خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران گفت: کوته‌فکرانی هستند که امروز حرف از مذاکره می‌زنند. همان‌هایی که این وضع بد اقتصادی از برکات وجودشان است، این ملت مقاوم نسل اندر نسل انقلابی باتوجه به بیانات رهبری اجازه همچين غلطی به هیچ کس در هیچ رده‌ای نخواهد داد.
کد خبر: ۹۱۴۳۸۵۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تشکر و قدردانی از حضور گرم مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: مردم  با وجود  گرمای هوا و داشتن روزه به استکبار نشان دادند ارادت به قدس شریف بنا به توصیه امام راحل در دل‌ها و وجدان این ملت نهفته است.

وی افزود: امروز این ملت به وصیتی از وصایای امیرالمومنین علی (ع) عمل کرد که فرمود «کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا»، آن هم مظلومی به گستردگی یک ملت به نام فلسطین. آزادی قدس ارزشی قرآنی است،  همانطور که قدس شریف آیه‌ای از قرآن عظیم در قلب قرآن و در صدر سوره اسراء به عنوان مسجد الاقصی مطرح شده است.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: همانطور که مسلمانان به عنوان تکلیف باید مسجد را از نجاسات پاک کنند، امروز در این مسجد نجاستی همچون اسرائیل که هيج نجاستی به پای آن نمي‌رسد موجود است و واجب قرآنی است که یک میلیارد و نيم مسلمان باید برای محو و نابودی این نجاست به عنوان واجب فوری بنگرند.

هاشمی ادامه داد: بنابراین بنيانگذار انقلاب اسلامی با همین دیدگاه 6 ماه پس از پیروزی انقلاب سفارت اسراییل را بسته و سفارت فلسطین را جایگزین و روز جهانی قدس را برای محو این نجاست تاسیس کردند.

وی در ادامه با تسلیت فرا رسیدن 14 و 15 خرداد، اظهار کرد: 14 خرداد سالروز رحلت بزرگ مرد تاریخ حضرت امام خمینی و 15 خرداد سالروز قیام خونین و شهادت شهدای این روز است. به روح بلند و ملکوتی حضرت امام و شهدای 15 خرداد درود و سلام می‌فرستیم .

امام جمعه شهر چمران افزود: از خداوند متعال می‌خواهیم پرچمی را که حضرت امام با دادن هزاران شهيد از جمله شهدای 15 خرداد برافراشتند و در 14 خرداد با رحلتشان به دست توانمند رهبر عزیز و فرزانه تحویل دادند به دست صاحب اصلی آن، حضرت ولیعصر (عج) تحویل داده شود.

هاشمی همچنین متذکر شد: انتخاب الهی و الهام گونه آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری ملت انتخابی در مسیر ظهور است. رهبری که ملت‌های عراق و سوریه و لبنان و شیعه بحرین و افغانستان و پاکستان و یمن و ... به عنوان قائدنا الخامنه‌ای یاد می‌کنند. این ملت برای داشتن چنين رهبری باتقوا، فقیه، سیاستمدار، بابصیرت و باتجربه، دلسوز و زاهد مورد حسد و غبطه خیلی از ملت‌ها شده است.

وی بیان کرد: کوته‌فکرانی هستند که امروز حرف از مذاکره می‌زنند. همان‌هایی که این وضع بد اقتصادی از برکات وجودشان است، می‌خواهند عزت 40 ساله، مقاومت 40 ساله، خون هزاران شهيد بناحق ریخته شده را با مذاکره با شیاطین حل کنند. این ملت مقاوم نسل اندر نسل انقلابی باتوجه به بیانات رهبری اجازه همچين غلطی به هیچ کس در هیچ رده‌ای نخواهد داد.

خطیب جمعه شهر چمران تأکید کرد: ولی امر این ملت فرزند سیدالشهداء است که شعارش هيهات منا الذله است، پدر حکیم این خانواده بزرگ می‌داند آمریکا شیطان بزرگ است و به تعیبر قرآن «فاتخذوه عدوا» و بايد مورد لعن قرار گیرد.

هاشمی ادامه داد: این پدر خانواده دنبال مصلحت حزبی و سیاسی خود یا تحقق وعده باطل داده شده نیست بلکه یگانه هدفش حفظ اقتدار و کرامت این ملت است همان عزتی که خیلی از ملت‌های جهان تشنه آن هستند اقتداری که ماشه سلاح ایرانی بر سر آمریکایی در خلیج فارس می‌گذارد، این اتفاق و اقتدار کجای جهان می‌افتد، آیا این عظمت بی‌مانند این ملت و رهبری آن نیست.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به نزدیکی به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خداوند سبحان را سپاسگزاریم که به ملت ما توفیق درک بسیاری از فضایل ماه مبارک رمضان را عطا فرمود، توفیق روزه گرفتن، انس با قرآن، رواج فرهنگ تلاوت قرآن در مساجد و حسینیه‌ها و خانه‌ها، حضور بابرکت و نورانی نوجوانان و جوانان در مراسمات دینی و محافل قرآنی، رواج فرهنگ افطاری آسان، برگزاری پرشور مراسم شب‌هاي قدر در مناطق مختلف و به ویژه مساجد شهر بخشی از فیوضات این ماه است.

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: بدون شک این حسنات اشک‌ها، تضرع‌ها و دعاها قطعاً باعث نزول رحمت واسعه الهی و دفع خطرات و شر دشمنان و استکبار از اسلام و انقلاب و کشور خواهد شد.

هاشمی یادآور شد: با آرزوی قبولی یک ماه طاعت و بندگی برادران و خواهران و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، یکی از واجبات این روز دادن زکات فطريه است، بنابر قیمت قوت غالب گندم در شهر چمران و جراحی برای هر نفرحداقل واجب 7 هزار و 500 تومان و مقلدان آیات عظام محمد سعید حکیم و شبیری زنجانی 9 هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: زکات فطریه بر اساس قوت غالب برنج ایرانی 30 هزار تومان و برنج خارجی 20 هزار تومان است. کفاره روزه غیر عمد و مریض برای هر روز 2 هزار تومان و کفاره افطار عمدی 120 هزار تومان اعلام می‌شود. البته مقلدان آیات عظام محمد سعید حکیم و شبیری زنجانی چون مد را 900 گرم می‌دانند و صاع را 3 کیلو و 600 گرم، بنابراین کمی مبلغ آن بیشتر خواهد بود.

خطیب جمعه شهر چمران در پایان با بیان اینکه مکلف می‌تواند با اختیار خود یکی از قوت‌های غالب گندم یا برنج ایرانی یا خارجی را به عنوان زکات تا قبل از نماز عید تحویل دهد یا این مبلغ را جدا کند که به دست مستحقش برساند، گفت: ان‌شاءالله نماز عید سعید فطر که به نام یوم‌الاجتماع نامیده شده نیز ساعت 7 و 30 دقیقه صبح در کنار مزار مطهر شهدای گمنام، در چهارراه امام خمینی با حضور مردم مؤمن و ولايتمدار شهر چمران اقامه خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها