گزارش از راهپیمایی روز قدس در تهران

اعدام نمادین قاتلان کودکان فلسطینی/ «نه» به معامله قرن

راهپیمایان تهرانی در روز جهانی قدس همگام با سایر آزادی‌خواهان جهان،‌ فریاد حمایت از ملت فلسطین و محکومیت معامله قرن را سر دادند.
کد خبر: ۹۱۴۳۷۹۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امروز مقارن با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان در تهران و سراسر کشور از ساعت ۱۰ صبح از مسیرهای اعلام شده برگزار شد. 

 

(برای مشاهده متن کامل اخبار روی لینک آنها کلیک کنید)

این مراسم با حضور وسیع طیف‌های مختلف مردم تهران که با شعارهای خود حمایت از حقوق ملت فلسطین، محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس و رد معامله قرن را سر می‌دادند، برگزار شد.

در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در تهران شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی، فرهنگی، دانشگاهی و نظامی کشورمان نیز حضور یافتند.

دانشجویان به خیل راهپیمایان پیوستند

جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران به مناسبت روز جهانی قدس در میدان فلسطین تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در این تجمع با محکومیت اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین آمادگی خود را برای مقابله با طرح «معامله قرن» اعلام کردند.

دانشجویان در این تجمع با ندای« لن نسمح بصفقه القرن» کفن پوش شدند و به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا به خیل عظیم راهپیمایان بپیوندند.

یکی از دانشجویان کفن پوش درباره برگزاری این تجمع گفت: این اقدام را کردیم تا ترامپ و نتانیاهو و حکام خیانتکار عرب بدانند دانشجویان امت اسلامی هرگز در برابر این اقدام ننگین سکوت نخواهند کرد.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جبهه مقاومت و سیل زدگان

در حاشیه این راهپیمایی با استقرار پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک به مردم مناطق سیل زده و همچنین کمک به جبهه مقاومت کمک‌های نقدی دریافت شد.

حضور هموطنان کلیمی در راهپیمایی روز قدس

هموطنان کلیمی‌مان دقایقی قبل دوشادوش سایر مردم در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کردند.

همطونان کلیمی در تهران از خیابان فلسطین و از مقابل کنیسه  ابریشمی به جمع راهپیمایان پیوستند.

همزمان با تهران هموطنان کلیمی ما در اصفهان، شیراز و کرمانشاه در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

هموطنان کلیمی ما در اصفهان از مقابل کنیسه کترداوید، در شیراز از مقابل انجمن کلیمیان شیراز و در کرمانشاه از مقابل کنیسه کرمانشاه در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند.

گردشگران خارجی هم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمدند

جمعی از گردشگران خارجی با حضور در میدان فردوسی تهران به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس پیوستند.

بر اساس این گزارش این گردشگران با خانواده‌های خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمدند.

کدام مسئولان در راهپیمایی حضور یافتند؟

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و سردار سرتیپ غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین از جمله مسئولانی هستند که در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران شرکت کردند.

همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به خیل عظیم راهپیمایان امروز پیوسته‌اند.

همچنین سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی حضرت بقیه‌الله، سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، سردار محمد رضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش از دیگر چهره‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی مردم تهران در روز جهانی قدس هستند.

مردم تهران «آمریکا» را بزرگترین تروریست جهانی خواندند

مردم با در دست داشتن شعارهای مرگ بر آل سعود و مرگ بر آمریکا، عنوان کردند که آمریکا بزرگترین تروریست جهانی است. 

کنایه‌های برجامی راهپیمایان تهرانی

یکی از نکاتی که در راهپیمایی روز قدس امسال  نگاه‌ها را به خود جلب کرد، دست‌نوشته‌ها و تصاویری بود که راهپیمایی‌کنندگان با خود حمل می‌کردند. یکی از این تصاویر، کنایه آشکاری به برجام و توافق برد ـ برد داشت.

اهمیت خاص حضور پرشور امسال مردم 

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه راهپیمایی روز قدس گفت: در فضای امروز که بحث معامله قرن مطرح است حضور جدی مردم در این راهپیمایی اهمیت زیادی دارد، ورزشکاران و آحاد ملت ایران به دنبال آن هستند که با حضور باشکوه خود در این روز فریاد مردم مظلون فسطین را به گوش جهانیان برسانند و این موضوع را وظیفه دینی و اخلاقی خود می دانند.

وزیر ارشاد: راهپیمایی روز قدس پاسخ مقتدارنه به تهدیدات آمریکا است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راهپیمایی امروز می‌تواند پاسخ مقتدرانه ملت ایران به تهدیدات آمریکایی به ویژه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باشد. ملت ایران علیرغم همه تحریم‌ها محکم بر سر پای و مواضع خود ایستاده است.

اعدام نمادین بن سلمان و پمپئو در راهپیمایی روز قدس

یکی از حاشیه‌های جالب راهپیمایی روز قدس اعدام نمادین پادشاه و ولیعهد عربستان و نیز ترامپ و پمپئو بود.

راهپیمایان تهرانی با آویزان کردن تصاویر قاتلان کودکان فلسطینی، انزجار خود را از سران کودک‌کش سعودی و آمریکایی و صهیونیستی نشان دادند.

رئیس انجمن کلیمیان تهران: صهیونیسم در حال سوءاستفاده از دنیا است

همایون سامه‌یع رئیس انجمن کلیمیان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به حضور انبوه مردم ایران در راهپیمایی روز قدس، گفت: امروز جامعه کلیمیان تهران دوشادوش برادران مسلمان خود در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده‌اند که این کارشان حمایت از مردم مظلوم فلسطین است. 

وی افزود: هدف ما از حضور در راهپیمایی روز قدس نشان دادن این پیام به دنیا است که حرف یهودیت از صهیونیست‌ها جداست.

رئیس انجمن کلیمیان تهران تصریح کرد: صهیونیسم حزبی سیاسی است که در حال سوءاستفاده از یهودیت است، ضمن اینکه صهیونیست‌ها بدون آنکه به دستورات دین یهود عمل کنند قضایای مختلفی را انجام داده‌اند.

سامه‌یع با اشاره به طرح معامله قرن از سوی آمریکا، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی مرتجع عربی دنیا می‌شود افزود: این طرح به نفع رژیم صهیونیستی است، ضمن اینکه این رژیم در حال سوءاستفاده از برخی کشورهای عربی است.

غیب‌پرور: معامله قرن از الان شکست خورده است

سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه راهپیمایی روز قدس در مورد اقدام رذیلانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنان در منطقه به عنوان معامله قرن، گفت:‌ این بحثی که پیش آمده یک بحث از پیش شکست‌خورده است.

وی با اشاره به این‌که دو دلیل برای از پیش شکست خوردن طرح معامله قرن وجود دارد، خاطرنشان کرد: دلیل اول این است که مردم منطقه فرهنگ مقاومت را باور کردند و مردم قدس و فلسطین دریافتند که راه پیروزی آنها سازش و گفت‌وگو نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دلیل دوم این است که در سال‌ها و دهه‌های گذشته نشان داده شده تصمیمات سران مرتجع منطقه تاثیرگذاز نیست، فلذا به همین دلیل معامله قرن از الآن شکست خورده است.

یک هموطن ارمنی: فلسطین و ارامنه دشمن مشترکی به نام صهیونیست‌ها دارند

گارنیک خواجه سوی یکی از ارامنه حاضر در راهپیمایی روز قدس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: مردم فلسطین و ارامنه دشمنی مشترک به نام صهیونیست‌ها دارند.

وی افزود: قتل‌عام ارامنه و موضوع فلسطین دقیقاً برنامه‌ریزی انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها بوده است که منجر به کشتار زیادی شده است. 

این هموطن ارمنی حاضر در راهپیمایی روز قدس تهران با اشاره به حضورش در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: وظیفه من آن است که برای حمایت از مردم فلسطین همواره حضور مستمری داشته باشم که در طول 40 سال اخیر این کار را کرده‌ام ضمن اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هم حامی مردم فلسطین بوده‌ام.

خواجه‌سوی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها با کشتن کودکان فلسطینی به دنبال ریشه‌کنی فلسطینیان هستند و تمام تلاش آنها برای نابودی کل جهان اسلام است.

وی با اشاره به مقاومت مردم محاصره‌ شده غزه گفت: غزه سرزمینی کوچک است اما همواره مقاوم بوده و ایستادگی کرده ضمن اینکه این سرزمین نمادی از جهان اسلام است.

این هموطن ارمنی در پایان تأکید کرد: ارامنه همواره حامی مردم مقاوم فلسطین بوده و هستند.

طائب: فروپاشی رژیم صهیونیستی با تداوم حمایت از فلسطین شتاب می‌گیرد

حجت الاسلام حسین طائب ،معاون اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: روند فروپاشی رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمائی روز قدس امسال گفت: حضور پرشور ملت های آزادیخواه جهان در سراسر ممالک اسلامی و دیگر کشورها می‌تواند شتاب دهنده فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

ظریف: سازمان همکاری‌های اسلامی به جای شاد کردن اسرائیل از قدس حمایت کند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: پیام قدس این است که قدس فروشی نیست، قدس نه متعلق به آمریکا است که به اسرائیل ببخشد و نه رژیم صهیونیستی می‌تواند ادعای قدس را داشته باشد. قدس متعلق به مسلمانان و مردم فلسطین است. هیچ کسی حق ندارد قبله اولین مسلمین را به آمریکا و صهیونیست‌ها واگذار کند و یا هر اقدام دیگری کند. چرا که باعث خدشه در آرمان فلسطین می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: باعث تاسف بسیار است که چند انگشت‌شمار از حکام عربی برای حفظ خودشان و پیشبرد اهداف این توهم را دارند که اگر در کنار نتانیاهو قرار بگیرند می‌توانند به آمال خود برسند.

وی تاکید کرد:‌ بهتر است امروز اجلاس سازمان همکاری اسلامی که در مکه مکرمه تشکیل می‌شود به جای تکرار یاوه‌هایی که دیشب بر ضد ایران گفتند و اسرائیل را خوشحال کردند؛ در واقع آن کاری را انجام دهد که سازمان همکاری اسلامی برای آن ایجاد شده و آن حمایت از قدس است.

لاریجانی:‌ حضور آمریکا در منطقه برای سرکوب مسلمانان باعث تقویت جریان مقاومت شد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی در روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های اخیر، همیشه حضور مردم در روز راهپیمایی روز جهانی قدس یک پشتیبان جدی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین بوده است و از این جهت این امری است که یاد فلسطین خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه شده است که در این 40 سال ما شاهدیم که اسرائیل سال به سال ضعیف‌تر و جبهه مقاومت تقویت شده است،‌افزود: روشن است؛ چرا که جریان‌هایی که با طرح‌های صلح و امثال این‌ها دنبال می‌شوند به نتیجه نرسید و هر چه آنها روی این مسائل اصرار بیشتری می‌کردند نتیجه کمتری می‌گرفتند یا جریان مقاومت به این دلیل و هم حضور آمریکایی‌ها در منطقه برای سرکوب مسلمانان باعث می‌شد که جریان مقاومت قوی‌تر شود.

فدوی: عامل حضور پرشور مردم ستم رژیم صهیونیستی است

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور پرشور و شعور مردم خود گویای همه چیز است.

وی افزود: این حضور و حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین تا زمانی که عامل اصلی اشغالگری یعنی رژیم صهیونیستی وجود دارد، ادامه دارد.

سردار فدوی گفت: عامل حضور پرشور مردم ظلم و ستم رژیم صهیونیستی و ما معتقدیم که ظلم پایدار نیست و تا زمانی که باطل هست مردم در صحنه حضور دارند.

رئیس‌جمهور: پیروزی نهایی از آن فلسطین است

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور که در مسیر راهپیمایی گسترده و پرشور مردم تهران قرار گرفت با  اشاره به اینکه روز قدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: روز قدس روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزین عالم است و پیام قدس این است که فلسطین برای همیشه زنده بوده و قدس از آن مسلمانان است.

 رئیس جمهور با  بیان اینکه دشمنان اسلام در دو سال گذشته توطئه های جدیدی علیه قدس طراحی کرده اند که البته به نتیجه نرسیده است ، خاطرنشان کرد: دشمنان قدس را  پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جز یکی دو کشور کوچک هیچ کشوری در جهان از آن حمایت نکرد. آنان همچنین جولان را از آن رژیم صهیونیستی  معرفی کردند که هیچ کشور و نهاد بین المللی  از آن حمایت نکرد.

 روحانی تاکید کرد: بی تردید موضوع معامله قرن نیز به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد و قطعا به نتیجه نخواهد رسید.

 رئیس جمهور اظهار داشت: ملت ایران 40 سال است که به خیابانها آمده و علیه  استکبار و صهیونیست ها شعار می دهند و ملت فلسطین نیز 71 سال است که در برابر استکبار و صهیونیست ها مقاومت می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار