رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان تأکید کرد
رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان در جمع كاركنان پليس راه آهن اراك ارتقاء سواد رسانه اي را ضرورتي براي مقابله اثربخش با آسيب هاي فضاي مجازي دانست.
کد خبر: ۹۱۴۳۲۷۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام والمسلمین دكتر "عباسعلي شهیدی" در جمع کارکنان پلیس راه آهن اراك بيان داشت: فضاي مجازي همانند هر مقوله اي ديگري که در عالم واقع وجود دارد بايد از منظر تهديد و فرصت تواما ديده شود، فضاي مجازي سکه اي است که بايد دو روي آن را باهم ديد، رويي که ناظر به فرصت و نقاط قوت آن بوده و روي ديگر آن ناظر به تهديدهاي اين فضا است.

وي اضافه كرد: در واقع قبل از هر چيز ما بايستي بدانيم که چه نوع نيازي از فضاي مجازي داشته و براي رفع آن نياز به چه شکل و چه اندازه احتياج به رسانه و اين فضا داريم که آموزش اين موارد در قالب سواد رسانه اي ميسر خواهد شد.

شهيدي ادامه داد: در دنياي کنوني که بيشتر رسانه ها به سمت رسانه هاي تعاملي سوق يافته اند، سواد رسانه اي به رمزگشايي پيام از سوي مخاطب کمک مي کند و به اين خاطر فرد کمتر در معرض اثرات نامطلوب پيام رسانه اي قرار مي گيرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی سربلندي و موفقيت پليس در انجام ماموريت هاي محوله و همچنين محبوبيت در بين مردم را، در گرو صيانت کارکنان از همديگر، صحت عمل، صداقت و امانتداري هريک از آنان دانست.

رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان مركزي با برشمردن مولفه هاي دستيابي به اين توفيق بزرگ ، ادامه داد: اهتمام جدي به امر آموزش، صيانت از يکديگر، تعالي رفتار، توجه به معنويت و تقويت باورهاي ديني ،اشرافيت اطلاعاتي در تمامي حوزه ها، انضباط خواهي، خدمت خالصانه به مردم، برخورد خوب و اسلامي ، جلب اعتماد عمومي، مشارکت دادن مردم در ايجاد امنيت پايدار و استفاده از ظرفيت هاي موجود از مولفه هايي است كه با توجه به ارتقاء‌ آن مي توان در تمامي عرصه ها به موفقيت رسيد.

وی خاطر نشان كرد: روحيه شهادت طلبي، آزادگي و شرف و عزت نفس، مبارزه با ظلم در عرصه هاي مختلف سياست خارجي و روابط با ديگر كشورها و همچنين عرصه سياست داخلي ، از سياست گذاري در ابعاد مختلف اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي گرفته تا بخش هاي اجرايي، همه بايد با آموزه هاي نهضت امام حسين(ع)و فرهنگ عاشورا پايبند باشند.

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهي انتظامي استان مركزي با بيان اينكه ارزشمندترين كار فرهنگي در دوران حاضر احياء امر به معروف و نهي از منكر است، تاکید کرد: حفظ فريضه امر به معروف و نهي از منکر خط مقدم مبارزه با نفوذ دشمن است، اما ما باید بدانیم که فردی که عمل منکر انجام می دهد انسان بدی نیست بلکه عمل آن بد است و این دو با هم تفاوت دارند.

این مقام مسئول با تاكيد بر بركات اداي فريضه نماز تصریح کرد: همه همت گماريم که نماز را در جايگاه شايسته‏ ‌خود که قرآن و حديث به آن ناطق است، بشناسيم و بشناسانيم و عمل شخصي خود را نيز به ‌تناسب آن تعالي بخشيم، اما نباید از این نکته غافل شویم که در هیچ کجای قرآن کریم نیامده که نماز را بخوانید بلکه در این کتاب آسمانی انسان را به اقامه نماز سفارش كرده است یعنی نه تنها خود نماز بخوانیم باید دیگران را به امر واجب سفارش و به جماعت برگزار كنيم.

حجت الاسلام والمسلمين شهیدی با اشاره به راهپيمايي روز قدس با بيان اينكه بيت المقدس نقطه رويارويي ايمان و شرک، اسلام و کفر و مستضعفين مظلوم در برابر استکبار جهاني است، گفت: قدس عزيز، مطلع الفجر نجات ملت هاي مسلمان و خصوصاً ملت شجاع و مظلوم فلسطين است.

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهي استان مركزي در پایان خاطرنشان کرد: مسلمين جهان روز قدس را روز تقابل تمامي اسلام در برابر تمام کفر دانسته و با اتحاد، يکپارچگي و انسجام اسلامي شان، دوشادوش يکديگر، همگام و همصدا براي نجات و آزادي قدس که نجات اسلام و مسلمين است به پا خواسته و عزت و عظمت خويش را عليه استکبار جهاني و مولود نامشروعش، اسرائيل غاصب، اين غده سرطاني به نمايش مي گذارند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات