به همت انجمن تجلیل از مفاخر و هنرمندان کردستان، سال‌ها تلاش و هنرنمایی هنرمند پیشکسوت موسیقی کردستان، استاد مهدی حجت‌السادات ارج نهاده شد.
کد خبر: ۹۱۴۴۲۳۰
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با حضور جمعی از هنرمندان، ادباء و فعالان فرهنگی و اجتماعی با حضور در منزل استاد مهدی حجت‌السادات از اساتید پیشکسوت حوزه موسیقی، نقاشی و خوشنویسی استان کردستان، از سال‌ها تلاش، هنرنمایی و خدماتش در این عرصه‌ها تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

در این دیدار که به همت انجمن تجلیل از مفاخر و هنرمندان کردستان و موسسه «تروسکه‌ی سنه‌ی فرهنگی» انجام گرفت، جمعی از فعالان هنری، فرهنگی، ادبی و مدنی و تعدادی از حامیان و علاقمندان به هنر و فرهنگ در فضایی صمیمی و هنری و دوستانه ضمن دیدار با این استاد هنر، سال‌ها تلاش، خدمات و فعالیتش در حوزه نقاشی و خوشنویسی به ویژه موسیقی کُردی را ارج نهادند.

در این دیدار سیداسماعیل حسینی، امجد افتخار، فاتح عزت‌پور، داریوش راشدنسب، امید استادنوروزی و جلال شریعتی در ارتباط با توجه بیشتر به فرهنگ و هنر و تکریم اهالی هنر؛ و هنرنمایی و تلاش‌های استاد حجت‌السادات به صورت کوتاه به ایراد سخنرانی پرداختند و تلاش‌های این هنرمند پیشکسوت را ستودند.

در این دیدار از سوی مؤسسه مردم‌نهاد تجلیل از مفاخر و هنرمندان کردستان لوح سپاس، همراه هدیه‌ای به استاد حجت‌السادات تقدیم و مجسمه مستوره اردلان به همسرش خانم افسانه نساج اهداء شد.

همچنین تابلوی هنری (خوشنویسی) اثر استاد محمدصابر صابر که به علت بیماری نتوانسته بود در این جلسه حضور پیدا بکند توسط همسر وی به استاد حجت‌السادات تقدیم شد و همچنین توسط امجد افتخار رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان سنندج به نمایندگی از این انجمن یکی از آثار خود را به استاد حجت السادات هدیه کرد و از سال‌ها خدمات و تلاش وی در حوزه خوشنویسی تقدیر کرد.

حجت‌اسادات متولد سال ۱۳۲۷ محله چهارباغ سنندج استف او علاوه بر خوانندگی، هنر را با فراگرفتن نقاشی و خوشنویسی در خود به اوج رسانده است، اما با فعالیتی بیش از نیم قرن در حوزه موسیقی کُردی، چهره‌ای ماندگار از خود برجای گذاشته و در این عرصه خدمت شایسته و ارزنده‌ای به شعر و هنر موسیقی کردستان کرده است.

وی در سال ۱۳۴۶ مورد توجه استاد بزرگ موسیقی کُردی مرحوم «حسن کامکار» قرار می‌گیرد و از طریق وی وارد رادیو سنندج می‌شود. به این ترتیب کار حرفه‌ای این هنرمند پیشکسوت موسیقی کردستان، از همان اواخر دهه ۴۰ شمسی با ورود به رادیو آغاز شده و طی چند سال فعالیت در کردستان بیش از ۳۵ آهنگ را ضبط کرده است.

استاد «مهدی حجت‌السادات» در حوزه خوشنویسی نیز از اساتید این هنر بوده و همچنین در حوزه نقاشی نیز فعالیت چشمگیری داشته است که تولید ده‌ها اثر با استفاده از پاستل و سیاه قلم در اندازه‌های مختلف با موضوعات طبیعت بی‌جان، پرتره مشاهیر کُرد و ایران زمین، طبیعت، فولکلور منطقه و کپی‌برداری آثار بزرگان نقاشی حاصل تلاش‌های این هنرمند پیشکسوت سنندجی است که در چندین نمایشگاه هم در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی ضمن هنرنمایی در این رشته به آموزش هنرجویان و علاقمندان مشغول است و شاگردان توانمند و ارزنده‌ای را هم پرورش داده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات