سید ساجد یعقوبی
فرمانده بسیج عشایری اردبیل گفت:مهمترین مانع اجرای معامله قرن، گسترش و تقویت انگیزه‌های مقاومت در جامعه فلسطین است.
کد خبر: ۹۱۴۴۲۱۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

مهمترین مانع اجرای معامله قرن، گسترش و تقویت انگیزه‌های مقاومت در فلسطین است

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار حسین حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اردبیل شعار محوری روز جهانی قدس امسال را "شکست معامله قرن،تثبیت آرمان فلسطین" عنوان کرد و اظهار داشت:زنده نگهداشتن آرمان فلسطین هرسال فرصتی را فراهم کرده برای این که جوامع انسانی و افکار عمومی از ظلم صهیونیست‌ها و مظلومیت فلسطینی ها آگاه شوند.

وی با قدردانی از حضور پرشور و حماسی اقشار مختلف مردم و مسئولان و عشایر غیور شهرستان اصلاندوز در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود:روز جهانی قدس که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است امروز مورد توجه جهانیان قرار گرفته و ۴۰ سال است که از این نامگذاری و برپایی راهپیمایی می گذرد و در طول این مدت در تمامی شرایط همواره ملت ما همگام با سایر ملتهای عالم اسلام موضوع روز جهانی قدس را گرامی داشته و با حضور خودشان مظلومیت ملت فلسطین را فریاد زدند.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری به اهداف شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی در طرح ننگین معامله قرن اشاره کرد و گفت:یقینا با حضور و اراده امت اسلامی شاهد شکست جبهه آمریکایی،صهیونیستی و سعودی خواهیم بود.

حسین زاده در ادامه گفت:می توان از دو منظر به موضوع نگریست: نخستین اینکه بانیان طرح معامله‌ قرن در سطح خرد به دنبال آن هستند تا تحولات سیاسی و امنیتی درون سرزمین های اشغالی را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر دهند و دوم در سطح کلان در پی آنند تا تحولات منطقه غرب آسیا را در راستای منافع سیاسی و امنیتی خود طراحی نمایند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح باعث خلع سلاح گروههای مقاومت می شود گفت:این طرح اقدامی آشکار علیه نوار غزه و گروه‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی است که در این منطقه حضور دارند.

فرمانده بسیج عشایری استان اردبیل نابودی،مهار و یا انحراف در محور مقاومت منطقه‌ای،عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی،تشکیل جبهه عبری-عربی و غربی علیه جمهوری اسلامی را از اهداف کلان تغییر معادلات سیاسی منطقه غرب آسیا در این طرح عنوان کرد.

حسین زاده همچنین فشار حداکثری به ایران،واگذاری غیرقانونی بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ،به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی،اعمال فشار به کشورهای حامی محور مقاومت به مقاومت و متشنج کردن فضای سیاسی درونی را از گامهای اجرایی طرح معامله قرن بیان کرد.

وی با اشاره به پیامدهای اجرایی شدن معامله قرن گفت:طرح معامله قرن با هضم کردن کرانه باختری درون اسرائیل تبعید ساکنان سرزمین های ۱۹۴۸ به صحرای سینا،خلع سلاح نیروهای مقاومت غزه و قراردادن غزه تحت کنترل رژیم صهیونیستی و مصر،موجودیت سرزمین فلسطینی را نشانه گرفته است و چنانچه این طرح اجرا شود حتی نامی از فلسطین باقی نخواهد ماند.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری در ادامه مهمترین مانع اجرای معامله قرن را گسترش و تقویت انگیزه های مقاومت در جامعه فلسطین دانست و گفت:اندیشه مقاومت میان فلسطینیان که متاثر از آموزه های انقلاب اسلامی ایران و ایستادگی و پیروزی حزب الله لبنان بر دشمن صهیونیستی است امروزه سبب شده تا گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز مردم ساکن غزه دست برتر را در مقابل رژیم صهیونیستی داشته باشند.

حسین زاده افزود:مهمترین نشانه بالا بودن روحیه مقاومت در مقابل صهیونیست ها آغاز راهپیمایی های بازگشت است که یکی از پدیده‌های جدید محسوب می‌شود و حدود یک سال است از سوی ساکنان غزه دنبال می گردد.

وی برتری جمعیت فلسطینی برای یهودی در کلیت خاک فلسطین را از دیگر موانع پیش روی طرح معامله قرن عنوان کرد و گفت:در حالی که صهیونیست‌ها در مهاجرت معکوس ناامیدی و دیگر مشکلات اجتماعی هستند فلسطینیان سرشار از انگیزه های مقاومت افزایش جمعیت خود را راهی جهت مقابله با رژیم صهیونیستی می دانند.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری در پایان گفت:در مجموع طرح معامله قرن با وجود همه تبلیغات و تلاش‌های آمریکا و سران صهیونیسم برای اجرایی شدن آن انجام می دهند طرحی فاقد آینده است و از هیچ شانسی در واقعیت برای عملیاتی شدن برخوردار نیست و شکست خورده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار