امام جمعه قم معامله قرن را اسارت امت اسلامی و بازگشت به عقب خواند و گفت: پیام اصلی روز قدس نفی معامله قرن است.
کد خبر: ۹۱۴۴۳۱۶
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد به نقل از مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که همزمان با روز قدس در مصلی قدس برگزار شد، با تأکید بر اینکه مردم در راهپیمایی روز قدس آمده‌اند تا با آرمان‌های انقلاب پیمان ببندند، اظهار داشت: مردم قم ۱۵ خرداد روز شماست، شما مردم قم ۱۵ خرداد و این همه حماسه را به وجود آوردید و امروز هم در این حماسه بزرگ حضور یافته‌اید و لایق درود خداوند هستید.

وی با بیان اینکه حاضران در این راهپیمایی به ندای الهی پاسخ دادند، افزود: از قم انتظار می‌رود که فضای آن نورانی و منطبق با پرتوی الهی باشد و ماه رمضان باید این فضا را برای ما به همراه داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور پیام اصلی روز قدس امسال را نفی معامله قرن دانست و تأکید کرد: معامله قرن هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما بخش‌هایی از آن رونمایی شده است که از جمله آنها رسمیت شناسی کامل رژیم اشغالگر قدس و توسعه قلمرو اسرائیل و تضعیف فلسطین و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: لغو حق بازگشت مردم فلسطین به این کشور از دیگر بندهای این معامله است که به این معنی است که بسیاری از فلسطینیان آواره که در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند حق ملیت خود را از دست می‌دهند و این ننگ بسیار بزرگی است.

آیت الله اعرافی، الحاق بلندی‌های جولان از سوریه به اسرائیل و انتقال پایتخت رژیم اشغالگر قدس به بیت المقدس را از دیگر بندهای این معامله برشمرد و تأکید کرد: نفی حق داشتن ارتش برای فلسطین از بندهای دیگر این معامله است که بدترین بند این معامله است، ارتش نداشتن یعنی هیچ و فلسطین را به هیچ می‌کشاند.

وی افزود: حذف مقاومت و مهار جبهه مقاومت از جمله ایران از جمله بخش‌های این معامله است که همه اینها یعنی اسارت امت اسلام و بازگشت عالم اسلام به عقب.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مردم با زبان روزه و همه سختی‌ها آمده‌اند تا در برابر این طرح شیطانی قد علم کنند، افزود: راه حل مسئله اسرائیل تأکید بر قطع روابط سیاسی و قطع روابط تجاری با اسرائیل و تأکید بر اینکه فلسطین برای همه فلسطینیان است خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه قوت یافتن جریان مقاومت از دیگر ضروریات است، تصریح کرد: باید همان ۷ الی ۸ میلیون فلسطینی با انتخابات حق خود را انتخاب کنند، صهیونیست‌ها یا باید به انتخابات تن بدهند یا منتظر اقدام جبهه مقاومت باشند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه ملت‌های بزرگ اسلام باید از دولت‌های خود این را بخواهند، گفت: بی شک اسرائیل نابود خواهد شد و ملت ایران هم همین را می‌خواهد و این منطق را به دنیا عرضه می‌کند، به ترامپ و امثال آنکه در دنیا صد جنگ را به وجود آورده‌اند باید بگوییم که این سخن روزه داران است که در بیش از هزار شهر ایران و در هزاران روستاها برخواسته‌اند.

مذاکره با کسی درست است که دروغگو نباشد

وی با بیان اینکه گزارش‌ها حاکی از این است که حضور مردم ایران امسال چندین درصد از سال‌های گذشته بیشتر بوده است، افزود: در قم از صد میلت جهان در این راهپیمایی باشکوه حضور پیدا کردند و آمده‌اند تا به دولت‌های غارتگر بگویند که ما ایستاده‌ایم و در این مسیر هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور افزود: پیام مردم به شما این است که شما ما را تحریم کردید و بار سنگین به ما وارد کردید اما ما کوتاه نخواهیم آمد، شما گرگ‌های مخملی هستید که یک سوی چماق نشان می‌دهید و از یک سوی از مذاکره حرف می‌زنید مذاکره با کسی درست است که دروغگو نباشد و اهل تهدید و تحریم نباشد.

وی با بیان اینکه این ملت گام دوم انقلاب را طی خواهد کرد و در این مسیر استوار به فضل خدا خواهد ماند. گفت: باید به ملت بزرگ ایران آفرین گفت و از همه کسانی که در برگزاری این راهپیمایی بزرگ نقش داشتند سپاسگزاری کرد.

تأکید بر رزق حلال و تربیت سالم

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه مباحثی از خانواده، اظهار کرد: اسلام نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان را بسیار مهم برشمرده است، در نقش پدر و مادر در تربیت نسل جوان نباید فقط به روش‌های ظاهری بسنده کنیم در منطق اسلام وظیفه پدر و مادر فراتر از روش‌های ظاهری بلکه زمینه سازی است.

وی با بیان اینکه زمینه سازی اسلامی به این معناست که روابط همسران بر روی روابط آینده فرزندان تأثیر می‌گذارد، افزود: حضور با معنویت و نام نیک نه تنها بعد از تولد بلکه از قبل از تولد روی تربیت فرزندان مؤثر است نمونه‌های متعدد این نوع تربیت بر اخلاق و فقه ما مورد تأکید قرار گرفته است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه فصل دیگر آن رعایت روابط خوب میان همسران است، افزود: اگر روابط میان همسران بر پایه‌های اخلاقی استوار شود زمینه‌ای می‌شود برای اینکه فرزندان خوب تربیت شوند و دیگر غذای حلال و کسب حلال در آینده فرزندان است، به فرموده امام صادق (ع) لقمه حرام آینده فرزندان و نسل‌های آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گفته وی غذای حرام و لقمه حرام باعث می‌شود تا ۴۰ روز نماز انسان مورد قبول قرار نگیرد و آینده فرزندان انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ابعاد انتخاب همسر، محیط خانوادگی و مراقبت‌های معنوی را باید مورد عنایت قرار داد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات