عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد:
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: افزایش قیمت کالا و ارائه خدمات برای کارکنان خود دستگاه‌ها یا اهدافی پیشروی دستگاه‌ها یکی از نگرانی‌های امسال اکثر دستگاه‌های اجرایی است که باید در این زمینه اقدامات مؤثرتری برداشته می‌شد.
کد خبر: ۹۱۴۳۳۶۶
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت:جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با دستور طرح جامع توسعه شهرستان‌های آشتیان و کمیجان برگزار شد که هر دو طرح با موافقت های بالایی به تصویب رسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: اقداماتی که برای شهرستان های کمیجان و آشتیان در نظر گرفته شده و طرح طولانی مدت هادی امید است که برنامه ریزی های خوبی برای اختصاص زمین به جوانان شکل گرفته است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فرهان در مجلس دهم  با بیان اینکه در شهرستان آشتیان با افزایش قیمت زمین به دلیل کمبود منابع زمینی مواجه بودیم بیان داشت: با وجود فرهنگی که در این شهرستان حاکم است و بحث آپارتمان نشینی در طبقات بالا رایج نیست قیمت زمین افزایش پیدا کرده بود و جوانان را با مشکلاتی مواجه ساخته بود.

این نماینده مجلس با اشاره به دلیل مهاجرت اکثر جوانان از این شهرستان ها عنوان کرد: افزایش قیمت زمین تأمین مسکن و سکونت را برای جوانان این منطقه با مشکل مواجه کرده است.

حسینی در این خصوص تصریح کرد: افزایش حدود ۴۸ هکتار به اراضی شهرستان آشتیان می‌تواند زمین مناسبی را ایجاد کرده تا شهرداری زمین‌ها را با قیمت مناسب در اختیار متقاضیانی که قصد دارند آنجا زندگی و ساکن شوند قرار دهد و علاوه بر این می تواند در مهاجرت معکوس جوانان به این شهرستان نقش داشته باشد.

وی با اشاره به جلسه‌ای که روز گذشته میان وزیر راه و شهرسازی و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده افزود: یکی از هدفگذاری‌های مهم در سال ۹۸ بحث تأمین مسکن ارزان برای جوانان است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص مصوبات این جلسه ادامه داد: در این جلسه مصوب شد در شهرهایی که اداره راه و شهرسازی زمین دولتی دارد به صورت رایگان با شرایط خاص برای جوانان اختصاص دهند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فرهان در مجلس دهم با تأکید بر اینکه به دنبال بازگرداندن جوانان به روستاها و شهرهای خود هستیم افزود: با ایجاد طرح توسعه و رفع مشکلات جوانان شرایط برای ماندگاری جوانان بیش از قبل فراهم شده است.

این نماینده مجلس میزان افزایش حقوق دستمزدها ضریب اعلام شده ۱۸درصد دانست و گفت: برای اقشار کمتر از ۲ میلیون تومان این عدد بین ۲۰ تا ۳۹ درصد افزایش پیدا می‌کند؛ لذا دولت دقیقا حکم قانون را اجرا کرده است و امید است با این افزایش حقوق ضمن تورم در شرایط کنونی توجه به تأمین منابع مورد‌نیاز اقدام قابل توجهی است.

حسینی با بیان اینکه با توجه به شرایط بودجه هزینه‌ای در سال ۹۸ کل کشور مباحثی در خصوص افزایش حقوق و دست‌مزدها مطرح شده افزود: براساس مصوبات هیئت وزیران در خوص اجرایی شدن بند ۹ تبصره ۱۲ موضوع افزایش حقوق دستمزدها کاملا صحیح است.

وی با اشاره به اینکه رشد میانگین ۱۸ درصد استان ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده گفت: این امر باید در سازمان برنامه بودجه توسط مجمع نمایندگان استاندار و ریاست منابع بودجه پیگیری شو

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پایه اعتبارات هزینه‌ای استان را در سال جاری بسیار ضعیف دانست و افزود:افزایش قیمت کالا و ارائه خدمات برای کارکنان خود دستگاه‌ها یا اهدافی پیشروی دستگاه‌ها یکی از نگرانی‌های امسال اکثر دستگاه‌های اجرایی است که باید در این زمینه اقدامات مؤثرتری برداشته می‌شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فرهان در مجلس دهم در این خصوص تصریح کرد: درست است که رشد ۱۶ درصدی با توجه به رشد ۱۸ درصدی برای حقوق و دستمزد است اما قیمت کالا و خدمات به ویژه برای دستگاه‌های اجرایی همچون امور زندان‌ها، دستگاه‌های فرهنگی که باید قرارداد بسته و کالاهای مورد نیاز را تهیه کنند بسیار بالاست که امید است با تلاش‌های مجمع نمایندگان استان شرایط بهتر شود.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: دریافت از ردیف‌های اعتبارات ملی یکی از نکات قابل توجه است که باید به آن توجه شود، دستگاه‌های اجرایی باید برای دریافت اعتبارات ملی پیگیری‌های بیشتری داشته باشند، همه کمک کنیم تا حداقل منابع برای استان تأمین شود.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات