کارشناس دینی و مذهبی:

درس قرآن و ائمه به ما ایستادگی برابر دشمنان است

حجت الاسلام محمدی در جمع بسیجیان پایگاه امام حسین(ع) شهرکرد، وظیفه مردم و مسئولین را ایستادگی برابر زیاده خواهی دشمنان نظام اسلامی بر اساس آموزه های قرآنی دانست.
کد خبر: ۹۱۴۳۱۰۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از چهارمحال و بختیاری؛ نشست معرفتی با موضوع وظایف مردم در مقابل حکومت اسلامی در مکان پایگاه امام حسین (علیه السلام) محله فرهنگیان شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی محمدی در این نشست با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام ، به تشریح ویژگی های حکومت اسلامی پرداخت و افزود: حکومت اسلامی نوعی از حکومت دینی در جوامع مسلمان است، که حزب یا اشخاص حاکم معتقد به برتری اسلام، سعی در پیاده سازی قوانین بر پایه حکومت دینی هستند.

وی افزود: حکومت اسلامی، حکومتی است که تمامی ارکان آن براساس دین مبین اسلام و شرع مقدس شکل گرفته است. به عبارت دیگر مقصود از حکومت دینی، حکومتی است که تمامی ارکان آن براساس دین شکل گرفته است.

محمدی ادامه داد: در طول تاریخ هر کجا حکومتی برقرار شده، نقش مردم در تشکیل و استمرار آن و یا در شکست و سقوط آن کاملا مشهود و واضح است؛ اما نسبت به حکومت اسلامی این مسئله و ظرفیت های نظام و حکومت اسلامی مربوط می شود که اهمیت حرکت در راستای ایجاد و سپس استمرار و حفظ آن و هم چنین کمک به رشد و ارتقای کمی و کیفی اجرای احکام و دستورات اسلامی را به عنوان یک مسئولیت مهم بر دوش مردم مسلمان قرار داده است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، با اشاره به آیه شریفه 112 از سوره مبارکه هود، اظهار کرد: برای اجرای قوانین اسلام، پیشرفت جامعه و ناکام گذاشتن دشمنان خدا و مردم، از خود استقامت و پایداری نشان دهند؛ زیرا با تشکیل حکومت اسلامی، منافع ظالمان و مستکبران به خطر می افتد و آنان با تمام امکانات و ابزارهایی که دارند، می کوشند که مردم را دچار سختی و مشکلات کنند تا بالاخره دست از حق طلبی خود بردارند.

وی، همچنین به توطئه های استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و بر اساس آموزه های قرآنی و سیره معصومین علیهم السلام، تکلیف آحاد مردم و مسئولین را ایستادگی برابر زیاده خواهی های دشمنان نظام اسلامی دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار