امام جمعه بهاباد:

معامله قرن سند خیانت اعراب و غرب به فلسطین است

امام جمعه بهاباد با قدردانی از حضور جماسی و با شکوه مردم درراهپیمائی روز جهانی قدس گفت:: روز قدس؛ سلاح کارآمد جهان اسلام علیه معامله قرن است.
کد خبر: ۹۱۴۳۹۰۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در خطبه‌های نمازجمعه به روز جهانی قدس و اهمیت این روز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گت: •روز جهانى قدس همواره به‌عنوان یکى از مهم‌ترین ابتکارات براى حفاظت از آرمان‌هاى ملت فلسطین مطرح بوده است. اهمیت این روز در سال‌هاى اخیر بسیار بیشتر شده است چراکه ارتجاع عرب در کنار صهیونیست‌ها و آمریکا به‌دنبال حاکم کردن طرح‌هاى خائنانه علیه ملت فلسطین است.
امام جمعه بهاباد افزود: به فرمود: ه امام راحل ره روز قدس، روز اسلام است. روز قدس، روزى است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامى اجرا بشود.
ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه بیت‌المقدس از دیرباز در تاریخ تحولات اسلامى از اهمیت بسیارى برخوردار بوده و کانون بسیارى از حوادث و وقایع مهم دینى و اسلامى بوده است گفت:: برجسته‌ترین ویژگى این مکان مقدس آن است که «قبله اول مسلمین جهان» مى‌باشد و نزدیک به دو سال یعنى از آغاز هجرت پیامبر اسلام به مدینه تا سال دوم هجرى، این مکان مقدس، قبله گاه پیامبر گرامى اسلام (ص) و پیروان ایشان بود.
وی بابیان اینکه معامله قرن؛ سند خیانت اعراب و غرب به فلسطین است یاد آورشد:طرح معامله قرن براساس الگویى است که ترامپ آن‌را با همراهى برخى کشورهاى عربى ارائه خواهد داد. بعد از همراهى دولت‌هاى عربى با انتقال سفارت آمریکا به قدس، ترامپ داماد یهودى الاصل خود جارد کوشنر را مامور رسیدن به توافق میان فلسطینى‌ها و رژیم صهیونیستیى‌ها کرده بود.
بشکانی از ضرورت آمادگی تمامی آزادگان جهان برای مقابله با طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن گفت و عنوان کرد: تمام آزادگان عالم باید با تمام توان مانع از تحقق این هدف شوم شوند.
وی با بیان اینکه فلسطین و قدس در حقیقت روز مستضعفین جهان و روز مبارزه با ظالمان است، گفت: در روز قدس استکبار جهانی از جمله آمریکا، اسراییل و انگلیس باید بدانند ملل مسلمان و همه انسان‌های آزاده در این سرزمین‌ها اهل مبارزه و خواهان گرفتن حق خود هستند.
امام جمعه بهاباد به ۱۴ خرداد سالگردارتحال ملکوتی امام راحل اشاره کرد و با تسلیت این روز گفت:: امام روح خدا بود در کالبد زمان وروح خدا جاودانه است.
وی از عموم مردم شهرستان خواست تا در تمامی مراسم‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد که در سطح شهرستان برگزار می‌شود شرکت نمایند.
خطیب جمعه بهاباد به قیام خونین ۱۵ خرداد نیز اشاره کرد و گفت:: ۱۵ خرداد؛ قیامى که مفتاح پیروزى ملت مسلمان ایران در ۲۲ بهمن‌۵۷ گردید.
امام جمعه بهاباد تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد ازاین رو قابل تبیین و توجه است که بر مبناى التزام و علقه درونى و قلبى ملت مسلمان ایران بر اعتقادات دینى خود شکل گرفت و تحولى عظیم‌تر را در ادامه و بر مبناى همین اعتقادات شکل داد. خمیر مایه دینى این قیام را به تعبیر حضرت امام (ره) باید در حادثه عظیم عاشورا جستجو کرد که طى سال‌هاى متمادى، با وجود ملت مسلمان شیعه این سرزمین عجین شده بود و درس ظلم و طاغوت ستیزى از مکتب عاشورا برایشان به میراثى ماندگار تبدیل شده بود.
انتهای پیام/د
ارسال نظرات
آخرین اخبار