حجت الاسلام والمسلمین خدابنده با بیان اینکه عمر، نعمت غیرقابل بازگشت است، بر ضرورت استفاده بهنیه از از لیالی پرفضیلت قدر، تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۴۲۷۰۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خدابنده دراین مراسم، با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان، با اشاره به اینکه " نباء العظیم" در زیارت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام ذکر شده است، گفت: علی رغم وجود انبیاء الهی و وجود مقدس پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلام) و تمام مخلوقاتی که در عالم وجود دارند، در بین تمام ماسوی الله، تنها شخصی که بعنوان نبأ عظیم خطاب می شود، و در قرآن کریم نیز خداوند فرموده مردم در آن اختلاف می کنند، وجود مقدس حضرت امام علی علیه السلام است.

امام جمعه شهر کیان، افزود:وقتی سخن از مظلومیت حضرت علی علیه السلام می شود، صرفاً مظلومیت آن حضرت نیست، بلکه مظلومیت بشریت است که خود را در ظلمت و تاریکی قرار داده و نگذاشته از انوار وجود مولای متقیان بهره مند شود.

وی، با بیان اینکه مولای متقیان حضرت علی علیه السلام همواره در پیشبرد کار پیامبر اسلام ایشان را یاری رسان بوده است، ادامه داد: امیدواریم در این شب های پرفضیلت قدر، با خود و خدای خود عهد ببنیدم که یکی از صفات حضرت علی علیه السلام را در وجود خویش بارز کنیم.

امام جمعه شهر کیان، گفت: هر انسانی یک صفت بارز دارد، فردی را در نماز اول وقت، دیگری را در بذل، شخصی را در ترحّم، بارز می دانند؛ اما ما باید یک صفت را که اولاً صفت خوبی باشد و ثانیاً با پیروی از حضرت علی علیه السلام آگاهانه باشد، در وجود خویش برجسته نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین خدابنده، با تأکید بر ضرورت داشتن الگو برای طی صراط مستقیم در دنیا، نداشتن الگو را موجب خارج شدن انسان از مسیر اصلی دانست و تصریح کرد: حضرت علی علیه السلام نیز بارها برای مردم یکی از افتخارات خود را قدم نهادن در جای پای پیامبر از کودکی عنوان فرموده است؛ لذا یکی از مسائلی که در زندگی ما وجود دارد، ضرورت الگوگیری است.

وی،  در ادامه عمر انسان را یک نعمت غیرقابل بازگشت دانست و گفت:  علی رغم جوانی که بسیار زودگذر است، بسیاری از پیرمردها و پیرزن ها می گویند که پیری دالانی و گذرگاهی است که به راحتی طی نمی شود.

امام جمعه شهر کیان،خاطرنشان کرد: با الگوگیری از سیره اهلبیت علیهم السلام می توانیم استفاده بهینه از تمام عمر و این نعمت خدادادی داشته باشیم  و هیچ گاه از سپری شدن آن پشیمان نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین خدابنده، با اشاره به اهمیت شب های قدر، اظهار کرد: باید محاسبه کنیم که اگر روزی به ما بگویند تمام عمر شما را کنار می گذاریم و تنها یکی از شب های قدر و آن هم شب بیست و سوم شما را بعنوان پاداش عمرتان می خواهیم در نظر بگیریم، از عملکرد خود به گونه ای راضی باشیم که نادم و پشیمان نشویم.

وی، با اشاره به اهمیت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و اینکه مهم تراز دیگر لیالی قدر است، گفت: گاهی اصلاً به این نکته توجهی نداریم که در این شب قدر، چه اتفاقاتی برای عالم هستی می افتد. لذا نمی توانیم خوب از این فرصت استفاده کنیم.

امام جمعه شهر کیان، تأکید کرد: بهتر است کارهایی را که می خواهیم انجام دهیم بنویسیم و تکلیف خود را با خود و خدای خود و امام زمانمان و تکلیف خود را با مقدراتمان که برای یک سال آینده تقدیر می شود، مشخص کنیم.

وی، افزود: باید بنویسیم که در این سال آیا می خواهیم نفس بر ما سوار شود، یا اینکه ما سوار نفسمان باشیم؟ بنویسیم چقدر می خواهیم مراعات مردم را داشته باشیم؟ و چقدر نسبت به زیردستان خود چگونه رفتاری می خواهیم داشته باشیم؟

این استاد اخلاق، یادآور شد: دنیا مانع پیوند ما با خدا و قرآن و امام زمان است. باید در شب بیست و سوم ماه رمضان و لیالی پرفضیلت قدر، همچون پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلام که نیمه دوم رمضان حتی رختخواب را جمع می کردند و تماما در ارتباط با خداوند بودند، بیشتر با خدا راز و نیاز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خدابنده، گفت: بر اساس روایتی از رسول مکرم اسلام، نسبت دنیا در مقابل آخرت، همانند رطوبتی است که با فروکردن انگشت در ظرفی از آب بیرون می آید؛ یعنی بهره دنیوی نسبت به آخریت؛ همچون رطوبت یک انگشت دست نسبت به دریایی از آب می باشد.

وی، افزود: اگر دستورات خداوند را مراعات کنیم، خدا نیز مراعات ما و فرزندان ما را خواهد داشت؛ لذا کسی که خدا را اطاعت می کند نباید نگران ناراحتی مردم که مخلوق خداوند هستند، باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خدابنده، تصریح کرد: ایمان به خدا و رسولش و اقامه نماز بهترین چیز برای توسل به آن برای کسب رضایت پروردگار متعال است؛ لذا اقامه نماز صدرکعتی برای شب قدر سفارش شده است.

وی در پایان با اشاره به مهربانی خداوند، گفت: اگر کسی خدا را اطاعت کند، اطاعتش را خداوند می پذیرد؛ اگر چه مقصر باشد و اگر توبه کند که دیگر به گناه برنگردد، خداوند چنان او را پاک کرده و از دنیا می برد، که گویا تازه از مادر متولد شده است .

ارسال نظرات