مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

هرجا کار را به دست جوانان انقلابی سپردیم کشور پیشرفت کرد / روحیه جهادی عامل تداوم انقلاب است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید براین مطلب که هرجا کار را به دست جوانان انقلابی سپردیم پیشرفت کردیم، افزود:ن شاء الله دولت آینده دولت جوانی باشد تا ما از دولت بابابزرگ ها نجات پیدا کنیم.
کد خبر: ۹۱۴۲۹۳۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام و المسلمین یدالله غلامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با حضور در سپاه شهرستان آمل و در جمع پاسداران این شهرستان،به تشریح عناصر و عوامل ماندگاری انقلاب است پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین(ع) و بهره مندی از لیالی قدر،با مطرح کردن یک پرسش که شاید عده ای بگویند وضعیت آینده انقلاب چه خواهد شد، گفت: سه نظردر این باره وجود دارد. یک عده می گویند،آینده انقلاب مثل انقلاب های دنیا در حال استحاله شدن و رو به زوال است.عده ای دیگر می گویند انقلاب در هر حالتی به سمت کمال پیش میرود اما گروه سوم هم معتقدند در صورتی که آرمان ها و ارزش ها ادامه دارد باشد،و ما به اصول و ارزش ها پایبند باشیم انقلاب زوال پذیر نیست.

حجت الاسلام غلامی در ادامه سخنان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم که فرمودند انقلاب تعطیل بردار نیست چون انقلاب دینی است ، اضافه کرد:انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی بوده که چهل سال است منحرف نشد و دست از ارزشهای خود نکشید در صورتی که انقلاب حضرت موسی(ع) در زمان حیات و یا انقلاب پیامبر (ص) بعد از رحلت حضرت، در بخش اداره امت از مسیر اصلی خود منحرف شد.حکومتی که پیامبر(ص)به ولایت سپرده بود تبدیلش کردندبه خلافت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با توصیه مکرر رهبرمعظم انقلاب به جوانان که مورد خطاب معظم له هستند،در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند،ادامه انقلاب را باید جوان ها پیش ببرند ، اظهار کرد: گام های اساسی انقلاب برداشته نشد و باید این گام ها توسط جوانان که آینده سازان انقلاب هستند برداشته شود. ما دوگام را برداشتیم ایجاد انقلاب و نظام اسلامی اما،سه گام دیگر، دولت اسلامی، کشور اسلامی و زمینه سازی برای جهانی شدن ظهور امام زمان(اروحناه له فداه) هنوز مانده است .

حجت الاسلام غلامی به دونکته مهم در بیانیه گام دوم اشاره و بیان کرد:آرمان انقلاب و هدف انقلاب در بیانیه گام دوم مورد تاکید است.آرمان بزرگ انقلاب که احیاء و ایجاد تمدن اسلامی است .هدف انقلاب هم زمینه سازی طلوع خورشید ولایت می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به یادآوری سخنان علامه حسن زاده آملی(حفظه الله) که گفت «انقلاب اسلامی بین الطلوعین ظهور امام زمان(اروحناه له فداه) است.که اگر ظهور امام زمان(اروحناه له فداه) به یک باره اتفاق میافتاد بشریت تحمل آن را نداشت و یک زمینه میخواست که آن انقلاب است» خاطر نشان کرد: امام راحل هم فرمودند انقلاب زمینه ظهور منجی است و رهبرمعظم انقلاب هم در این بیانیه آن را یادآورشدند.

حجت الاسلام غلامی در بخش دوم سخنان خود به عناصر ماندگاری انقلاب که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن اشاره کردند، پرداخت و با بیان اینکه اولین عامل ماندگاری انقلاب، اسلام ناب محمدی(ص) است، اظهار کرد:تحلیلگران متدین و مکتبی میگویند سه عامل اسلام، مردم و ولایت نقش اساسی در ماندگاری انقلاب دارند و نباید نقش آنها کمرنگ شود.

وی اسلام را موتور حرکت انقلاب دانست و اذعان کرد: اسلام چه در ایجاد انقلاب و چه در ادامه انقلاب نقش مهمی داشت آن هم اسلام ناب نه اسلام های دیگر.

حجت الاسلام غلامی در همین رابطه با انتقاد از برخی ها که اسلام را فقط اسلام رحمانی معرفی میکنند، یادآور شد:«اشداء علی الکفار رحماء بینهم» اسلام هم رحمت است هم غضب. ما حق نداریم در برابرامریکای جنایتکار و خونخوار و صهیونیستها از پیامبررحمت و اسلام رحمت حرف بزنیم.در همین دعای افتتاح ماه رمضان خدا در غضب و رحمتش خوانده می شود .پروردگار عالم در موضوع عفو ارحمن الرحمین است اما در موضع انتقام، شدیدترین منتقم است.

وی در همین باره با اشاره به توصیه مرحوم فلسفی واعظ مشهور که میگفت باید در سخن زمان شناس بود،بیان کرد:در دهه شصت وقتی صهیونیست ها در کشورهای همسایه کودک کشی راه انداخته بودند یک منبری معروف در تهران از رحمت اسلام و پیامبر(ص)سخن گفت و از برخورد رحمانی پیامبر(ص) با یهودی حرف زد. یکی از متدینین بعد از پایان منبربه این حرفها انتقاد کرد که وقتی الان صهیونیستها مسلمانان را می کشند، کودکشی راه انداختند به جای سخنگویی از رحمتهای پیغمبرباید از غضب پیامبر(ص) حرف میزدید.

حجت الاسلام غلامی دومین عامل ماندگاری انقلاب را ولایت خواند و آن را جهت دهنده انقلاب تشبیه کرد و ادامه داد: حضور مردم هم سومین عامل ماندگاری و اقتدار انقلاب است.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا چهارمین عنصر ماندگاری انقلاب، روحیه استکبارستیزی بوده که عنصر سلبی انقلاب است.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه عده ای در تلاشند تا روحیه دشمن ستیزی را تضعیف کنند ،گفت: یقینا بقای انقلاب با تضعیف روحیه دشمن ستیزی دچار مشکل می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه پنجمین ماندگاری انقلاب را مرزبندی با دشمنان دانست و با تاکید براینکه انقلاب اسلامی دشمن زیاد دارد، افزود:آیا کسی میتواند دشمنی استکبار علیه انقلاب را انکار کند؟استکبار جهانی با دنیای امکانات 7 تریلیون دلار در منطقه غرب آسیا برای نابودی انقلاب هزینه کرد آن وقت رئیس جمهور آمریکا چراغ خاموش به عراق آمد وچراغ خاموش هم رفت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آیه 4 سوره ممتحنه ششمین عنصر ماندگاری انقلاب را مرزبندی با دشمن خواند و اضافه کرد: مرزبندی با دشمن به معنای عدم تعامل با دنیا نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در همین رابطه به دوران دهه هفتاد و خدشه دار شدن مرزبندی ها اشاره کرد و گفت: آن زمان رهبر معظم انقلاب به مسئولان گفتند مرزبندی تان را با دشمن مشخص کنید که مسئول نظام جمهوری اسلامی هستید یا عامل دشمنان. مرز حق و باطل باید مشخص شود.

وی با بیان این نکته که باید قدرت تفکیک دشمنان متجاوز و کسانی که اهل تجاوز و جنگ با ما نیستند را داشت ،اظهار کرد: امریکا از 28مرداد سال 42 در همه عرصه ها علیه ما جنگ راه انداخت،و امروزه شاهد جنگ اقتصادی هستیم، اما کشورهایی هستند که مسلمان نیستند اما سرجنگ هم با ما ندارند.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه بین کافر حربی کافر و غیرحربی باید فرق قائل شد گفت:رابطه با کافر غیرحربی با رعایت موازین اشکالی ندارد.

وی به هفتمین عامل ماندگاری انقلاب که تقابل با استکبار جهانی است اشاره کرد و متذکر شد:با اشاره به آیه113 سوره هود هزینه وابستگی به استکبار بیشتر از تقابل باآنهاست. بعضی ها میگویند اگر با استکبار تعامل کنیم هزینه ها کمتر می شود درصورتی که هزینه سازش با دشمن از هزینه تسلیم بیشتراست.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا هشتمین عنصرماندرگای انقلاب را بصیرت افزایی خواند و ادامه داد: تقابل دشمن برسرانقلاب مبنایی است و هسته ای و موشکی و غیره بهانه ای بیش نیست .مبنای انقلاب توحید است و ماهیت امریکا کفر است.

حجت الاسلام غلامی درباره اختلاف امریکا با انقلاب گفت: اختلاف امریکا با ما برسرموضعی خاصی نیست ،ما از هسته ای و از 20 درصد غنی سازی گذشتیم 10 تن اورانیوم غنی شده ذخیره داشتیم اما حالا آمریکا ما را تحریم کرد.

وی باتاکید براینکه بعضی ها فکر میکنند اگر ترامپ برود مشکل ما با آمریکا حل می شود گفت:بعضی ها میگفتند چون ترامپ آمده از برجام خارج شد اما جنگی ترین کابینه را حزب مقابل ترامپ هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری بسته بود.

این مقام مسئول در سپاه کربلا اصل دیگراصل ماندگاری انقلاب را تولی و تبری دانست و با اشاره به سوره مائده آیه 51 و آیه 55 گفت: دین از همین دو اصل شکل گرفته و ماباید نست به دوستان تولی و نسبت به دشمنان تبری داشته باشیم.

حجت الاسلام غلامی در ادامه سخنان خود تقویت و تحکیم روحیه انقلابی ، جهادی، عاشورایی روحیه تسلیم نشدن دربرابر اراده و فشار دشمنان را عنصر دیگر ماندگاری انقلاب برشمرد و خاطر نشان کرد:رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر مسئولان گفتند جنگ نمیشود و دلیل هم آوردند چرا که اگر دشمن بخواهد جنگی را شروع کند میداند چه عواقبی دارد.

وی اضافه کرد:جنگ امروز جنگ اراده ها است که تاکنون انقلاب اسلامی دربرابر فشارها و تحریم های دشمنان و استکبار تسلیم نشد و در ادامه هم تسلیم نخواهدنشد به شرطی که روحیه تسلیم نشدن دربرابر دشمن را حفظ کنیم.

حجت الاسلام به بیان عنصر دیگر ماندگاری انقلاب که آن خدمت رسانی صادقانه به مردم است،متذکر شد:نظام باید مشکلات مردم را حل کند و مسئولان هم باید تلاش در جهت خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

وی به تقویت ارزش های انسانی و عمق بخشی معنوی در جامعه که در تهاجم فرهنگی دشمن بعضا بخاطر برخی ناهنجاری ها دچار آسیب شد اشاره کرد و ادامه داد:مطالبه مردم از مسئولان،تبیین مواضع رهبر معظم انقلاب و مطالبه ولایتمداری از مردم در جامعه باید نهادینه شود.

وی با انتقاد از اینکه در استان مازندران در تریبون نمازجمعه ،امام جمعه ای 20 دقیقه از خاصیت دمنوش ها حرف میزند اما به تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب نمی پردازد، اظهار کرد: یکی از نقش های دشمن سکولارکردن جامعه است.دشمن در تلاش است تا مساجد، سخنرانان، امام جماعت و مداحان و مردم را سکولار کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا تاکید کرد:باید مطالبات و دستورات رهبر معظم انقلاب برای جامعه و مسئولان نهادینه شود.

وی یکی دیگری از عناصر ماندگاری انقلاب را ارتقای اقتدار ملی در عرصه های مختلف خواند و تصریح کرد:ما باید درهمه عرصه ها قوی بشویم. که خوشبختانه در همه عرصه علمی و سیاسی اقتدار داریم هرچند برخی ضعف های دیپلماسی وجود دارد اما امروز ایران در عرصه سیاسی در دنیا مقتدر است.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد:اما در عرصه اقتصادی بخاطرعمل نکردن به توصیه های مقام معظم رهبری دچار مشکل هستیم که این مشکلات اقتصادی ناشی از سوء تدبیراست.

وی افزود:اگرچه تحریم های دشمن اثرگذار است اما کشوری که ستاره خلیج فارس را احداث میکند، کشوری دست و پا بسته نیست. رئیس جمهور گفته بودبرجام ستاره خلیج فارس را ساخت درصورتی که بچه های قرارگاه خاتم الانبیاء ساختند نه برجام.

این مقام مسئول در سپاه کربلا با یادآوری این نکته که ما یک زمانی محتاج سلاح سبک بودیم اما امروز موشک چندهزار کیلومتری می سازیم ، بیان کرد:آیا رونق صنعت کشاورزی سخت تر از غنی سازی اروانیوم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید براین مطلب که هرجا کار را به دست جوانان انقلابی سپردیم پیشرفت کردیم، افزود:بفرموده حضرت آقا ان شاء الله دولت آینده دولت جوانی باشد تا ما را از دولت بابابزرگ ها نجات پیدا کنیم.

حجت الاسلام غلامی در بخش پایانی سخنان به نقشه دشمن در دوقطبی سازی جامعه اشاره کرد و ادامه داد:اعزام ناوجنگی یک جنگ روانی است و چیز دیگری نیست.

وی با بیان این مطلب که آمریکا با تروریست خواندن سپاه دارای دوهدف کوتاه مدت و بلند مدت است ، گفت:در هدف کوتاه مدت بخاطر بهم ریختگی داخلی آمریکا فکر می کرد، کشور دچار آشوب می شود،اما به دلیل وحدت و همدلی به هدفش نرسید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا اضافه کرد:اما نباید از هدف بلندمدت دشمن غافل بود . یک زمانی مردم می گفتند هسته ای حق مسلم ماست اما در سال 92 با شعار هم سانتیفیوژ بچرخد هم چرخ زندگی مردم به سمت دیگری سوق پیدا کردند.اگر روشنگری در جامعه نباشد دشمن از تروریست خواندن سپاه و فشارهای تحمیلی به جامعه القا میکند مشکل شما سپاه هست  و اگر نباشد مشکلات اقتصادی حل می شود.و یک نفر دیگر درانتخابات بعدی با شعار یک کشور و یک ارتش مردم را بین انتخاب معیشت و سپاه، قرار میدهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار