عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ما اعلام می‌کنیم مسئله فلسطین کوچک نیست، گفت: مقابله با ظالمان، حمایت از مظلومان و مقابله با زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی ازجمله اهداف راهپیمایی روز قدس است.
کد خبر: ۹۱۴۳۸۸۵
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، محمد باقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در سخنرانی روز قدس در مصلی بزرگ کرج با بیان اینکه انقلاب را مدیون شهدا و امام شهدا هستیم، اظهار داشت: روز قدس روزی است که باید ملت های مستضعف در مقابل مستکبرین اعلام وجود کنند؛ اسلام این تکلیف را بر عهده ما گذاشته است که از مظلوم دفاع کنیم.

روز قدس روز حمایت از مظلومان و مقابله با زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اگر یک نگاه کامل به رژیم غاصب که یک غده سرطانی و نامشروع است، داشته باشیم به ریشه ای از جنگ جهانی اول خواهیم رسید که انگلستان در منطقه خاورمیانه قدرت پیدا کرد و اهداف سازماندهی بلندمدت خود را اجرا کرد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی انگلیسی ها و ضعف کشورها و امت های اسلامی از همان زمان موجب شد تا فلسطین تحت ظلم و فشار باشد؛ در پایه گذاری رژیم صهیونیستی، انگلستان رهبری را به عهده داشت و ضعف امت اسلامی قدرت غرب را دو چندان کرد و نهال نامشروع رژیم صهیونیست شکل گرفت.

قالیباف در ادامه موقعیت و داشته های کشورهای سوریه، لبنان و عراق را مهم برشمرد و اضافه کرد: رژیم صهیونیست این مناطق را شامات می خواند و تمام تلاش خود را برای استقرار در آن ها به کار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملل پس از جنگ های جهانی تشکیل شد، بیان کرد: سازمان ملل در بسیاری از موارد مورد انتقاد جمهوری اسلامی است و بسیاری از کشورهای اسلامی نیز به سازوکارها و تصمیمات این سازمان انتقادات جدی دارند؛ 30 کشور دنیا امروز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به جنگ 33 روزه لبنان اشاره کرد و گفت: در این جنگ تمام کشورهای عربی تلاش کردند تا نتیجه جنگ را به نفع خود رقم بزنند، در نهایت شاهد پیروزی لبنان و جبهه مقاومت بودیم.

قالیباف با بیان اینکه حزب الله لبنان برخواسته از فرهنگ اصیل اسلامی است، بیان کرد: مقاومت این نهاد افتخارآفرینی برای جبهه مقاومت را به دنبال داشت؛ نباید تصور کنیم به دلیل داشتن تجهیزات نظامی، رژیم صهیونیستی و آمریکا پیروز خواهند شد چرا که آیات قرآن خبر از پیروزی جبهه مقاومت می دهد و امدادهای الهی همواره کمک حال مجاهدان راه خدا بوده است.

وی گفت: حزب الله در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد و موجب شکست مفتضحانه آن شد و رژیم صهیونیستی در این درگیری حتی نتوانست یک متر از زمین لبنان را تصرف کند و این نشان می دهد هر جا ما با تکیه بر قدرت الهی پا در میدان مبارزه بگذاریم، پیروزیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انقلاب اسلامی متعلق به همه افراد و مسلمانان است و اهل سنت نیز در مبارزه و تحقق انقلاب اسلامی نقش داشتند.

شهردار اسبق تهران اظهار کرد: اگر ما سختی های تظاهرات ظهر گرم آخرین روز ماه مبارک رمضان را تحمل می کنیم می خواهیم اعلام کنیم که موضوع فلسطین مسأله کوچکی نیست؛ مقابله با ظالمین، حمایت از مظلومان و اصل مهم مقابله با زیاده‌خواهی های استکبار جهانی و شیطان بزرگ از جمله اهداف راهپیمایی روز قدس است.

قالیباف روز قدس را روز تحقق اسلام سیاسی مورد نظر رهبر کبیر انقلاب برشمرد و ادامه داد: گذشت زمانی که ملت ها سرسپرده غرب باشند؛ ملت های مسلمان از انسان های آزاده و شجاع دفاع خواهند کرد.

به گفته وی، انقلاب اسلامی احیای دوباره اسلام است و عظمت بخشی مسلمانان را به دنبال دارد؛ سرنوشت دولت های اسلامی پیشرفت مادی و معنوی خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر امروز دشمن اصلی آمریکا ایران است و هر روز فشار را بر ما بیشتر می کند، به دلیل این است که به عظمت و نقش انقلاب اسلامی پی برده است.

