نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز مسئله فلسطین مسئله روز دنیاست گفت: فلسطین نماد مبارزه با قدرت حاکم در سراسر جهان و نماد شکل‌گیری جبهه مقاومت است.
کد خبر: ۹۱۴۳۹۱۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز گذشته در جمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس اراک با بیان اینکه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس به عنوان روز همبستگی برای ملت فلسطین و امت اسلام و همبستگی همه آزادی خواهان و مبارزه با استکبار جهانی اعلام شده گفت: در طول این چهل سال انقلاب روز قدس با شکوه تر و استحکام بیشتر چه در ایران و چه در اکثر کشورهای جهان برگزار می شود و سال به سال در حال گسترش است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: امسال گسترش بیشتری در داخل و خارج کشور خارج برای روز قدس بودیم و این نشان دهنده این است که عزم ملت ها برای دفاع از فلسطین محکم تر شده و تلاش دشمنان برای فراموشی فلسطین کار ساز نیست.

آیت الله اراکی با بیان اینکه موضوع فلسطین محدود به جغرافیای قدس و حتی کشور ما نیست بلکه مسئله مقابله با استکبارجهانی است گفت: سالهاست که شاهدیم در سراسر جهان قدرتی با پشتوانه سرمایه و سرمایه داران خون خوار جهانی در تلاش است که تمام مقدرات جهان را در اختیار بگیرد و سیاست، اقتصاد و سیاست دنیا را در اختیار بگیرد و قدرت نظامی نیز تحت نفوذ آنها باشد.

وی با تأکید بر اینکه این جریان سرمایه داری متشکل از چند کشور سرمایه دار خون خوار است افزود: امروز جریان سرمایه داری در جهان حکومت می کند که این جریان علم،ثروت و قدرت نظامی را برای تحقق اهداف خودش در نظر می گیرد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مبارزه استکبارجهانی با ملت ایران به این دلیل است که این ملت پیشتاز مبارزه با این جریان و برای همه جهانیان تهدید ایجاد کرده گفت: خطرات این جریان تنها ایران را تهدید نمی کند بلکه دنیا متوجه این تهدیدات است.

وی با اشاره به اینکه جنگ آمریکا با چین، روسیه ،ونزوئلا، کره شمالی و بسیاری کشورهای آزادیخواه نیز روی همین منظور است افزود: آمریکا چرا باید به این طرف دنیا کار داشته باشد و چه کار دارد که در اینجا چه می گذرد؟

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وی با بیان اینکه علبرغم همه ادعاها در آمریکا،انگلیس و فرانسه فقر گسترده ای حاکم است و اتفاقات امروز فرانسه یا حرکت مردمی جنبش ۹۹ درصدی اتفاق مهمی است و باید به آنها توجه شود گفت: رسانه های ما از حالت دفاعی بیرون بیایند و به تهاجم به سیاست های خصمانه آمریکا بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه راه و روش ملت ایران به نفع دنیا و حتی ملت آمریکاست افزود: آیا ملت آمریکا می دانند که دولت آنها با چاپ اسکناس بی رویه ثروت دنیا را می مکند؟ و آمریکا امروز بدهکارترین کشور جهان است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یک جریان بین المللی برای مقابله با این جریان در حال پیدایش است که ریشه آن از ایران سرچشمه می گیرد گفت: این وضعیت ادامه دار نخواهد بود و آزادی خواهان جهان نخواهند گذاشت این جریان خصمانه ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ثروت های دنیا برای تمام مردم دنیا کفایت می کند افزود: آمریکا چه احتیاجی دارد که برای گرفتن منافع کشورها به این منطقه بیایند؟ چراکه خداوند متعال ثروت،رزق و روزی و آنچه را که مورد نیاز مردم است را در همه جای عالم قرار داده و اگر عدالت واقعی برقرار شود دیگر سرمایه داران شکم پر و خون خوار اینقدر جنایت در عالم انجام نمی دهند.

آیت الله  اراکی با تأکید بر اینکه امروز آنچه در فلسطین رخ می دهد نمادی از مبارزه علیه این قدرت حاکم بر سرنوشت جهان است گفت: فلسطین نماد مبارزه با نظام سرمایه داری و جبهه استکبار است.

وی با اشاره به اینکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ما طرفداران سرمایه داران هستیم بیان داشت: آنها در گذشته جرأت اعلام این موضع خصمانه خود را نداشتند اما امروز گستاخ شده اند و رسما اعلام می کنند که برای نابودی جبهه ضد سرمایه داری تلاش می کنند.

 نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در این خصوص عنوان کرد:. رسانه ها، اندیشمندان، دانشگاهیان و متفکران ما باید این مسئله را برجسته کرده و تحلیل کنند تا مردم بدانند که چه جریانی امروز در حال رخ دادن است

وی مسئله امروز فلسطین را مسئله شکل گیری یک مقاومت جهانی در برابر آمریکا، استکبار جهانی و سرمایه داری حاکم بر دنیا خواند و افزود: امروز جریان مقاومت، مسئله فلسطین را به عنوان نماد مقابله با سرمایه داری حاکم بر جهان شعار خود قرار داده و حول این محور می چرخد و از این موضوع به عنوان اهرمی برای شکست سرمایه داری حاکم بر جهان استفاده می کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن اشاره به آیات ابتدایی سوره اسراء و بسیار مهم خطاب کردن این آیات گفت: در این آیات خداوند به سفر پیامبر(ص) از مسجدالحرام به مسجدالاقصی اشاره می کند و این سفر نشانگر حرکت مهمی است که از مکه آغاز و در مسجدالاقصی به پیروزی نهایی می رسد.

وی با تأکید بر اینکه این سفر مهم دو بخش دنیایی و آخرتی دارد افزود:بخش اول این سفر مبدأ آن مکه و مسجدالحرام و مقصد آن مسجدالاقصی و بخش دوم، از مسجدالاقصی به آسمانها است که در این بخش رسول اکرم با همه انبیاء الهی ملاقات کردند و همه انبیا پشت سر ایشان نماز خوانده اند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یک سیر عجیب معنوی در این سفر عظیم بوده که به رسول اکوم(ص) گزارش می دهند که چه اتفاقاتی در دنیا رقم خواهد خورد گفت: در واقع خداوند از همه پیامبران پیش از حضرت محمد(ص) پیمان گرفته است که اولا همه آنها به رسول گرامی اسلام(ص) ایمان بیاورند و دوما او را یاری کنند.

وی با اشاره به روایتی در خصوص حضرت مسیح و مسئله ظهور بیان داشت:در روایات معتبر چه در اهل سنت و چه در شیعیان داریم که هنگام اقامه ظهور منجی عالم بشریت نماز صبح را که می خواهند اقامه کنند حضرت مسیح از آسمان ها نازل می شوند و حضرت ولیعصر(عج) به ایشان می گویند که شما نماز را اقامه کنید ولی حضرت مسیح به ایشان می گویتد این جایگاه متعلق به شماست و من از یاران شما هستم.

آیت الله  اراکی با بیان اینکه مسیحیان واقعی پیروان واقعی حضرت رسول اکرم(ص) هستند و اگر مسیحی بگوید پیامبر اسلام(ص) را قبول ندارد مسیحی نیست چرا که خود حضرت مسیح از پیروان واقعی و یاران اصلی حضرت محمد مصطفی(ص) هستند گفت:حضرت مسیح(ع) ریشه صهیونیست ها را تحت فرماندهی امام زمان(عج) ریشه کن خواهد کرد.

وی در این خصوص ادامه داد: این جریان عجیب که از مسلمات اسلام است و هیچ جای شبهه ای ندارد ادای دین و عمل به وعده الهی است که توسط پیامبران قبل از حضرت رسول(ص) انجام می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با توضیح آیات ابتدایی سوره اسراء گفت: در آیات ابتدایی سوره اسراء خداوند به یهودیان اخطار می دهد که شما دو بار در روی زمین فساد خواهید کرد و ریشه کن کردن دو فساد آنها را در ادامه گوشزد می کنند که  در بار دوم ریشه کن کردن فسادشان آبرویشان برده خواهد شد و وعده فتح مسجدالاقصی داده شده و در ادامه به آنها می گوید آنچه را با سرمایه های خونین تان درست کرده اید در هم کوبیده خواهد شد و این وعده الهی است.

وی با بیان اینکه در روز قدس اعلام می کنیم به حضرت ولی عصر(عج) که هرچقدر ما را تحریم کنند و جوانان ما را بکشند و تهدید کنند و هرچه کنفرانس ضد اسلامی برگزار کنند همه ما برای یاری تو آماده ایم و دست از یاری امام زمان(عج) بر نخواهیم داشت.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در این خصوص افزود: ما روزی که با امام خمینی(ره) پیمان بستیم برای یاری امام زمان (عج)‌بود و امام نائب بر حق ایشان بودند و ما همچنان بر پیامانمان استوار هستیم و تا برافراشتن پرچم شما بر روی پیمان خود هستیم و این اولین پیام این راهپیمایی با شکوه است.

وی در این رابطه ادامه داد: پیام دوم این راهپیمایی خطاب به امام، رهبری انقلاب، شهدا و خانواده های آنهاست که بدانند این ملت بر سر پیمانی که با شما بسته پایدار خواهد بود و دشمن را خسته خواهد کرد چراکه  ما 1400 سال است که روی آرمان های امیرالمومنین(ع) ایستادگی کرده و این را را ادامه خواهد داد و مطمئنیم که پیروزی از آن ماست.

آیت الله  اراکی با تشریح پیام سوم راهپیمایی افزود: اعلام می کنیم که توطئه های دشمنان بی اثر است و همین حضور مردم با زبان روزه در این هوای گرم نشان دهنده این است که ملت ایران گرسنگی و تشنگی را تحمل می کند ولی زیر بار ظلم دشمنان نخواهد رفت و با این صفوف یکپارچه از خرد و کلان و زن و مرد به آمریکا اعلام می کنیم یکپارچه برای دفاع از اهداف انقلاب و اسلام پشت سر رهبری و را امام ایستاده و وحدتمان را هیچ وقت از بین نخواهیم برد و نخواهیم گذاشت شکافی در وحدتمان ایجاد شود.

وی با اشاره به پیام ملت در این راهپیمایی به مسئولین ادامه داد: مسئولان از بطن مردم انتخاب شده اند ولی مسئولان باید به اهمیت مسئولیت خود پی ببرند و باید به حضورشان در بین مردم اهمیت دهند و به اهمیت مسئولیتشان پی ببرند چراکه مسئولین باید بدانند شرایط کشور عادی نیست و در شرایط جنگی قرار داریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این خصوص تصریح کرد: مسئولین با حضورشان در بین مردم پیمان خودشان را مستحکم کنند و هنگامی که مشکلات را از دهان خود مردم و بدون واسطه گوش کنند از پیچ و خم مشکلات آگاه می شوند و تدبیراتشان موثر تر خواهد بود چراکه همین که مردم احساس کنند مسئولین در کنارشان هستند برای مردم آرامش بخش خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در روایات داریم که شما نمی توانید با امکانات محدودتان همه نیازهای مردم را برطرف کنید چراکه نیازهای مردم گسترده است ولی می توانید با اخلاق نیکو،با تواضع،با دلسوزی و حضور در کنار مردم می توانید درک متقابلی از آنها داشته باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات