امام جمعه فرمهین گفت: با توجه به نقشه های شوم دشمن در تقسیم فلسطین همه امت اسلام باید بیدار باشند، معامله قرن خوابی بیش نیست که تحقق نمی یابد.
کد خبر: ۹۱۴۳۸۸۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: ابتکار حکیمانه امام(ره) در نامگذاری روز قدس نشان از اندیشه و شناخت رژف و عمیق امام(ره) از ابعاد مختلف اسلام دارد.
وی افزود: هر ساله مسلمانان جهان در لبیک به ندای تمام(ره) در دفاع از مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و با مشت های گره و با صدای رسا به دهان استکبار می زنند.
فیض کرمیان اظهار کرد: نامگذاری این روز شریف از سوی امام(ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حکمت هایی دارد؛ ماه رمضان متعلق به همه مسلمانان است و برای مسلمانان اهمیت دارد و از سوی روز جمعه، روز امام عصر(عج) است و در این روز امام عصر(عج) قیام می کند تا مساوات و عدالت را در جهان حاکم کند، و همچنین ثمره عملی ماه مبارک رمضان استکبار ستیزی و حمایت از مظلوم است.
وی با اشاره به وصیت حضرت علی(ع) در دفاع از مظلوم ادامه داد: امت مسلمان باید همواره با ظلم بجنگد اگر مسلمان با ظالم سازش کند در قیامت با ظالم محشور می شود و در دنیا هم خوار و ذلیل می شود.
فیض کرمیان بیان کرد: رهبری معظم انقلاب می فرماید؛«مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است» ما باید بصیرت داشته باشیم در برابر گفته های برخی از افراد که بیان می کنند فقط ایران، این نقشه شوم دشمن است، قدس متعلق به همه مسلمانان است.
امام جمعه فرمهین افزود: صهیونیست از نیل تا فرات خود را ارباب دنیا می داند و اینکه چرا حکومت نامشروع خود را در سرزمین فلسطین ایجاد کرده و چرا سرزمین های فلسطین را اشغال کرده قابل تامل است.
وی اظهار کرد: صهیونیست می خواهد همه در خدمت یهود باشد، تا زمانی که این اندیشه و تفکر در جهان حاکم است، مسلمان نباید سکوت کند.
فیض کرمیان با اشاره به معامله قرن و خفت و خواری كشورهاي منطقه در اطاعت از صهیونیست گفت: برای کشور منطقه ننگ است که با این همه ثروت، غلام حلقه به گوش صهیونیست هستند.
امام جمعه فرمهین گفت: با توجه به نقشه های شوم دشمن در تقسیم فلسطین همه امت اسلام باید بیدار باشند، معامله قرن خوابی بیش نیست که تحقق نمی یابد.
وی گفت: امروز همه ملت ایران یکصدا با مشت های گره کرده حمایت خود را از فلسطین و قدس شریف به نمایش گذاشتند و قطعا خداوند هم دست مغفرت و رحمت خود را سر امت مسلمان برنمی دارد.
ارسال نظرات