وی با بیان اینکه ایران مانع گسترش آمریکا در منطقه شده است، اضافه کرد: باید بدانیم کشورهایی که سر سپرده غرب هستند بدون شک با شکست مواجه خواهند شد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به معامله قرن اشاره کرد و یادآور شد: بیان معامله قرن اشتباه است، این امر معامله ترامپ و چند کشور انگشت شمار دیگر است؛ بدون شک این معامله به سرنوشت همان 17 مرتبه مذاکراتی ختم خواهد شد که 70 سال گذشته اتفاق افتاد. شکست در انتظار استکبار است.

وی تصریح کرد: بدون شک سرنوشت فلسطین و منطقه با دلارهای آقایان مستکبر و ظالم تغییر نخواهد کرد، بلکه سرنوشت توسط مردم منطقه و دولت‌های مسلمان که در خط مبارزه با صهیونیست هستند رقم می خورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم فلسطین سرنوشت خود را تغییر خواهند داد، گفت: ترامپ یک طرح خبیثانه ای در سر دارد، مبنی بر اینکه مردم فلسطین را با پول از سرزمین خود بیرون کند اما این امر شکست خواهد خورد، همانطور که چندین سال پیش شکست خورد.

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه منطق کاخ سفید بی‌منطقی است، بیان کرد: چهل سال است که دشمن با خود کلنجار می رود و امروز به این نتیجه رسیده است که قدرت تهاجم به انقلاب اسلامی را ندارد؛ آمریکا با هرچه که به مقابله با او بپردازد، دشمنی دارد و این روحیات استکبار در کاخ سفید برقرار است.

قالیباف با تأکید بر اینکه باید فرهنگ اسلامی را در جوامع مختلف توسعه دهیم، گفت: اگر به حرف آمریکا گوش دهیم، هر روز می خواهد به ما زور بگوید؛ در این برهه از زمان دشمن قصد محدود کردن غنی‌سازی و عرصه های نظامی ما را دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن می خواهد ما را در قالب مذاکره تسلیم کند، اضافه کرد: اگر امروز ضعفی در حوزه اداره جامعه وجود داشته باشد، باعث تضعیف تمامی کشورهای اسلامی خواهد شد چرا که ایران الگویی برای تمام انسان های آزاده جهان است.

قالیباف در ادامه به چالش اقتصادی که برای اقشار مختلف جامعه ملموس است اشاره و بیان کرد: اگر این چالش ادامه پیدا کند، علاوه بر مردم ایران سایر امت های اسلامی نیز تضعیف می شوند.

شهردار اسبق تهران با اشاره به اینکه کشور ایران از لحاظ مادی، معنوی و سرمایه های انسانی در اوج خود قرار دارد، تصریح کرد: گاز و نفت ایران 17 و نیم درصد انرژی دنیاست و در این حوزه رتبه نخست را کسب کرده ایم؛ به برکت انقلاب اسلامی در حوزه علم و نظامی نیز کشور ایران پیشرفت های چشمگیری داشته است.

وی اظهار کرد: دلیل ایجاد چالش های اقتصادی این است که یا افرادی که مدیریت حوزه اقتصادی را دارند انقلاب اسلامی را باور ندارند و یا اینکه دچار ضعف مدیریت و اداره ای شده ایم که هر یک از این ها راه حل دارد و باید با تصمیم جدی شرایط را بهبود بخشیم.

شهردار اسبق تهران بیان کرد: 70 درصد از فشارهای اقتصادی به دلیل وجود ضعف ها و اشتباهات مدیریتی است و این اشتباهات چهره اسلام را تضعیف می کنند.

قالیباف با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: این حماسه حضور بیانگر بصیرت مردم است که همواره همراه انقلاب و ولایت هستند و ناکارآمدی های مدیران را از چشم انقلاب نمی‌بینند؛ بر خود واجب می دانم فارغ از مرزهای سیاسی برای حل مشکلات مردم پای کار بیایم و همکاری کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تأکید بر لزوم خفظ اتحاد و همدلی افزود: ظرفیت اقتصادی کشور به گونه ای است که اگر چهار سال یک برنامه منسجم را پیش ببریم، برای همیشه از چالش اقتصادی رها خواهیم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها