ویژگی‌های امام خمینی (ره) می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای نسل امروز و آینده باشد، زیرا ایشان در فقه، اصول، فلسفه، کلام، تاریخ، عرفان و مسائل سیاسی از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه شخصی همانند امام (ره) در طول تاریخ اسلام که بتواند تمام مولفه‌های سیاسی دنیا را به چالش بکشد بسیار اندک بود خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی در روابط اجتماعی کشور‌ها دگرگونی اساسی ایجاد شد و این امر ناشی از اندیشه‌های منحصر به فرد امام (ره) بود.

امام جمعه رشت یکی از بارزترین ویژگی‌های امام (ره) را برپایی حکومت اسلامی دانست و تصریح کرد: امام (ره) در راستای برقراری حکومت اسلامی اقدامات موثری کرد و حتی در جوانی در کتاب خود تن دادن به حکومت ظالمان را بر خلاف خواست الهی بیان کرد.

آیت‌الله فلاحتی به نوع حکومت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در سال ۵۸ امام (ره) فرمودند که حکومت باید جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر باشد و بیش از ۹۸ درصد مردم نیز به این نوع حکومت رأی آری دادند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان بیان کرد: امام خمینی (ره) برای به وجود آمدن استقلال سیاسی، استقلال فرهنگی و استقلال اقتصادی برنامه و حرف‌های قابل تأمل و شنیدنی داشتند.

وی با تاکید بر اینکه گفتار و پیام‌های امام (ره) برای عوام قابل فهم بود گفت: با توجه به اینکه سال‌ها از رحلت امام خمینی (ره) می‌گذرد، اما در حال حاضر بسیاری از خواص گفتار و پیام‌های ایشان را می‌پسندند و این از شگفتی‌های شخصیتی ایشان است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نگاه امام (ره) در امور سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حکومت بر گرفته از اسلام و سنت بود ابراز داشت: امروز هر انسان عاقل و آزاده‌ای اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را قبول می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی به مطالب امام (ره) برای ارکان مسائل سیاسی جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: امام (ره) در اصول استقلال سیاسی معتقد است که حکومت اسلامی نباید وابسته به اردوگاه شرق و غرب باشد بلکه ملت مسلمان وظیفه دارد همواره به خدای متعال تکیه کند.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) معتقد است جامعه اسلامی بایستی استعمار زدایی شود و دست تمام اجانب را از مملکت اسلامی بایستی قطع کنیم، البته این سخن به معنای قطع رابطه با دولت‌ها نیست بلکه به معنای حفظ استقلال است.

نماینده، ولی فقیه در گیلان افزود: توجه داشتن به کرامت انسان در اندیشه معنوی اسلام بسیار حائز اهمیت بوده و طبق احادیث حفظ حرمت مومن از حرمت خانه کعبه نیز بالاتر است لذا در مکتب اسلام به کرامت انسانی توجه ویژه‌ای شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رهایی از استعمار فکری و داشتن استقلال در اندیشه از جمله رهنمود‌های امام (ره) در بخش فرهنگی است تاکید کرد: مسئولان حکومتی بایستی با استفاده از نگاه امام (ره)، در راستای برقراری استقلال فرهنگی تلاش کنند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان به نگاه امام خمینی (ره) در رابطه با استقلال سیاسی اشاره و تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: محاصره اقتصادی که عده‌ای از آن می‌ترسند فرصتی ارزشمند برای کشورمان است.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان اظهار داشت: تحریم باعث رشد و شکوفایی استعداد انسان‌ها می‌شود و انسان را در برابر سختی‌ها و ناملایمات زندگی قدرتمند می‌کند لذا باید بدانیم که کشور ما بسیاری از دستاورد‌های خود را مدیون تحریم است.

آیت‌الله فلاحتی به تلاش دشمنان برای نشان ندادن پیشرفت‌های کشور اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های امام (ره) این است که توانست استقلال در سیاست، فرهنگ و اقتصاد را در جامعه اسلامی نهادینه کند و امروزه بسیاری از جوامع از نگاه ایشان الگو می‌گیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار