خبرهای داغ:
فرخ زاد گفت: در بحث بازآفريني شهري اعتبارات همچنان وجود دارد و بايد در اين زمينه برنامه ريزي ويژه اي انجام شود چرا كه كيفيت بازآفريني در برخي شهرهاي استان بازخورد مناسبي ندارد اما به هر حال شهرداري ها بايد نظرات كامل بر حسن اجراي طرح هاي بازآفريني شهرها داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۴۳۲۸۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه نشست شهرداران استان که با ریاست استاندار و در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: شهرداري استان همكاري و مساعدت لازم را در حوزه شهري داشته و زحمات آن ها در سيل اخير قابل تقدير است و نشان دهنده همدلي و همكاري شهرداري هاي استان و دستگاه ها مي باشد كه شايد بخش زيادي از بار بحران بر عهده شهرداري ها بود.

وی ادامه داد: جلسات زيادي در حوزه عمراني با دستگاه هاي مختلف ودستگاه قضا برگزار شده است، يكي از دغدغه هاي شهرداران در سال گذشته مشكل توزيع اعتبارات بود ولي با توجه به محدوديت هاي موجود و مشكلات در بخش توزيع اعتبارات شهرداران بايد فعاليت هاي حوزه مالي خود را با اعتبارات موجود و اوراق جاري منطبق نمايند و اوراق تسويه اي يكي از برنامه هاي خوبي است كه در سال 96 حدود36 ميليارد تومان از اين محل توانستيم جذب كنيم و درسال گذشته جهش بسيار خوبي داشتيم .

فرخزاد توضیح داد: در سال 97 نزديك به 180ميليارد تومان از اين محل جذب شد كه متأسفانه فقط شهرداري قزوين توانست از اين رقم پانزده ميليارد تومان را جذب نمايد كه لازم است شرايط خود را با اعتباراتي كه تعيين شده منطبق نماييم و جلسات موجود نتوانسته شرايط خوبي براي استفاده از اين ظرفيت ايجاد نمايد.

وی تاکید کرد: اگر پيمان كاري بدهكار بانكي باشد ميتوانيم با جذب اين اعتبارات نسبت به پرداخت بدهي اين پيمانكاران اقدام نماييم، در سال 97 توانستيم در بحث جذب اعتبارات أوراق تسويه اي رتبه دوم را كسب نماييم و روش هايي كه براي اسناد خزانه بايد در پيش بگيريم جزء روش هايي است كه ساير شهرداري هاي كشور نيز انجام ميدهند و ضرورت دارد اهميت ويژه اي به جذب اعتبارات بدهيم چرا كه روش جذب اعتبارات جزء روش هاي متداول بوده وبسياري از دستگاه هاي إجرايي با استفاده از اين روش كه جذب اعتبارات از اسناد خزانه و أوراق تسويه اي مي باشد در حال فعاليت مي باشند ومناسب است كه براي شهرستان هاي استان نيز اين روش اجرا شود.

فرخ زاد یادآور شد: فرمانداران بايد جلسات اداري شوراها را بطور خاص پيگيري كرده تا دستگاه هاي اجرايي نيز توجيه شده وبتوان اين روش را در شهرستان ها اجرا كرد .

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: درحق بيمه در تفاهم نامه بيمه و سازمان همياري هاي شهرداري يك نكته مورد توجه قرار نگرفته است مربوط به تراكم وحق بيمه اي كه در اين خصوص در نظرگرفته نشده است و در جلسه اي كه برگزار شد مقرر شد تا با امضاي استاندار خريد تراكم در اين تفاهم نامه گنجانده شود چرا كه اعتراضات زيادي در اين زمينه وجود دارد .

وی توضیح داد: در بحث بازآفريني شهري اعتبارات همچنان وجود دارد و بايد در اين زمينه برنامه ريزي ويژه اي انجام شود چرا كه كيفيت بازآفريني در برخي شهرهاي استان بازخورد مناسبي ندارد اما به هر حال شهرداري ها بايد نظرات كامل بر حسن اجراي طرح هاي بازآفريني شهرها داشته باشند

وی اذعان کرد: در بحث ساخت وسازهاي غير مجاز در داخل شهرها وبستر رودخانه ها نامه اي كه از سوي دادستان نوشته شده مقرر شده كه به شهرداري ها ابلاغ شود چرا كه ساخت وسازهاي غير مجاز وتصرفات غير قانوني در بستر رودخانه ها در تاريخ يازده ودوازده فروردين سال جاري نشان داد كه ميتواند چه خسارات جبران ناپذيري را به وجود آورد

فرخ زاد عنوان کرد: در بحث گردشگري ديروز تيم بين المللي جايكات بازديدي از آثار تاريخي استان منطقه گردشگري الموت داشتند و ظرفيت هاي گردشگري استان به اين گروه معرفي شد . ما در جلسات مختلف به دنبال جذب اعتبار با استفاده از روش هاي جذب قديمي هستيم اما محدوديت اعتبارات موجود باعث مي شود نتوانيم تمام خواسته ها را تأمين كنيم.

این مسوول کطرح کرد: شهرداري استان همكاري و مساعدت لازم را در حوزه شهري داشته و زحمات آن ها در سيل اخير قابل تقدير است و نشان دهنده همدلي وهمكاري شهرداري هاي استان و دستگاه ها مي باشد كه شايد بخش زيادي از بار بحران بر عهده شهرداري ها بود

معاون عمرانی استاندار قزوین در ادامه بیانات خود یادآور شد: جلسات زيادي در حوزه عمراني با دستگاه هاي مختلف ودستگاه قضا برگزار شده است که خروجی خوب و اثرگذاری داشته است.

فرخزاد در خاتمه گفت: در بحث حمل و نقل عمومی نیز باید در شهرهایی که این ظرفیت وجود دارد باید بیشترمورد توجه قرار گیرد. معمولا از ظرفیت‌هایی موجود در شهر قزوین استفاده می شود اما باید شهرداران استان در تمام شهرستان های استان این ظرفیت را ایجاد نمایند که همه بطور یکسان از خدمات، بهره مند شوند.

1010گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها