خبرهای داغ:
نخستین نشست معرفتی، اخلاقی و بصیرتی بسیجیان در شهرستان اسفراین برگزار شد .
کد خبر: ۹۱۴۳۹۳۴
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام مصطفی حقانی نعمتی با بیان این که بصيرت به معنى دانايى، بينايى، بينايى دل، هوشيارى، زيرکى و يقين است، افزود: نزد اهل معنا، نيرويى نهانى و قلبى است که در شناخت حقايق تا عمق وجود و باطن ذات آن رسوخ مى کند.

وی بیان داشت: برخى از اهل معرفت مى‏گويند: «بصيرت قوّه قلبى يا نيرويى باطنى است که به نور قدس روشن گرديده و از پرتو آن، صاحب بصيرت، حقايق و بواطن اشيا را در مى‏يابد. بصيرت به مثابه بَصَر (چشم) است براى نفس».

وی در ادامه با بیان اینکه نور ظاهرى، تنها با بينايى انسان سر و کار دارد، اضافه کرد: خورشيد و ماه و چراغ، بيش از اين که فضا را روشن و بينايى انسان را يارى کنند، کارى انجام نمي‌دهند. پس اگر انسانى ناشنوا بود يا در بويايى و لامسه و گويايى خود نقص داشت، با تابش آفتاب و مهتاب و نورهايى از اين قبيل، مشکلاتش حل نمي‌شود. اما نور باطن همه نقص‌هاى (باطنى و معنوى) انسان را برطرف و تمام دردهاى او را درمان مي‌کند.

حجت الاسلام مصطفی حقانی نعمتی اظهارداشت: در صورتى که باطن کسى روشن شد، ساحت جانش چنان نورانى مي‌شود، که هم صحنه‌هاى خوبى را در خواب و بيدارى مي‌بيند، هم آهنگ‌هاى خوبى را مي‌شنود، هم رايحه‌هاى دل انگيزى را استشمام مي‌کند و هم ظرايف فراوانى را لمس مى نمايد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها