عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انس با قرآن راه ورود به سفره ولایت است، افزود: شب قدر شبی است که قلب انسان کامل باید باز شود و قفل قلب ما را قران باز می‌کند.
کد خبر: ۹۱۴۳۵۹۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛  آیت الله عبدالکریم فرحانی امروز در مراسم محفل انس با قرآن که با حضور پایوران و خانواده آنان در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: شب قدر شب به قله رسیدن انسان کامل است و کسی که مسیر معنوی را طی می‌کند برای رسیدن به کمال باید به قله معنویت برسد که این قله همان شب قدر است.
 
وی ادامه داد: شب قدر شب ولایت است در شب قدر دو اتفاق رخ داده است اول انزال قرآن  کریم و دوم رقم خوردن تقدیر مقدرات به واسطه ولی خدا.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: حضرت موسی (ع) چهل شب را برای رسیدن به شب قدر طی کرد و حال آنکه ما مسلمانان به برکت اسلام 29 شب این مسیر را طی می کنیم.

وی اظهار داشت: اینکه ما در شب قدر قران را بر سر نگه میداریم یک عمل نمادین نیست بلکه راه ورود به ولایت مطلقه فقیه همین قران است و در حقیقت شب قدر پیوند صقل اکبر با صقل اصغر است.

آیت الله فرحانی با اشاره به اینکه انس با قرآن راه ورود به سفره ولایت است، افزود: شب قدر شبی است که قلب انسان کامل  باید باز شود و قفل قلب ما را قران باز می‌کند.

وی گفت: تلاوت یک مرحله انس با قرآن است  و در کنار قرآئت باید تدبر کرد چرا که راه درک شب قدر قران است و اینکه برخی ایمانشان با قران زیاد می‌شود به علت همین تدبر در قرآن است.

در کافه شریف مسئله حق تلاوت قرآن عالی بیان شده است. امام صادق(ع) فرمودند روز قیامت وقتی وارد عرصه حساب می‌شویم  سه دفتر را مقابل ما باز می‌کنند باز میکنند در یکی نعمت خداست در دیگری حسنات ماست و دفتر دیگر تلاوت  و تدبر در قرآن است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها