معاون سیاسی سپاه کربلا گفت:اگر در عالم واقعیت عدالت اقتصادی و اجتماعی دیده نمی شود مقصر انقلاب نیست مقصر کسانی هستند که نتوانستند این عدالت را در جامعه اجرا کنند.
کد خبر: ۹۱۴۳۳۷۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،محمد اکبرزاده معاون سیاسی سپاه کربلا ظهر امروز در جمع پاسداران سپاه کربلا به تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و واقعیت های جامعه پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود به چرایی واژه انقلاب اسلامی به جای دولت اسلامی اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی پیش رونده و پیش برنده است که با نفس پاک و مطهر امام راحل آن هم از سال 42 در کالبد جامعه ای که در چنگ طاغوت بود، دمیده شد و تا به امروز استمرار دارد.

معاون سیاسی سپاه کربلا در ادامه سخنان خود اضافه کرد: انقلاب یعنی زایش ثانویه که انسان در یک محیط دینی تربیت شود.

اکبرزاده با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی منبعث از اسلام و دین بود، افزود:آرمان هایی در بستر شکل گیری انقلاب بوجود آمد و در این میان اتفاقاتی رقم خورد که باید دید چقدر توانستیم به این آرمان ها دست پیدا کنیم .

معاون سیاسی سپاه کربلا در همین رابطه با این مقدمه که سه دسته از تحلیلگران درباره ایجاد انقلاب اسلامی نظریه پردازی کردند، اضافه کرد: دسته اولی از تحلیلگران می گویند انقلاب اسلامی را امریکایی ها تولید کردند.نظام غرب و لیبرالیسم نمی خواست یک کشور در بلوک شرق مثل چین و روسیه ایجاد شود دست به انقلاب زد تا نگذارد ایران یکی از اقمار بلوک شرق شود.

اکبرزاده با نادرست دانستن این تحلیل و در رد آن گفت: اگر قرار بود آمریکایی ها در ایران انقلاب کنند،چرا فکری برای بعد از آن نکردند . 40 سال است که انقلاب اسلامی، آمریکایی ها را به زحمت انداخت و در ثانی چرا آمریکایی ها روی طبقه روشنفکران کار نکردند در صورتی که انقلاب ما منبعث از قشر روحانیت و مذهبی ها بود.با توجه به اینکه دولت ملی گرا و لیبرال ها در ابتدای انقلابی رشد داشتند و تقریبا هم همفکر با آمریکایی ها بودند چرا نتوانستند انقلاب را مدیریت کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در رد اظهارات دسته دوم از تحلیلگران که میگویند مردم ایران برای برچیده شدن نظام شاهنشاهی اتفاق نظرداشتند اما اینکه چه نظامی جایگزین آن شود هم نظر نبودند، تصریح کرد:با اینکه جریان لیبرالی و نفاق سهم جزیی در مبارزه با شاه داشتند، اما در همه پرسی که 12 فروردین 58 برگزار شد،مردم به جمهوری اسلامی ایران رای دادند و این آینده نگری امام راحل بود که فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

اکبرزاده در پاسخ به نظرات دسته سوم از تحلیلگران که می گویند انقلاب اسلامی به آرمان هایش نرسید و با ایجاد شبهاتی از قبیل چرا آب و برق رایگان نشد چرا فاصله و اختلاف بین مردم و مسئولان ایجاد شد و اینکه چرا روحانیت بر مسند اجرایی کشور است،قصد در انحراف افکار عمومی دارند،اضافه کرد:امام راحل سه بار درباره آب و برق رایگان فرمودند باید برای مستضعفان و ستمدیدگان رایگان باشد که الان مجلس شورای اسلامی این را برای کمیته امداد مصوب کرد.

معاون سیاسی سپاه کربلا در همین رابطه اضافه کرد:فاصله بین مردم و برخی مسئولان نخبه بخاطر حفاظت از جان آنهاست. جریان نفاق بارها شخصیت های موثرانقلاب را ترور کرد.و همچنین مردم بعد از انقلاب به روحانیت و دین اعتماد کردند و آنها از روحانیت میخواهند در بطن جامعه بوده و مجری کارها باشند.حال اگر برخی در لباس روحانیت اشتباه می کنند، که نباید آن را به همه تعمیم داد.

اکبرزاده در بخش دوم سخنان خود به آرمان های انقلاب که تا به امروز به آن رسیده و همچنان این آرمان خواهی ادامه دارد؛ اظهار داشت: اولین آرمان انقلاب این بود که اسلام شیعی جریان لیبرالیسم و مارکسیسم راکنار زد.در صورتی که اسلام سعودی دست بوس آمریکا و نظام لیبرالیسم است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از سال 42 برعلیه رژیم صهیونیستی سخن میگفت،اضافه کرد:امام جریان انقلاب را طوری مدیریت کرد که به جهانیان مخالف جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی را نشان داد و در این راه دچار ذره ای انحراف نشد.

استاد حوزه و دانشگاه دومین دستیابی انقلاب به آرمان هایش را استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی در دنیا نمونه ای دیگر ندارد.کشورهای همسایه با دستور آمریکا کار میکنند اما آیا امریکا جرات دارد به ایران دستور بدهد؟!

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این مطلب که برخی ها میخواهد فتیله آرمان خواهی انقلاب را پایین بکشند، اما نمی توانند، اظهار کرد:در 20 خرداد 88 اوباما برای رهبر معظم انقلاب نامه می نویسد و اعتراف می کند حل مسئله منطقه بدون ایران ممکن نیست.

به گفته اکبرزاد سومین آرمان انقلاب دستیابی به آزادی بود و با اشاره به آزادی مدنظر امام خمینی(ره) که حریت است،خاطر نشان کرد:امام درباب آزادی می گفتند جوان در یک بستر طغیان قرار نگیرد که نتواند به خدا برسد و انقلاب این بستر را برای بشر فراهم کرد تا در اسارت دنیا نباشد که در غرب این آزادی برای انسان مهیا نیست.

وی در ادامه با بیان ای

نکه در ایران آزادی بیان و قلم داریم ،گفت: عربستانی که در زعامت امریکاست ایا چیزی به نام انتخابات در آنجا وجود دارد؟چرا آمریکایی که دم از دموکراسی می زنند مخالف رژیم عربستان نیستند اما درباره ایران از نبود دموکراسی حرف می زنند.

معاون سیاسی سپاه کربلا تولید قدرت نرم را چهارمین آرمان انقلاب خواند و با اشاره به گروه های مقاومت در منطقه اعم از حزب الله لبنان ، انصارالله یمن و شیخ زکزاکی ها گفت: انقلاب باعث بیداری اسلامی شد که غزه با الگوگیری از انقلاب با یک جمعیتی محدود با مقاومت جلوی رژیم اسرائیل ایستاد.

اکبرزاده با بیان پنجمین آرمان انقلاب که همگرایی منطقه ای است،افزود:،کدام کشور توانست، روسیه و چین را به پای میز مذاکره بیاورد.ایران در اتفاقات منطقه ای مثل سوریه، کشور روسیه و چین را پای میز آورد و حتی روسیه را در دفاع از سوریه وارد میدان کرد و این قدرت انقلاب اسلامی بود.

ششمین آرمان انقلاب تولید امنیت پایدار است که به گفته معاون سیاسی سپاه کربلا طبق آمار جهانی ایران در کنار سویئس و سوئد سومین کشوری است که دارای امنیت است.

این کارشناس مسائل سیاسی با یادآوری اینکه کشور در طول چهل سال دچار جنگ، و فتنه و توطئه ها شده بود، اظهار کرد:خنثی سازی تهدیدها هفتمین آرمان انقلاب بود.کشور تهدیدهای جریان نفاق و فتنه را خنثی کرد درحالی که کشورهای منطقه هر روزه دچار انفجارات و بحران ها هستند،اما ایران امنیت دارد .

اکبرزاده درهمین رابطه خاطرنشان کرد:رهبر معظم انقلاب در فتنه 88 فرمودند، برنامه ریزی دشمن به گونه ای بود که نظام را قرار بود تا لبه پرتگاه قرار ببرد و برد اما خدا نگذاشت.

معاون سیاسی سپاه کربلا ترویج فرهنگ معنویت ، مهدویت ،فرهنگ ایثار و شهادت برای خدا که منبعث از قران است را هشتمین آرمان انقلاب برشمرد و گفت: در کجای دنیا چنین شاخص هایی وجود دارد.

وی با یادآوری مراسمات اعتکاف جوانان که رهبر معظم انقلاب هم به اشاره می کند و آن را جزو دستاوردهای معنوی انقلاب میخوانند،تصریح کرد: این از آرمان های انقلاب است که با واقعیت جامعه همخوانی دارد.

اکبرزاده نهمین آرمان انقلاب را محرومیت زدایی دانست و اضافه کرد:اگر دوران قبل از انقلاب را با بعد از انقلاب مقایسه کنیم متوجه میشویم که نظام در مساله محرومیت زدایی چه کارهای بزرگی را انجام داده است.

معاون سیاسی سپاه کربلا دهمین آرمان انقلاب را هم داشتن رهبری دلسوز، صادق در جهان خواند که انقلاب دارای زعامت امامین دلسوز می باشد، در ادامه اضافه کرد: مبانی انقلاب داشتن صداقت با مردم است انقلاب از اول گفت استکبار ستیزی و تا به امروز همچنان ادامه دارد. شعار انقلاب نفی سلطه و اجرای عدالت اقتصادی و اجتماعی بود اگر در عالم واقعیت عدالت اقتصادی و اجتماعی دیده نمی شود مقصر انقلاب نیست مقصر کسانی هستند که نتوانستند این عدالت را در جامعه اجرا کنند.

اکبرزاده با یادآوری دوره کارگزاران و جریانی که شعار توسعه سرمیدادند ، اظهار کرد: در آن زمان مبارزه با تجمل گرانی بود. حتی رهبر معظم انقلاب همان زمان عدالت را بر توسعه مقدم میدانست و این را بارها میگفتند.

وی با بیان این مطلب که رهبرمعظم انقلاب در هردوره ای کلیدواژه هایی را برای تشریح وضعیت مطرح می کنند، ادامه داد: در دوره ای که حزب مشارکت در اداره حکومت دخیل بود، شعار توسعه فرهنگی سر میداد و همان زمان حضرت آقا از استحاله فرهنگی، ناتوی فرهنگی هشدار میدادند. یا در این دوره هم هشدار معظم له درباره نفوذ، سازش است و از مقاومت می گویند.

معاون سیاسی سپاه کربلا در سخنان پایانی خود با تصریح بر این مطلب که با توجه به همه سنگ اندازی ها و تحریم ها و تهدیدها،انقلاب توانسته به آرمان های خود پایبند باشد،یادآور شد:در حوزه دولت سازی کمیتمان لنگ است که ان شاء الله با تشکیل دولت جوان و حزب اللهی مشکلات حل شود.

اکبرزاده راهکار تشکیل دولت اسلامی را انتخاب درست دانست و تصریح کرد:اگرانتخاب مردم درست باشد، مشکلات حل می شود اما اگر انتخاب از روی غفلت بود، مشکلات دیگر به انتصاب ها ربطی ندارد و ضررش به جامعه برمیگردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها