دادستان جدید ابرکوه در اولین گام برخورد با رباخواری؛
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، از استرداد 200 میلیون تومان اسناد تجاری، چک و سفته از متهمان ربا به صاحبانش خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۲۳۱۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه؛ مبارزه با ربا و رباخواری طرحی است که با همکاری اطلاعات ناحیه مقاومت بسیج و دادگستری ابرکوه، از زمان دادستان سابق در شهرستان در حال اجرا است.
میثم رنجبر دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، در خصوص نویدهایی که در جلسه معارفه خود، با موضوع ربا به مردم ابرکوه داده بود، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : در این حوزه وعده های خود را عملی کرده و با برخورد جدی و قانونی، برخی پرونده ها منجر به سازش و توافق و برخی دیگر متهمان آن دستگیر و بازداشت شدند.
رنجبر تصریح کرد : در بررسی 15 پرونده با موضوع ربا، مبلغ 2 میلیارد ریال اموال ربا در قالب اسناد تجاری، اموال، چک و سفته با مبالغ مختلف از متهمان به شاکیان عودت داده شد.
وی، با تأکید بر اینکه فرار از قانون برای مجرمان و متخلفان ممکن نیست، به مردم هشدار داد : به لحاظ موقعیت و شرایط اقتصادی حاکم، مراقب سودجویان، کلاهبرداران و شیادانی که در قالب معامله (که در واقع ربا است) مبالغ هنگفتی را از افراد دریافت کرده و زندگی شان را فلج می کنند، باشند.
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، گفت : در همین راستا افراد قبل از انجام هر گونه معامله به خصوص معامله هایی با مبالغ درشت و سنگین، از مشاوره و راهنمایی مشاورین حقوقی و کارشناسان مجرب، افراد با تجربه، اهل فن و خبرگان استفاده کنند.
رنجیر، به موضوع دلالان و سودجویان مسکن و خودرو و برخورد قاطعانه با آنها اشاره کرد و افزود : متقاضیان در این حوزه، موقع خرید به نظرات کارشناسان در تعیین مبلغ مسکن و خودرو توجه کنند و در زمان انعقاد قرارداد، حتما مفاد آن را مطالعه و پس از توافق آن را امضاء کنند، تا متحمل ضرر و زیان نشوند.
وی در پایان گفت : از آنجا که پیشگیری از وقوع جرم و رعایت حقوق شهروندی از اولویت های مجریان قانون در شهرستان است، لذا از مردم می خواهیم موارد را گزارش کنند تا در اسرع وقت به آنها ترتیب اثر داده شود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات