اگر ارباب‌رجوع بی‌اطلاع و یا ناراضی است، رئیس آن اداره کوتاهی کرده و باید از طریق روابط عمومی، اطلاعات کامل از روند خدمات اداره تحت مدیریت خود را در اختیار مردم قرار دهد.
کد خبر: ۹۱۴۲۸۱۷
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، محمد کاظمی نسب در جمع روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان، اظهار کرد: انعکاس اخبار هر مجموعه به بیرون و نقش روابط عمومی بر کسی پوشیده نیست؛ اما از دیدگاه درون‌سازمانی، نسبت به این پست بسیار کم‌لطفی می‌شود.
کاظمی نسب خاطرنشان کرد: عموماً سازمان‌های دولتی مبتنی بر یک نظام اداری سخت و غیرقابل انعطاف هستند که برای کارکنان آن دستورالعمل‌هایی نوشته شده است که بعضاً اشتباه است یا برای یک نقطه جغرافیای خاص مناسب نیست؛ اما در چنین فضایی باید با رعایت تمامی ضوابط و دستورالعمل‌ها خدمات را به مردم ارائه و اجازه ندهیم آنان ناراضی باشند.
فرماندار ابرکوه تأکید کرد: مردم حق دارند که حتی قبل از حضور در سازمان یا اداره‌ای بدانند که چگونه باید خدمات را دریافت کرده و حتی کارشان در فلان اداره چقدر به طول می‌انجامد. حال اگر ارباب‌رجوع بی‌اطلاع و یا ناراضی است، رئیس آن اداره کوتاهی کرده و باید از طریق روابط عمومی، تمامی این موارد را به اطلاع مردم برساند.
وی اضافه کرد: مستخدمین دولت از بالاترین رده و پست گرفته تا پایین‌ترین آن، خادم مردم بوده و فلسفه استخدام آنان نیز همین است که تا آخرین لحظه‌ای که در اداره دولتی مشغول به کار هستند، پاسخگو و ارائه‌دهنده خدمات به مردم باشند؛ لذا هیچ فرد در هیچ سمت و جایگاهی حق بی‌احترامی به ارباب‌رجوع و یا زیر سؤال بردن شأن او را ندارد.
کاظمی نسب با تأکید بر رعایت قوانین و ضوابط در همه امور، اذعان کرد: رعایت شأن مردم و پاسخگویی به آنان هیچ مغایرتی با اجرای کامل و موبه‌موی قوانین ندارد.
مقام عالی دولت در ابرکوه روابط عمومی را محوری‌ترین عنصر و پست سازمانی در هر اداره دانست و گفت: یکی از حقوق مردم این است که از کلیه اخبار و رویداد‌های سازمان‌های دولتی مطلع شده و بدانند که رئیس اداره که از بودجه عمومی و مالیات مردم استفاده می‌کند چه‌کاری انجام می‌دهد؛ لذا این مهم نیز بر عهده روابط عمومی است که حلقه اتصال بین مردم و سازمان مربوطه است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رسانه‌های معاند هرلحظه به دنبال تبلیغات سوء علیه نظام و ناکارآمد جلوه دادن حکومت هستند، ضروری است که مجموعه حاکمیت نیز تمامی اقداماتی که برای مردم انجام می‌دهد، به‌صورت عمومی اعلام کرده و اجازه ندهد رسانه‌های بیگانه با انتشار یک خبر دروغ و یا ناقص، اذهان مردم را مشوش کنند.
فرماندار ابرکوه در خاتمه عنوان کرد: تکریم ارباب‌رجوع یکی از وظایف مهم هر اداره و سازمان است که بخش عمده آن بر دوش روابط عمومی‌ها قرار دارد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات