امام جمعه اردبیل آفت جاری در جامعه را تسویل دانست و اظهار کرد: به ویژه در بین نسل جوان این آفت موجب شده تا جای خوب و بد و حق و باطل تغییر یابد و شیطان جای درست و غلط را تغییر داده و خوب را وجه بد و بد را وجه خوب بخشد.
کد خبر: ۹۱۴۲۹۲۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
تسویل آفت جاری در جامعه و بین نسل جوان است/چشم دوزی به نامحرم، گرانفروشی و عدم عایت حال مردم در بازار داد و ستند یعنی تعدی به حق الناس
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی ظهر امروز در مراسم سخنرانی ماه مبارک رمضان در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل تصریح کرد: در روایات متعددی به خوف امام علی (ع) از خداوند اشاره قطعی شده است و این شخصیت الهی در خطبه‌ها، حیات اجتماعی و رفتار‌های فردی خود نشان داده است که در مسیر ترس و تقوا از خداوند زندگی میکند.

وی افزود: نه تنها امام علی (ع) بلکه اهل بیت (ع) نیز از عظمت خداوند هراس داشتند و این در حالی است که امروز شاهد رنگ باختن این ترس و تعدی به حق الله و حق الناس هستیم تا جایی که در زندگی فردی و اجتماعی به ترس از خدا توجهی نمیشود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اینکه فردی به حق مردم تعدی می‌کند و در بازار و داد و ستد رعایت حال مردم را نمی‌کند، اینکه با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالایی خریده تا ارزان بفروشد، اما به چند برابر قیمت می‌فروشد تا سود بیشتر ببرد، اینکه چشم به نامحرم می‌دوزد و اینکه نماز و تکالیف خود را مورد توجه قرار نمی‌دهد همگی به دلیل این است که ترس از خدا را جدی نگرفته است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه بهترین دعا برای مسلمانان این است که از کفر به دور باشند، افزود: در دعاهایمان باید ترس از خدا و تمکین به قدرت او را بخواهیم و به ویژه به رعایت حق الناس توجه داشته باشیم.

عاملی حفظ انسانیت، فرهنگ و مدنیت را نیازمند تعهد و ترس درونی انسان به مسئولیت خود دانست و گفت: چگونه است که علی (ع) با آن عظمت از خدواند در هراس بوده و امروز ما بندگان توجهی به این موضوع نداریم.

نمایند، ولی فقیه در استان آفت جاری در جامعه را تسویل دانست و اظهار کرد: به ویژه در بین نسل جوان این آفت موجب شده تا جای خوب و بد و حق و باطل تغییر یابد و شیطان جای درست و غلط را تغییر داده و خوب را وجه بد و بد را وجه خوب بخشد.

امام جمعه اردبیل با تاکید به اینکه علی (ع) الگوی جامعه دینی است، افزود: هیچ کس به مانند علی (ع) از تقوا سخن نگفته است؛ ترس و تقوای علی (ع) درس بزرگی است و باید به عنوان الگوی وارسته و شخصیت الهی که قادر به تشخیص حق و باطل است به عموم مردم معرفی شود
ارسال نظرات