امام جمعه بخش بهمن در همایش هم‌اندیشی سران ایلات و طوایف عشایر:

ضربه جنگ فرهنگی در دراز مدت سنگین‌تر از جنگ اقتصادی است/ سازش و مذاکره راهکار مسئولین غرب‌گرا به‌جای اقتصاد مقاومتی

امام جمعه بخش بهمن، گفت: در کنار جنگ اقتصادی و شرایط نامساعد معیشتی، تلاش می‌کنند ما را از جنگ فرهنگی غافل کنند، در صورتی که ضربه و ضرر جنگ فرهنگی در دراز مدت سنگین‌تر از جنگ اقتصادی است.
کد خبر: ۹۱۴۲۸۱۴
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه؛ همایش هم اندیشی سران ایلات و طوایف دهستان اسفندآباد، با همکاری حوزه مقاومت بسیج مشترک عشایری شهید مطهری برگزار شد.
در این همایش حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در جنگ تمام عیار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرار دارد، که باید در مقابل دشمن آرایش جنگی داشته باشد.
حجت الاسلام علیزاده، نا امید کردن، ایجاد یأس و جدا کردن مردم از انقلاب را از اهداف دشمنان در این جنگ عنوان کرد و گفت:: دوام انقلاب همچون پیروزی آن به مردم بسته است و چنانچه مردم از این انقلاب بریده شوند، صدمه زدن به آن راحت‌تر انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: اینکه برخی می‌گویند انرژی هسته ای، قدرت موشکی، شعار مرگ بر آمریکا و حمایت از ملت‌های مظلوم، علت دشمنی آمریکا با ما است، حرف باطل و نا صوابی است. بلکه دشمنی آن‌ها دلایل مهمتری دارد که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم.
ماهیت استقلال طلبانه و ضد استکباری انقلاب اسلامی/ استقلال سیاسی لازمه استقلال اقتصادی و فرهنگی
علیزاده افزود: اولین دلیل دشمنی آمریکا و هم پیمانانش که آن‌ها را عصبانی کرده است، ماهیت استقلال طلبانه و ضد استکباری انقلاب اسلامی و وفاداری مردم به انقلاب است، آن‌ها می‌خواهند ایران همچون دیگر کشور‌ها در دست آن‌ها مانند موم نرم باشد، تا هر چه گفتند اطلاعت کند.
امام جمعه بخش بهمن بیان کرد: استقلال سیاسی که همان روی پای خود ایستادن و وابسته دشمن نبودن است، یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب است. امروز ایران مستقل‌ترین کشوری است که برای منافع ملی خود، بدون دخالت دیگران تصمیم می‌گیرد.
این مقام مسئول تأکید کرد: اگر این استقلال سیاسی نباشد، رسیدن به استقلال اقتصادی و فرهنگی هم میسر نمی‌شود.
از دست دادن لقمه چرب و نرمی همچون ایران، آمریکا را عصبانی کرده است
وی از دست دادن لقمه چرب و نرمی همچون ایران را دومین دلیل دشمنی آمریکا برشمرد و گفت:: ایران کشوری غنی و ثروتمند است که از چنگال زیادخواه آن‌ها خارج شد و آن‌ها ناراحتند، چون تا قبل از انقلاب برایران کدخدایی می‌کردند.
علیزاده اضافه کرد: پیشرفت و بالندگی انقلاب، سومین علت دشمنی آن‌ها است. از موقعیت و جایگاه ایران در منطقه و عرصه بین المللی عصبانی هستند؛ لذا باید وضعیت قبل و بعد از انقلاب برای نسل جوان بازگو شود، تا بدانند در دوران حکومت پهلوی روزانه ۶ میلیون بشکه نفت خام یعنی ۴ برابر امروز از کشور خارج می‌شد.
وی خاطر نشان کرد: در حالی که جمعیت ایران یک سوم امروز بود اکثریت مردم از حداقل امکانات بی بهره بودند و کسی حق انتقاد نداشت، ولی امروز ایران از جهت رشد و توسعه جز ۱۰ کشور پیشرفته دنیا است.
ترس غرب از حق خواهی انقلاب اسلامی علت دیگر دشمنی آمریکا با ما است
امام جمعه بخش بهمن عنوان کرد: ترس غرب از حق خواهی انقلاب اسلامی آخرین علت دشمنی آمریکا با ما است. این‌ها مستکبر و ظالم هستند و خون ملت‌های مظلوم را می‌مکند، حالا نمی‌توانند تحمل کنند که قدرتی در دنیا ایجاد شده که با این پدیده ظالمانه مخالفت می‌کند و زیر بار آن‌ها نمی‌رود و تا جایی که بتواند صدایش را به دیگر ملت‌ها می‌رساند.
علیزاده، با اشاره به این مطلب که فقط در ایران فریاد «مرگ بر آمریکا» بلند است و این نشان اقتدار و استقلال ما است، گفت:: در نتیجه آن‌ها دست به جنگ تمام عیار اقصادی زده و دائما تحریم‌ها را بیشتر می‌کنند، که حضرت آقا راهکار آن را اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید ملی عنوان کردند.
سازش و مذاکره راهکار مسئولین غرب گرا به جای اقتصاد مقاومتی
وی یادآور شد: این در حالی است که مسئولین غرب گرای ما، به جای اجرای اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت داخلی، حرف از مذاکره و سازش با آمریکا می‌زنند. آن‌ها می‌خواهند این فکر را به ملت تزریق کنند که بر سر دو راهی قرار دارندو یا باید با آمریکا کنار بیایند یا دائما فشار‌ها را تحمل کنند.
علیزاده در پایان گفت: در کنار جنگ اقتصادی و شرایط نامساعد معیشتی، تلاش می‌کنند ما را از جنگ فرهنگی غافل کنند، در صورتی که ضربه و ضرر جنگ فرهنگی در دراز مدت سنگین‌تر از جنگ اقتصادی است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات