خبرهای داغ:
امام جمعه فقید کازرون در سال ۱۳۶۴ وارد حوزه علمیه شد و در سال ۱۳۸۶ به سمت امامت جمعه این شهرستان منصوب شد.
کد خبر: ۹۱۴۳۲۸۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند، امام جمعه شهرستان کازرون، سحرگاه امروز در بازگشت از مراسم احیاء و شب قدر، در جلوی درب منزلش مورد سوءقصد قرار گرفت و با ضربات عمیق چاقوی ضارب به ناحیه قلب، با خونریزی زیاد در بدو ورود به بیمارستان، جان به جان آفرین تسلیم کرد و به شهادت رسید.

مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد خرسند، امام جمعه فقید كازرون و عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی بامداد امروز، ۸ خردادماه بعد از بازگشت از مراسم احیا در مقابل منزل خویش به قتل رسید كه اخیراً خبر دستگیری قاتل وی منتشر شده است.

آن عالم ربانی كه در دوم شهریورماه سال ۱۳۸۶ به سمت امامت جمعه كازرون منصوب شده بود، متولد ۱۳۴۶ در این شهرستان بود.

وی تحصیلات دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در شهرستان کازرون گذراند و پس از آن به واسطه‌ علاقه‌ای که از کودکی به روحانیت داشت، در مهرماه سال ۱۳۶۴ وارد حوزه علمیه کازرون شد.

آن مرحوم در محضر اساتید و علمای بزرگ كازرون نظیر مرحوم آیت‌الله ایمانی، آیت‌الله بنیادی، حجت‌الاسلام حمیدی، كرمانی و غیره كسب فیض كرد و بعد از آن به قم رفت.

در قم در محضر علمایی چون حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنكرانی و مرحوم فاضل هرندی رفت و درس آموخت ضمن اینكه درس خارج را از محضر آیات عظام مكارم شیرازی، جعفر سبحانی و نوری همدانی آموخت.

مرحوم حجت‌الاسلام خرسند در طول عمر خود و در سال ۱۳۶۲ راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و تا پایان جنگ نیز به‌صورت متناوت در جنگ حضور داشت به طوری كه جانباز ۲۰ درصد دوران دفاع مقدس بود.

وی در سال‌های اخیر فعالیت‌های سیاسی زیادی داشت به طوری كه به عضویت شورای مركزی حزب مؤتلفه درآمد و بارها نیز مصاحبه با آن مرحوم در خروجی این خبرگزاری منتشر شده است.

یادآور می‌شود، اطلاعات تكمیلی درباره برگزاری مراسم تشییع،‌ تدفین و تكریم آن عالم ربانی متعاقباً اعلام خواهد شد.

شهرستان كازرون در استان فارس و در ۱۲۰ كیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار