استاندار ایلام گفت: فرماندهی اربعین امسال در استان به‌صورت واحد انجام می پذیرد.
کد خبر: ۹۱۴۲۶۷۶
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار سرهنگ سپهری فرمانده مرزبانی استان ضمن تاکید بر اهمیت مرز برای استان و کشور گفت؛ دنبال ایجاد گذر مرزی  و بازارچه در چیلات و چنگوله هستیم.

وی در ادامه از ایجاد فرماندهی واحد در اربعین امسال خبر داد و گفت: پارسال به خاطر تعدد و گستردگی دستگاه ها، شاهد موازی کاری بودیم که برای رفع این مشکل خواستار ایجاد فرماندهی واحد در استان شدیم.

استاندار ایلام در ادامه گفت: مرز نعمات زیاد و از طرفی مسائل خاص خود را نیز دارد اما این مشکلات به نسبت مرزهای دیگر به مراتب کمتر است.

وی در ادامه ضمن تشکر از زحمات فرماندهی قبلی گفت: در ارتباط با امور مرزی از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

سلیمانی دشتکی در ادامه گذری بر وضعیت مناطق مرزی زد و گفت: کنارگذر غربی مهران که در نقطه صفر مرزی هست را به جهت کاهش تراکم جمعیت در ایام اربعین ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: پارسال مشکلاتی چون کاپیتاژ، تبادل ارزی، قفل شدن ورودی و خروجی پایانه به علت تراکم جمعیت و خودرو و ... داشتیم که امسال بایست این مسائل حل شوند.

وی سپس افزود: امسال چند کار خوب چون ایجاد یک هزار سرویس های بهداشتی در پایانه مرزی مهران و برکت، ایجاد 5 هزار سایبان، ایجاد اقامتگاه استراحت برای رانندگان در دستور کار داریم.

استاندار ایلام در ادامه جهت قفل نشدن ترافیک و عدم تراکم جمعیت در شهر مهران گفت: برای این هدف دو راهبرد مهم در نظر داریم ازجمله قبل از پارکینگ اربعین نیازمند ایجاد یک رو گذر هستیم که خودروهایی هایی که می آیند مستقیم وارد مهران نشوند و دوم در امتداد کنارگذر غربی به پایانه مهران نیز بایست یک رو گذر دیگر زده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: کنارگذر غربی چون در منطقه صفر مرزی ایجاد شده است نیازمند مواظبت خاص در ایام اربعین است.

در این دیدار فرمانده مرزبانی استان نیز گفت:آمده ام بگوئیم با تمام توان خود و همکاران در راستای اوامر و تدابیر حضرتعالی که رئیس شورای تامین استان و مسئولیت کلی استان را بدست دارید همراه و همگام هستم.

وی در ادامه خواستار ایجاد اتوماسیون در پاسگاه های مرزی برای کاهش ترددها شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار