در سالن اجتماعات دانشکده غیرانتفاعی میلاد مینودشت برگزار شد:
نشست توانمندسازی تحکیم مبانی خانواده و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد پدیده منفور طلاق روز پنج شنبه مورخ در سالن اجتماعات دانشکده غیرانتفاعی میلاد مینودشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۲۳۱۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، استقبال با شکوه دانشجویان و اساتید بسیجی و خانواده ها یکی از برجسته ترین نکات این همایش بود بطوریکه پس از لبریز شدن ظرفیت سالن دانشجویان و اساتید در راهروی موسسه با اشتیاق فراوان از همایش استقبال کردند.

در ابتدای مراسم دکتر عقیل تقوی ریاست موسسه ضمن خوش آمدگویی به موضوع آسیب های اجتماعی پرداخت.

 ایشان اشاره نمود: امروز تقریبا اکثر خانواده‌ها با این آسیب‌ها درگیر می‌باشند و موضوع آسیب‌های اجتماعی باید در اولویت برنامه‌های خانواده و مسئولین قرار گیرد.

ایشان بهترین گزینه و کم هزینه ترین موضوع در آسیب های اجتماعی را پیشگیری این آسیب‌ها دانست و راه برون رفت از آن را آموزش و آگاهی بخشیدن و بالا بردن نشاط اجتماعی و نهادینه کردن فرهنگ مشاوره و تقویت خانواده‌ها دانست.

در ادامه دکتر کوروش غلامی عضو هیات علمی دانشگاه گلستان بصورت تخصصی به موضوع طلاق پرداخت.

ایشان با مقایسه جوامع سنتی و مدرن وضعیت طلاق را بررسی نمود و در بخشی دیگر سخنان ایشان در مقایسه با وضعیت طلاق در ایران با سایر کشورها و همچنین وضعیت طلاق در استان گلستان با سایر استان‌ها به تشریح آماری وضعیت طلاق اشاره داشته همچنین با تشریح وضعیت طلاق در قومیت‌های مختلف استان به این موضوع مهم پرداخت.

در ادامه هم دکتر غلامی به پرسش و پاسخ با اساتید و دانشجویان پرداخت و ایشان با حوصله به سوالات پاسخ دادند.

منبع : روابط عمومی بسیج اساتید استان گلستان

ارسال نظرات