رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس آذربایجان شرقی خبر داد

برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۴۰ نقطه آذربایجان شرقی

رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس آذربایجان شرقی از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۴۰ نقطه استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۳۲۷۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسین تقی زاده ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: راهپیمایی این روز تاریخی همزمان با سراسر کشور در مرکز استان، کلیه شهرستانها و برخی شهرها و روستاها با شکوه و عظمت خاصی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: در مرکز استان شهر شهید پرور تبریز نیز این راهپیمایی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح از مساجد و محلات به سمت مصلای اعظم حضرت امام خمینی (ره) شروع خواهد شد و سخنران مراسم راهپیمایی حضرت آیت الله حسینی بوشهری نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو خبرگان رهبری بوده و با قرائت قطعنامه راهپیمایان و اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز حضرت حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم این مراسم پایان خواهد یافت.

رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس استان آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس انتخاب شده است افزود: بیت المقدس قبله تمام انبیای الهی و امت آنان بوده و قبله گاه نخستین پیامبر گرامی اسلام نیز بوده است که اهمیت این مکان مقدس برای مسلمانان را بیش از پیش می نماید.

حجت الاسلام تقی زاده ضمن اشاره به تاریخچه روز جهانی قدس عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آرمان آزادی خواهی این انقلاب الهی و اهداف و اندیشه ناب امام راحل عظیم الشأن ایجاب می کرد که از مستضعفین جهان حمایت کرده و از این رو سفارت رژیم صهیونیستی در تهران تعطیل و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) برای حمایت از مظلومین فلسطین و قدس شریف، روز جهانی قدس نامگذاری شد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس استان خودباختگی برخی دول عربی در مقابل استکبار و صهیونیزم را یکی از ویژگیهای راهپیمایی روز جهانی قدس عنوان کرد و افزود: طرح معامله قرن که طرحی شوم از طرف شیطان بزرگ آمریکا و اسراییل غاصب است، یکی دیگر از ویژگی های راهپیمایی امسال بوده که نشست آتی بحرین برای ارزیابی راه اندازی این طرح است.

وی تأکید کرد: از این رو شکوه و عظمت راهپیمایی روز جهانی قدس امسال می تواند در تصمیمات این نشست تأثیر گذار بوده و این توطئه ننگین را خنثی کند.

رئیس ستاد برگزاری روز جهانی قدس استان تقویت انگیزه جهاد و مبارزه مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت را یکی از امتیازات راهپیمایی این روز عنوان کرد و افزود: معطوف کردن تمام نگاهها و قلبها به مسئله فلسطین، ایجاد وحدت، انسجام و یکپارچگی بین ملت های مسلمان جهت پشتیبانی از قدس شریف، افشای چهره نفاق برخی دولتهای بظاهر اسلامی منطقه، تبیین اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا در قبال مردم مظلوم فلسطین که وتی تمام قطعنامه های ضداسراییلی و انتقال سفراتخانه اسراییل به قدس نمونه کوچکی از این اقدامات است، از دیگر امتیازات راهپیمایی روز جهانی قدس است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار