کانون بسیج حقوقدانان سپاه شهرکرد با صدور بیانیه تأکید کرد: روزقدس، نماد وحدت جهان اسلام و نقطه عزت و کرامت آن است.
کد خبر: ۹۱۴۳۱۶۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

به گزارش سرویس بسیج حقودانان خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ متن کامل بیانیه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد به روز جهانی قدس به شرح ذیل منتشر شد:

بسمه تعالی

«روز قدس، فقط روز فلسطین نیست؛ روز اسلام است»

امام خمینی(ره)

روز قدس، روز لبیک همه مسلمانان و آزادگان جهان به فرمان امام خمینی (ره) برای آزادی بیت‌المقدس و روز وحدت و همگرایی امت اسلامی و مقابله با تلاش مستکبران و رژیم غاصب صهیونیستی در تشدید واگرایی و ایجاد ائتلاف‌های شیطانی در راستای گسترش تضاد و اختلاف بین‌المللی و مذاهب اسلامی است و همه کسانی که شعله ای از نور انسانیت و آزادگی در وجودشان روشن است، جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم نموده و با فریادهای اعتراض آمیز خود سبب قدرت وقوت قلب مردم فلسطین می شوند.

چهل سال از صدور پیام تاریخی امام خمینی(ره)، معمارکبیر انقلاب اسلامی در سال 1358 مبنی بر نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس می گذرد، که آزاداندیشان و عدالت خواهان درست کردار در سراسر جهان به ابتکار اعجازآمیز امام راحل جمعه آخر ماه مبارک رمضان در محکومیت اشغالگری قدس شریف که نمادی از مظلومیت و اسارت در دست یک دولت سراسر نامشروع، جعلی و غاصب می باشد به خیابان ها آمده و برائت خویش را از جنایات و تمامیت خواهی های بین المللی  یک اقلیت محدود، فریاد می زنند و شاهدیم که این حضور معنادار هر ساله چون زلزله ای پایدار، پایه های عنکبوتی استبداد و استعمار را می لرزاند و روح مقاومت را بر تن مجروح این بقعه شریف اسلامی می دمد.

درحقیقت روزقدس نماد وحدت جهان اسلام و نقطه عزت و کرامت آن است. با این وصف، گرامیداشت این روز ماندگار ضرورتی دینی، عقلی و سیاسی است. قدس در حقیقت نماد اسلامیت قضیه فلسطین و مظهر مظلومیت سرزمینی است که همواره مورد طمع و آز استعمار در طول تاریخ بوده است.

در پایان این بیانیه با دعوت از اقشار و آحاد مختلف ملت ایران برای حضور یکپارچه و انقلابی در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس و نمایش عزم و اراده ملی ایرانیان در حمایت جانانه از مظلومین و مستضعفین جهان تأکید شده است: ان‌شاءلله به زودی این لکه ننگین جامعه بشری که با خود جز نفرت و آتش‌افروزی چیزی به ارمغان نیاورده و باعث آوارگی بیش از 60 ساله مسلمانان فلسطین و اشغال اولین قبله مسلمان جهان شده است؛ از صحنه گیتی محو شده و این سرزمین مقدس به صاحبان اصلی آن بازگردانده خواهد شد.

ارسال نظرات