خبرهای داغ:
نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه نباید به هر قیمتی باشد بر توجه به مباحث تخریبی معدن بوکسیت شاهوار تاکید کرد و افزود: اگر مشخص شود این معدن کاری ها ایجاد آسیب دارد باید تعطیل و اجازه فعالیت داده نشود.
کد خبر: ۹۱۴۳۸۸۲
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شاهرود در جمع راهپیمایان روز قدس در مصلای بزرگ پیامبر اکرم (ص) این شهر ضمن تقدیر از مردمی که بعد از چهل سال حضور خود را در صحنه‌های مختلف اثبات کردند، اظهار کرد: دو عنصر اساسی رهبر معظم انقلاب و مردم بر روی حفظ و دوام و توسعه انقلاب از ابتدا تا کنون تأثیر گذاشته است.
وی افزود: علیرغم متفاوت بودن شرایط امروز با دوران جنگ آنچه که توانست ما را پیروز میدان‌های مختلف کند داشتن رهبری دینی و مردمی متدین و ولایت مدار بودن است.
عضو خانه ملت بابیان اینکه امروز تقابل در دو جبهه انقلاب و استکبار جهانی را شاهد هستیم، بیان کرد: طرح جبهه استکبار برای سلطه بر جهان اسلام، تحمیل کردن جنگ هشت ساله، حضور آمریکا در منطقه، رهبری سازی آتاترک و رضا خان بر جامعه اسلامی، مذهبی سازی فرقه‌ای و شکل دهی رژیم استکباری صهیونیسم از جمله محورهای تقابل این دو جبهه را شامل می‌شود.
حسینی شاهرودی در ادامه تصریح کرد: تشکیل رژیم امپراطوری اسرائیل از نیل تا فرات، مقابله و سرکوب جنبش اسلام خواهی در منطقه، تسلط بر ذخایر نفت و تمامیت خواهی و حاکمیت مطلق در منطقه از جمله اهداف استکبار است.
وی افزود: ترامپ بعد از چهل سال به دنبال حاکمیت مطلق و همان معامله قرن است و می‌خواهد تا دیگر نامی از فلسطین نباشد اما کاملاً گول خوانده و نمی‌تواند به این خواسته خود برسد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه استکبار کشورهای اسلامی را با جنگ نیابتی و جنگ درون تمدنی به جان هم انداخته است، گفت: به دنبال همه اینها تحریم‌ها و حضور نظامی آمریکا در منطقه از محورهای استکبار محسوب می‌شود اما ایران همه نقشه‌های آنها از جمله طرح خاورمیانه از نیل تا فرات را متوقف کرد.
حسینی شاهرودی تصریح کرد: حضور انقلاب و صدور تفکر امام راحل در منطقه بسیجیانی را در لبنان، عراق و سوریه آفرید و تربیت کرد و این باعث خنثی سازی توطئه‌ها و مقابله با نقشه‌های شوم آمریکا شد.
وی با بیان اینکه امروز کشورهای اسلامی، غیر اسلامی و آزادی خواهان جهان به نقش انقلاب ملت ایران و توسعه آن در دیگر کشورها اذعان دارند، افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب جنگ نخواهد شد زیرا آمریکا در خاورمیانه دارای پایگاه‌هایی است که با منافع آنها منافات دارد لذا آسیب پذیری آنها بیش از ما است.
عضو خانه ملت بابیان اینکه مخالف فعالیت معدن، معدن کاری، تولید و اشتغال نیستیم، با تاکید بر اینکه این توسعه نباید به هر قیمتی صورت گیرد، افزود: در ابتدا می‌بایست مسائل زیست محیطی مباحث آب و حوزه‌های آن در حوزه بوکسیت تاش شاهوار حل شود و این دستگاه‌ها در بالاترین سطح اعلام کنند که این معدن کاری هیچ آسیبی به مردم نخواهد زد در غیر این صورت اجازه هیچ فعالیتی را در این معدن نخواهیم داد.
حسینی شاهرودی همچنین از حضور معاون وزیر راه در شاهرود و طی شنبه هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: استقلال اداره کل راه و شهرسازی چالش‌های زیادی به همراه داشت که بعد از چهل سال دارای ادارات مستقل این حوزه خواهیم شد و بعد از هفتاد سال اولین مدیرکل بومی منطقه معارفه می‌شود.
وی افزود: در این سه سال گذشته توفیقات بسیاری نصیب شاهرود شد که از جمله آنها راه‌اندازی فرودگاه بین المللی شاهرود و تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری، حل مشکلات البرز شرقی، تصویب راه آهن طبس شاهرود-اینچه برون از جمله آنها به شمار می‌رود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها