خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

شبهای قدر بهترین مجال روئیدن جوانه هدایت از عمق وجود آدمی است

امام جمعه دامغان با بیان اینکه ماه رمضان و شبهای قدر بهترین مجال برای روئیدن جوانه هدایت از عمق وجود آدمی است، گفت: فراموش نکنید که تا نخواهیم، هدایت نخواهیم شد، جوانه هدایت به سوی سعادت و قرب حضرت حق باید از عمق وجود ما بروید.
کد خبر: ۹۱۴۲۵۴۵
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمّد حسینیان شب گذشته در جمع باشکوه احیاء داران دومین شب از لیالی پرفضیلت قدر و سوگواران شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) اظهار داشت: حیات به چهار دسته حیات گیاهی، حیات حیوانی، حیات فکری و انسانی و حیات ابدی (حیات طیبه) تقسیم می‌شود، همه عالم هستی معلول و علت هستی بخش ذات اقدس پروردگار عالم است.

امام جمعه دامغان با اشاره به تأکید صریح قرآن بر زنده بودن شهدا و روزی خوردن آن‌ها نزد حضرت حق، اضافه کرد: شهدا با خلوص نیتشان مسیر نورانی و راه نزدیکتر برای رسیدن به حیات طیبه ابدی را پیمودند، شهدا زنده و ناظر بر اعمال ما هستند، در شب‌های قدر آنگاه به مقصود خواهیم رسید که به مفهوم حیات ابدی بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه بعد جسمانی وجود انسان و چگونگی آن تأثیرچندانی بر مفهوم و جایگاه والای انسانیت ندارد، گفت: مهم روحی آدمی است، روحی فارغ از همه محدودیت‌ها و تعلقات جسمانی و مادی، این بُعد روحانی وقتی در جسم قرار می‌گیرد متأسفانه بواسطه اعمال ناشایست، گناه و معصیت ما، چون آینه‌ای غبار آلود می‌شود و آلوده می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اشاره به اینکه مهمترین نکته در ساعات و دقایق پربرکت ماه مبارک رمضان و به ویژه شب‌های قدر، دریافت معارف الهی و یافتن مسیر صحیح حیات طیبه است، خاطر نشان کرد: فراموش نکنید که تا نخواهیم، هدایت نخواهیم شد، جوانه هدایت به سوی سعادت و قرب حضرت حق باید از عمق وجود ما بروید.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان با ذکر این نکته که از یاد نبریم، روز قیامت آنچه در دل داشته ایم آشکار خواهد شد، افزود: در خلوت‌ها از مکر شیاطین بترسیم، در شب‌های قدر به خداوند رحمان عرض کنیم که ما خاضعانه برای تغییر آمده ایم و از لطف یکران الهی مأیوس نشویم، همانا یأس از گناهان کبیره است.

امام جمعه دامغان یادآور شد: در شب‌های پرفضیلت قدر و دعای جوشن کبیر بار‌ها خدا را با اسماء گوناگون صدا می‌زنیم، از یاد نبریم که خداوند مال و فرزند و قید و بند دنیا را مایه آزمایش ما قرار داده است، کبر و غرور رابطه‌ای با بهره گیری از دریای رحمت شب‌های قدر و دقایق ماه ضیافت الهی ندارد؛ بکوشیم خود، زندگی و از همه مهمتر نیات خود را پاک کنیم و فرصت توبه و توسل را غنیمت بشماریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها