امام جمعه درگز خباثتی به نام معامله قرن را خیانت قرن دانست و گفت: مستکبرین عالم بدانند این طرح ظالمانه آن‌ها مانند سایر طرح ها، سرنوشتی جز شکست ندارد؛ فلسطین می‌ماند و رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۴۴۲۰۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، امام جمعه درگز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: اگر می‌خواهید همه خوبی‌های دنیا و آخرت برای شما جمع شود مراقب زبان خود بوده و به هیچ قیمتی دروغ نگویید.

وی در ادامه به بررسی برخی صفات حسنه پرداخت و اظهار کرد: راستگویی، صداقت و دوری از نفاق، ترس از پروردگار عالم و ناظر دیدن خدا بر تمامی امور، گریه از خشیت خدا، شناختن اولویت زندگی و فدا کردن جان و مال در راه دین و در نهایت پیاده کردن سبک و سنت پیامبر اسلام در زندگی از جمله صفاتی هستند که برکات بسیار زیادی در زندگی انسان دارند.

امام جمعه درگز ضمن تقدیر از حضور پرشور و حماسی مردم علی الخصوص مومنین روزه دار درگزی در راهپیمایی روز جهانی قدس عنوان کرد: اصل تفکر مبارزه با نظام سلطه و دفاع از مظلومین به خصوص ملت‌های مسلمان از ضروریات نظام فکری امام راحل بود که با ابتکار سیاسی ایشان، این روز در تاریخ جاودانه شد تا مسلمین جهان علیه رژیم اشغالگر اسرائیل بسیج شوند.

حجت الاسلام ایروانی اظهار کرد: خباثتی به نام معامله قرن در واقع خیانت قرن است؛ معامله‌ای که در آن فلسطین حق داشتن ارتش را نداشته و حماس باید همه سلاح‌های خود را تحویل دهد؛ این مساله آنقدر اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله روز قدس را روز رویارویی با معامله قرن دانسته اند.

وی افزود: معامله قرن طرحی برای حفظ منافع رژیم صهیونیستی و رسمیت بخشیدن به اشغال فلسطین است، اما مستکبرین عالم بدانند این طرح ظالمانه آن‌ها مانند سایر طرح ها، سرنوشتی جز شکست ندارد؛ فلسطین می‌ماند و رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.

امام جمعه درگز در ادامه با تسلیت پیشاپیش رحلت جانگداز امام خمینی (ره) تبیین کرد: امام آنچنان عزتی به ما داد که امروز هیچ کشوری در منطقه بدون اذن و خواست جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند موضوعی را به سرانجام برساند؛ البته شخصیت امام گونه رهبر معظم انقلاب که در علم و زهد و شجاعت همانند ایشان بود، جای خالی امام را برای ما پر کرد.

حجت الاسلام ایروانی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه قیام خونین ۱۵ خرداد مصیبت بزرگی بود و بیش از ۱۵ هزار تن از مردم مظلوم ما در آن به شهادت رسیدند، اما به برکت این جنبش، مردم و روحانیت به صحنه آمدند و مقدمات بروز و ظهور انقلاب اسلامی را رقم زدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها