خبرهای داغ:
استاندار سمنان تاکید کرد:

حل مشکل مردم وظیفه ماست/استفاده حدود ۲۳ درصد از تسهیلات رونق تولید در شرق استان سمنان

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه حضور در همه شهرستان های استان افتخار و حل مشکل مردم وظیفه ماست گفت: حدود ۲۳ درصد از تسهیلات رونق تولید در شرق استان استفاده شده است و ۲۶۷ واحد صنعتی در شهرستان شاهرود وجود دارد .
کد خبر: ۹۱۴۳۴۱۸
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
حل مشکل مردم وظیفه ماست/استفاده حدود ۲۳ درصد از تسهیلات رونق تولید در شرق استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان در جلسه بررسی مسائل مربوط به حوزه کشاورزی و دامپروری شهرستان شاهرود و میامی در سالن اجتماعات ولایت فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود در سخنانی با بیان اینکه لازم است تا مسائل مطرح شده در این جلسه در کمیته زیر بنایی با ریاست معاونت اقتصادی، و حضور سازمان برنامه و جهاد کشاورزی و کمیته سرمایه گذاری مطرح گردد افزود: برخی مسائل مطرح شده در این جلسه نیاز به تخصیص اعتبار و بودجه دارند که سازمان برنامه و بودجه استان مساعدت نماید.
وی خاطر نشان کرد: مسائل بانکی و موارد مربوط به مجوز‌ها حداکثر طرف دو هفته آینده تعیین تکلیف شده و در جلسه ستاد تسهیل مطرح و نتیجه گیری کلی ارائه گردد.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه نمایندگان بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان شاهرود در جلسات مرتبط استانی بعنوان عضو حضور یابند افزود: هشت اولویت کاری در شورای برنامه ریزی استان مطرح شده که توسعه گلخانه‌ای استان و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی از این برنامه هاست.
وی با اشاره به ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای استفاده از طرح‌ها از اهداف و برنامه‌های اصلی کارگروه‌های مرتبط باشد عنوان کرد: دستگاه‌ها باید برای توسعه کشاورزی و دامداری، مجوز‌های بدون نام را آماده و به محض مراجعه‌ی کشاورزان یا دامداران این مجوز‌ها را در اختیار قرار دهند و از بروکراسی بیهوده پرهیز نمایند.
آشناگر با تاکید بر اینکه تکرار روند‌های گذشته به معنای دور تسلسل بیهوده است و لازم است تا مدیران گام‌های غیر ضروری را حذف نمایند گفت: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرآیند‌های بخش کشاورزی و دامداری را بررسی و در صورت امکان تسهیل نمایند و شرکت گاز و برق نسبت به ایجاد زیر ساخت لازم برای مجتمع‌های کشاورزی و دامداری فراهم نمایند.
وی ادامه داد: در ارتباط با بند" خ. " لازم است تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابع لازم را برای پرداخت آن مشخص نمایند تا دولت در پرداخت آن با مشکلی مواجه نشود.
استاندار سمنان اضافه کرد: تکرار فرآیند‌های مربوط به تمدید کارت‌های سوخت، موجب دل زدگی و ناراحتی کشاورزان شده است که لازم است مسئولان مربوطه ضمن توجه به موارد قانونی، در این خصوص تسهیل و روان سازی نمایند.
وی با تاکید بر اینکه نصب کنتور‌های هوشمند در بخش‌های کشاورزی و ... یک‌کار ضروری و اساسی بوده و مورد تاکید دولت است ادامه داد: حدود ۲۳ درصد از تسهیلات رونق تولید در شرق استان استفاده شده است و ۲۶۷ واحد صنعتی در شهرستان شاهرود وجود دارد.
آشناگر تصریح کرد: محدودیتی در پرداخت تسهیلات بخش رونق تولید در سطح استان وجود ندارد و این تسهیلات به هر شهرستانی که بیشترین طرح‌ها را ارائه نماید تعلق می‌گیرد.
وی افزود: بعنوان مدیر ارشد استان هیچ نگاه قومیتی و جغرافیایی و تعلق خاصی به هیچ یک از شهرستان‌های استان ندارم و از دید اینجانب باید تمامی امکانات، تسهیلات و ... عادلانه در میان تمامی شهرستان‌های استان توزیع گردد.
استاندار سمنان تصریح کرد: مدیر جهاد کشاورزی استان باید وقت بیشتری را برای شهرستان‌های میامی و شاهرود گذارده و حضور خود را در این دو شهرستان بیشتر نمایند.
وی ادامه داد: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بصورت فصلی در شهرستان‌های استان برگزار گردد.
استاندار سمنان تاکید کرد: اگر حضور اینجانب در شهرستان‌های استان موجب رفع گره‌های کاری و مشکلات مردم گردد با افتخار در جمع مردم استان حضور پیدا کرده و این امر را بعنوان یک وظیفه برای خود تلقی می‌نمایم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها