امام جمعه ارومیه گفت: دفاع از مستضعفان وظیفه شرعی آحاد مردم است.
کد خبر: ۹۱۴۴۰۴۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام و ‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، در خصوص صله ارحام اظهار کرد: مومنان و مسلمانان نباید با یکدیگر قطع رابطه کنند بلکه به صورت مداوم صله ارحام را به جا آوردند چرا که صله رحم، پیوند با تمام خویشان بوده و بدیهی است که خویشاوند هر قدر به انسان نزدیک‌تر باشد و وظیفه او در حفظ پیوند شدیدتر و لازم‌تر است.

 وی افزود: شرعا یکی از وظیفه ما این است که اگر احساس کردیم که زمان مرگمان نزدیک است وصیت کنیم چرا که این یک حق بر گردن مومنان است، حضرت علی (ع) نه تنها وصیت حقوقی دارند بلکه وصیت اخلاقی هم دارند و زمانی این را انجام دادند که فرق مبارکشان شکافته شده بود بنابراین باید بر این مساله همت داشته و بدان عمل کرد.

امام جمعه ارومیه به شهادت امام جمعه کازرون اشاره کرد و افزود: شهادت این مبارز انقلابی در لیله القدر نشان از اوج خباثت دشمنان دین و دیانت است که از خداوند می‌خواهیم این شهید را با امام علی‌ (ع) محشور کند.

وی به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره و تاکید کرد: سالکرد ارتحال امام خمینی (ره) باید با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود چرا که برگزاری مراسم و مناسبت‌های باشکوه در کشور فرصت مغتنمی برای انتقال ارزش‌های اسلامی و انقلابی به نسل جوان است.

قریشی بیان کرد: دفاع از مستضعفان وظیفه شرعی همه مردم است بنابراین دفاع از مردم مظلوم فلسطین نه فقط وظیفه مسلمانان جهان بلکه یک وظیفه انسانی است.

وی گفت: اکنون پیشرفت دانشگاه‌ها در کشور قابل انکار نیست و دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف پیشرفت کرده‌اند، بنابراین مسوولان دانشگاه باید به جوانان امید داده تا به موفقیت‌های لازم برسند.

قریشی اذعان کرد: مسئولان دانشگاه و وزرای علوم و بهداشت باید به طور جدی وارد موضوعات اخلاقی شوند و نباید در داخل دانشگاه‌ها محصور شده و باید وارد جامعه شوند و مشکلات جامعه به دست اساتید دانشگاه اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت دانشگاه‌‌‌ها از نظر فرهنگی مورد رضایت نبوده و در زمینه اخلاقی و فرهنگی مشکل اساسی دارند، تصریح کرد: اساتید فقهی باید در محیط دانشگاه‌ها جریان فقهی و تاثیرگذار راه انداخته و محیط فرهنگی را تغییر دهند.

قریشی در ادامه بیان کرد: مذاکره با آمریکا مفهومی ندارد و بر اساس بیانات رهبری ممنوع بوده چرا که آن‌ها با تحریم‌ها و فشارها منتظر اثرات آن بر کشور هستند، بنابراین مسوولان و مردم باید از اهرم‌های فشار به درستی و با تمام توان خود بهره برده تا به پیروزی کامل دست یابند.

انتهای پیام

ارسال نظرات