مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه در راس عترت ،امیرالمومنین(ع) قرار دارند، افزود: برای نجات از دنیا و آخرت و همچنین رشد و کمال در شب قدر باید به ریسمان قرآن و اهل بیت(ع)چنگ زد.
کد خبر: ۹۱۴۲۸۴۳
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام و المسلمین یدالله غلامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا  در جمع پاسداران شهرستان آمل ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) با اشاره به ایام پرفضلیت شب های قدر افزود:تمسک ما در شب های قدر به قرآن و اهل بیت(ع] است. 

وی با بیان این مطلب که ایام قدر را باید قدر بدانیم اضافه کرد: خدای تبارک و تعالی در سوره لقمان آیه 20 به دو رزق و روزی اشاره کرد ،روزی ظاهری و باطنی که با واسطه به انسان می رسد . در حقیقت هیچ جاده ای بی واسطه ای بین انسان و خداوندچه از لحاظ مادی و معنوی وجود ندارد و همه امور با واسطه است.

وی در ادامه  به حدیث امام جعفر صادق(ع) که می میفرمایند:« خداوند ابا دارد امورشان را بدون واسطه جاری کند. »  اشاره کرد و ادامه داد: هر امری چه مادی و چه معنوی  از جانب خدا با واسطه جاری می شود .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این مطلب که در عالم طبیعت حیات مادی به بارش باران که به واسطه وجود ابر است ، خاطر نشان کرد: در امور معنوی هم که رزق باطنی است ، بوسیله اسباب به انسان می رسد که در سوره مائده خداوند می فرماید«وَابْتَغُواْ إِلَیهِ الْوَسِیلَهَ».

حجت الاسلام غلامی به تاکید براینکه با عظمت ترین واسطه ها در عالم قرآن و عترت هستند، اظهار کرد: در ایام قدر همین دو واسطه جاری هستند.شب قدر شب نزول قران و ایام ایام شهادت امیرالمومنین(ع) است.که پیامبر(ص) حتی دربستر رحلت به حدیث معروف ثقلین سفارش کرد.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه در راس عترت ،امیرالمومنین(ع) قرار دارند، افزود: برای نجات از دنیا و آخرت و همچنین رشد و کمال در شب قدر باید به ریسمان قرآن و اهل بیت(ع)چنگ زد.

وی در همین رابطه اضافه کرد:عایشه همسر پیامبر(ص) نقل می کند که پیامبر شبی به پشت بام رفتند و در حال دعا بودند و با ذکر بحق علی خدا را صدا می زدند. عایشه به پیامبر(ص) گفت مگر کسی بهتر از علی(ع) نبود که خدا را به او قسم بدهی که پیامبر(ص) فرمودند به آسمان و زمین و شرق و غرب نظر کردم کسی بالاتر از علی(ع) در نزد خدا پیدا نکردم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا خاطر نشان کرد:افضل از قران جز خداوند تبارک تعالی نیست و افضل امیرالمومنین(س) هم جز پیامبر(ص) نیست.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها