رییس سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه بدون توقف از نشست اندیشکده‌های طراز اول نیویورک با کاخ سفید درباره به زانو درآوردن پروژه‌ جوان‌گرایی در کشور سخن گفت.
کد خبر: ۹۱۴۳۰۶۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسم قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه تلویزیونی "بدون توقف" شبکه سه سیما حضور پیدا کرد و به سوالات کارشناسان این برنامه پاسخ داد.

ساختار اداری کشور ضد جوانگرایی است

موضوع جوان‌گرایی یکی از مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت و حجت‌الاسلام قمی ساختار استخدامی کشور را ضدجوان‌گرایی دانست و گفت: یکی از اشکالات در این پروژه به نوع سیستم اداری استخدامی کشور بازمی‌گردد. یعنی مقطعی از زمان یک تعداد زیادی آمدند و استخدام دولت شدند و دولت موظف است آنها را 30 سال بکار بگیرد و تعهد داده تا بهشان کار بسپارد و جوان موظف است، منتظر بماند یکی از آنها بازنشسته شود تا او بتواند جایگزین شود و چون قرار است دولت کوچک‌سازی شود از هر سه نفری که بازنشست خواهد شد، یک نفر باید به جای او بیاید. این هم یک مشکل است که در اداره کشور در حوزه حاکمیت وجود دارد که باعث می‌شود زمینه حضور جوانان به این زودی محقق نشود. به نظرم جوان خودش باید کارآفرینی کند  و در این زمینه کوتاه نیاید و انعکاس خوب و موثری نزد مدیران داشته باشد و این مدیران را ناگزیر می‌کند تا کار را به او بسپارند.

چه کسانی در داخل و خارج از کشور دنبال شکست پروژه‌ی جوانگرایی هستند؟

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره پروژه جوان‌گرایی صحبت کرد و با اشاره به اینکه چه کسانی در داخل و خارج از کشور دنبال شکست پروژه جوانگرایی هستند، گفت: نشستی در دی‌ماه سال گذشته توسط اندیشکده‌های طراز اول نیویورک با دعوت کاخ سفید برگزار شد که در آن نشست مباحث زیاد و مفصلی درباره به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران و مردم مطرح شد. یکی از آن موارد، این بود که روند جوان‌گرایی که توسط رهبر ایران مطرح شده باید به شکست برسد و ما نباید بگذاریم این طرح محقق شود.

رهبری به کدام بازنشسته‌ها اجازه‌ی فعالیت موقت دادند؟

حجت‌الاسلام محمد قمی درباره استفاده از بازنشسته‌ها در مصادر مختلف کشوری نیز گفت: نظر رهبری این نبوده که هیچ فرد 45 و 50 ساله‌ای در هیچ پست و مسئولیتی نباشد و همه کارها به جوانان سپرده نشود. و مواردی که را هم که حضرت آقا استثناء قائل شدند برای افراد محدود و مدت کوتاهی بود که آن هم دلیلش این بود که مدیر بالادستی بتواند فرد شایسته‌ای را جایگزین کند.

انت

ارسال نظرات