خبرهای داغ:
در پی توهین مداح هتاک به مقدستان اهل سنت صورت گرفت:

بیانیه محکومیت سازمان بسیج مداحان گلستان

سازمان بسیج مداحان استان گلستان در پی اهانت یکی از مداحان به مقدستان اهل سنت بیانیه صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۴۲۸۸۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

به گزارش سرویس بسیج مداحان خبرگزاری بسیج گلستان ، در پی اهانت و توهین یکی از مداحان به مقدسات اهل سنت در تهران و به راه افتادن موجی از اعتراضات در خصوص این اقدام ، سازمان بسیج مداحان استان گلستان ضمن محکوم کردن این اقدام بیانیه ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

بسم الله الرحم الرحیم

 (واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا  ) سورۀ مبارکۀ آل عمران آیۀ شریفۀ 103

 

خط قرمز از نظر نظام اسلامی و از نظر ما ، عبارت است از اهانت به مقدسات یکدیگر ؛ آن کسانی که نادانسته از روی غفلت ، گاهی از روی تعصبهای کور و بیجا ، چه سنی و چه شیعه ، به مقدسات یکدیگر توهین می کنند ، بهترین وسیله برای دشمن همین ها هستند ، بهترین ابزار در دست دشمن همین ها هستند ؛ این خط قرمز است .                                 

            مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ( مد ظله العالی )/ بیانات در دیدار مردم سقز ، 29 اردیبهشت سال 88

یکی از دستورات صریح قرآن کریم خطاب به همۀ مسلمانان و امت اسلامی ، تاکید بر اتحاد و وحدت و همدلی حول محور توحید است . نقطۀ مقابل این امر الهی ، اقدام و توصیه شیطان صفتان و دشمنان دین و قرآن بر ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی است.  اینکه یک عده ای از مسلمانان ، عدۀ دیگری را تکفیر کنند و یا لعن نمایند این چیزی است که استعمار می خواهد برای اینکه ما با هم نباشیم .

سالهاست که دشمنان دیرینۀ اسلام و قرآن بویژه غرب و کشورهای غربی و در راس آنها آمریکای جنایتکار و روباه مکار ، انگلیس خبیث با سیاست و شعار " تفرقه بیانداز و حکومت کن " و با استفاده از تمامی ابزارهای رسانه ای  و روشهای گوناگون  بدنبال ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان و تسلط بر آنان و سرزمینهایشان و منابع بی پایان خدادادی در دسترس آنان است .

آنها همواره از قدرت گرفتن امت اسلامی ترس و واهمه داشته و دارند و بهمین سبب یکی از شگردها و ترفندها و خدعه های آنان در این زمینه ، ایجاد اختلاف و دودستگی میان قومیتها و مذاهب مختلف اسلامی از طریق توهین به مقدسات یکدیگر بوده است .

بوجود آوردن جریان وهابیت و ایجاد شیعۀ انگلیسی و راه اندازی شبکه های ماهواره ای متعدد و سایتهای اینترنتی گسترده که به صورت شبانه روزی در زمینه اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی در حال فعالیت می باشند گوشه ای از اقدامات سخیف و رذیلانۀ جریان استعماری است .  متاسفانه ، عده ای از افراد در داخل کشور عامدانه و یا از روی غفلت با این جریان همسو شده و علیرغم فتوای صریح ولی امر مسلمین جهان و رهبر معظم انقلاب ، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ( مدظله العالی ) و بسیاری از مراجع عالیقدر شیعه مبنی بر حرام بودن اهانت به مقدسات اهل سنت  ، در ماه مبارک رمضان و ایام ولادت کریم اهل بیت ، امام حسن مجتبی (ع ) شاهد اهانت و توهین فردی به نام احد قدمی به مقدسات اهل سنت بوده ایم که متاسفانه این امر سخیف و نابخردانه به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش گردید .

سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی استان گلستان علاوه بر محکومیت این اقدام تفرقه انگیز و غیر اسلامی ، اقدام صورت گرفته از سوی فرد مذکور را علاوه بر حرمت شرعی مصداق بارز تشویش اذهان عمومی دانسته و از دستگاه قضایی درخواست می نماید در اسرع وقت نسبت به برخورد قاطع و قانونی با وی و عوامل پخش این اقدام سخیف در شبکه پنج سیما اقدام نماید . همچنین این سازمان ، فرد توهین کننده را به هیچ عنوان مداح و ستایشگر اهل بیت ندانسته و نمی داند  و نیز خواستار پیشگیری ریاست محترم سازمان صدا و سیمای کشور از بروز اقدامات اینچنینی در آینده و برخورد جدی با همۀ عوامل این اتفاق می باشد .              

                                                                                                                      7 خرداد ماه سال 1398 هجری شمسی

مصادف با 22 رمضان المبارک سال 1440 هجری قمری و 28 می سال 2019 میلادی

 

سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی سپاه نینوا گلستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها