نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تأکید کرد:

مجلسی که با دوپینگ دولت شکل گرفته نمی تواند در رأس امور باشد/ مجلس شورای اسلامی امروز عقب تر از جامعه حرکت می کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان و باید به سراغ تشکیل مجلس حزب اللهی برویم گفت: مجلس شورای اسلامی باید مشکلات مردم را به خوبی و موقع رصد کند و نباید عقب تر از جامعه حرکت کند.
کد خبر: ۹۱۴۲۶۱۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به عملکرد مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق بیانیه گام دوم گفت: بعد از صادر شدن بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری توقع داشتیم که مجلس شورای اسلامی یک حرکت جهادی در جهت تبیین و ریل گذاری برای گام دوم و هدف گذاری های قانون مند داشته باشد ولی متأسفانه این انتظار محقق نشده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه امروز مجلس شورای اسلامی دچار یک روزمرگی شده افزود: اکثریت مجلس لیست امید را تشکیل می دهد که اعضای این لیست تنها به فکر حاشیه هستند و ورود به مسائل اصلی کشور را از این اعضاء را تاکنون مشاهده نکرده ایم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به کارآمدی مجلس بیان داشت: مجلسی که با دوپینگ دولت شکل گرفته است و مجلسی که استاندار و فرماندار به میدان آمده و نماینده تعیین کرده و دولت فضاسازی و پول پاشی کرده این مجلس نمی تواند دغدغه های مردم را رفع کند و باید به سراغ تشکیل مجلس حزب اللهی برویم.

حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به بیانات امام خامنه ای در دیدار با دانشجویان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید به سراغ تشکیل دولت حزب اللهی برویم و اعتقاد ما بر این است که اگر اکثریت مجلس اگر حزب اللهی شجاع،نترس، توانمند، کاردان و کاربلد باشند می تواند مجلس موثری را شکل دهند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه متأسفانه اکنون در قانون گذاری مشکلات جدی وجود دارد افزود: در بسیاری از خلأهای که در کشور است قانونی وجود ندارد و چرا باید مصوبات مجلس شورای اسلامی هرکدام به شورای نگهبان برود و دهها ایراد از آن بگیرند و در گذشته اینچنین نبوده و کمتر مصوباتی داشتیم که شورای نگهبان به آن ایراد نگرفته باشد و این عیب بزرگی برای مجلس است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه ادبیات و فن قانون گذاری از امورات ویژه ای است که مجلس باید از آن برخوردار باشد و سازو کارهای آن باید فراهم باشد گفت:باید این القاء باشد که در صورت ایراد گرفتن شورای نگهبان به مصوبات تن مجلس به لرزه در بیاید ولی متأسفانه این موضوع به مسئله عادی تبدیل شده است.

وی در این خصوص ادامه داد: مجلس شورای اسلامی امروز باید در تغییر نگرش خود باید فکر اساسی کند و در غیر اینصورت نمی تواند ادعا کند که در رأس قرار دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه امروز وقتی برخی از نمایندگان با مسائل فنی قانون گذاری آشنا نیستند چگونه می توانند کار جدی،عمیق و دقیق در مجلس داشته باشند افزود: در رأی گیری ها اکثریت نگاه می کنند چه کسی بلند می شود و رأی می دهد تا دیگران هم به تقلید از او رفتار کنند و اصلا به خوب و بد کار ندارند و این برای مجلس خیلی زشت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه توان فکری لازم در مجلس برای اخذ تصمیمات مهم در کشور وجود ندارد گفت: نکته ی دیگر نبود شجاعت نمایندگان است و اگر این شجاعت وجود داشت اجازه نمی داد هر روز قیمت خودرو سر به فلک بکشد و نوسانات ارزی را شاهد نبودیم و در واقع مبنای گرانی ها مشخص نیست.

وی با انتقاد از برخی وزرا که به برنامه های ارائه شده عمل نمی کنند افزود: نمونه آن در وزیر مسکن مشاهده می شود که وعده ادامه دادن مسکن مهر را داده بود ولی بعد از مدتی می گوید این طرح مذخرفی است که اگر مجلس شورای اسلامی شجاعت داشت قطعا با این رفتار وزیر برخورد جدی می کرد.

حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه وزرا مشخص نیست طبق چه برنامه ای حرکت می کنند و در واقع برنامه ارائه شده آنها در یک سو است و حرکت آنها در سوی دیگر بیان داشت:  برخی از آنها هم از قانون برنامه ششم اطلاع کافی ندارند و اینها چگونه می خواهند برای کشور گام بردارند و مجلس هم اینجا تماشاچی است و برخورد نظارتی نمی کند.

وی مجلس در رأس امور را دارای توان فکری،شجاعت در اقدام،زمان شناسی،به روز بودن دانست و افزود: مهمتر از همه باید مشکلات مردم را به خوبی و موقع رصد کند و نباید عقب تر از جامعه حرکت کند و امروز این مجلس دقیقا عقب تر از جامعه حرکت می کند و این موضوع در گرانی بنزین نمود داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی امروز تابع فضا شده و علمدار واقعی نیست گفت: نمایندگان بسیاری از مسائل را از خبرگزاری ها و سایت ها دنبال می کند و مجلسی که بیرق دست آن نیست و دیگران بخواهند بیرق را برای او نگه دارد نمی تواند در رأس امور باشد.

وی در خصوص عملکرد مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان داشت: هرچند مجمع نمایندگان استان در این دوره بیش از دوره قبل جلسه گذاشتند و دور هم نشستند ولی واقعیت این است که مجمع نمایندگان استان خیلی بهتر از اینها می توانست عمل کند و نتوانسته در راستای اجرای اقدامات اساسی در استان نقش موثری داشته باشد .

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در این خصوص ادامه داد: به طور مثال در بحث انحراف بودجه مجمع نمایندگان استان نتوانسته نقش آفرینی جدی داشته باشد و در استان متأسفانه برخی مدیران ضعیفی وجود دارد و اگر مجمع نمایندگان جدی تر عمل می کرد می توانست این مشکلات را حل کند

وی با بیان اینکه ضعیف عمل کردن در استان تنها دود آن به چشم مردم می رود و اینجا نقش مجمع نقش جدی است افزود: علیرغم اینکه راه آهن سراسری از استان مرکزی می گذرد ولی مجمع نمایندگان نتوانسته در توسعه راه آهن نقش موثری داشته باشد و مجمع در واقع همه توان خود را نگذاشت و وزیر هم در برابر این موضوع مقاومت می کند.

حجت‌الاسلام سلیمی در پایان خاطر نشان کرد: در موضوع راه آهن قم اراک درست است حرف آن مطرح شده و وزرا هم ظاهرا مخالفتی ندارند ولی در عمل کاری انجام نشده که لازمه آن ورود جدی تر به مسائل است و نباید اجازه دهیم سوء مدیریت ها به استان آسیب وارد کند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات