کارشناس مسایل سیاسی در جمع بسیجیان چلیچه گفت: مسئله فلسطین دعوا برای خاک نیست، مسئله اسلام است.
کد خبر: ۹۱۴۴۲۳۴
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست بصیرتی بسیجیان پایگاه زینب کبری سلام الله علیها چلیچه با حضور یکی از کارشناسان مسایل سیاسی برگزار شد.

حسن علی جعفری در این نشست با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس، گفت: در قرآن فلسطین را سرزمینی مقدس، اولین قبله مسلمین و مسجد الاقصی به‌ عنوان محل معراج پیامبر عظیم الشان یادکرده، یعنی سرزمین فلسطین سرزمینی اسلامی است و فلسطین یعنی اسلام .

وی تصریح کرد: تصور خیلی‌ها بر این است که مسئله فلسطین، یک مسئله قومی، عربی است، درحالی ‌که  بنیان‌گذار انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را مسئله اسلام می‌داند. یعنی تجاوز و اشغال فلسطین، تجاوز به خاک و قومیت نیست؛ بلکه تجاوز به ارزش‌های والای اسلامی است.

جعفری، اظهار  داشت: حدود150 سال پیش 7جنگ صلیبی بین جهان اسلام و جهان مسیحیت در قرن‌های  8 و 9 و10 به وقوع پیوست، تا بتوانند فلسطین را از دست مسلمین بیرون بکشند، در جنگ سخت‌افزاری شکست خوردند؛ ولی در جنگ  نرم‌افزاری پیروز شدند و اینگونه است که آغاز  رنسانس پایان جنگ‌های صلیبی  است که توسط  مسلمانان به رهبری صلاح‌الدین ایوبی اداره می‌شد .

جعفری تصریح کرد: تحولاتی که در منطقه است ظاهراً دعوا  و جنگ در سوریه و عراق و نبرد در شهرهای مختلف یمن است؛ اما اساس کار دعوا بر سر فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد: تحولات منطقه که در حال  شکل‌گیری است  برگرفته از عزت است که جهان اسلام  داشته و بدست آورده و در منطقه دیده می‌شود و تمام گروهک‌های  ضدانقلاب طراحی‌شده توسط یهودیان و موساد است و به نام اسلام، تا بتوانند این‌گونه چهره اسلام را خدشه‌دار کنند.

این کارشناس مسایل سیاسی در ادامه سخنان خود گفت: اتفاقاتی که بعد از انقلاب توسط حکیم خردمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شد، مسئله روز قدس بود، که قدس را از مسئله قومی و طایفه‌ای بیرون آورد و آن را به ‌عنوان  مسئله اول جهان اسلام معرفی کرد،  همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز مسئله اول در جهان اسلام  را مسئله فلسطین می‌داند.

 

ارسال نظرات