مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از حضور بیش از ۵۰ هزار ایرانی در اعتاب مقدسه عراق هم‌زمان با شب‌های قدر خبر داد و گفت: بسیاری از زائران مراسم عزاداری و احیا را در حرم علوی برگزار کردند.
کد خبر: ۹۱۴۲۶۳۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو‌ با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با تسلیت شهادت امام علی (ع) به اعزام زائران ایرانی به عتبات هم‌زمان با شب‌های قدر اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت زیارت امام حسین (ع) در شب‌های قدر، نام‌نویسی از متقاضیان سفر به عتبات در شب‌های قدر از ماه گذشته آغاز شد و بسیاری از زائران برای حضور در عتبات هم‌زمان با شب‌های سرنوشت‌ساز قدر اقدام کردند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بسیاری از زائران در شهرهای مقدس عراق حضور دارند، افزود: بیش از ۵۰ هزار نفر در شب‌های قدر در عتبات حضور دارند و‌ به احیای شب قدر و زیارت ائمه اطهار (ع) می‌پردازند.

آقایی با اشاره به حضور زائران در مسجد کوفه گفت: بیشتر زائران شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را در مسجد کوفه بودند و پس از آن دومین شب قدر را در حرم امام علی (ع) احیا کرده و شب بیست‌وسوم را در کربلا خواهند بود.

به گزارش فارس، شب گذشته در حرم امیرالمؤمنین (ع) جمعی از زائران ایرانی پس از قرائت دعای جوشن کبیر برای فرج حضرت ولیعصر (عج) دعا کردند. همچنین نوای عجل لولیک الفرج‌و الغوث الغوث در حرم مطهر علوی طنین‌انداز شد و تمام مسلمانان در کنار هم با هر رنگ و‌نژاد به احیای شب بیست‌ویکم ماه رمضان پرداختند.

ارسال نظرات