۳۶۰۰ استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای از اقدامات جهادی و انقلابی مسئولان، استادان، کارکنان، دانشجویان و خانواده بزرگ این دانشگاه تقدیر کردند.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۵۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در  بیانیه بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

حضور گسترده و حرکت خودجوش و بهنگام خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده کشور عزیزمان، اتفاقی نو در عرصه آموزش عالی کشور برای یاری رساندن به هموطنان و کمک به حل بحران بود. بدون شک حضور گسترده و سازماندهی شده همراه با تجهیزات سبک و سنگین و به‌کارگیری توان علمی و تخصصی در کنار تأمین نیازمندی‌های اولیه و کمک رسانی در صحنه عمل با تکیه بر کمک‌های مردمی و خیرین در آغازین ساعات بروز بحران، در طول دوران مدیریتی این دانشگاه بی‌نظیر و مثال‌زدنی است.

این بیانیه می‌افزاید: این حرکت ارزشمند به عنوان یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی در حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران ماندگار خواهد شد و پیشگامی در اجرای فرمان جهادی نائب امام زمان (عج) در ساعات اولیه بحران در کنار سایر نهادهای انقلابی، نشانگر بیداری جریان اصیل دانشجویی و مجاهدت اساتید انقلابی و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی است. اگرچه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد علمی به مانند دستگاه‌های اجرایی مسئولیتی در اینگونه موارد بر عهده نداشته و وظیفه تعیین شده‌ای برای ورود به حل بحران‌ها ندارد اما حضور مؤثر و مسئولیت‌پذیری مسئولان، استادان، کارکنان و دانشجویان خدوم به ویژه اقشار بسیج در این دانشگاه قابل ستایش است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ویژگی مهم این حضور گسترده ایجاد سازمان، تأسیس قرارگاه‌های جهادی، جذب کمک‌های مردمی و حمایت مدیران انقلابی دانشگاه‌ها در لبیک به فرمان رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای به منظور شتافتن به کمک سیل‌زدگان؛ بوده و نشان از بصیرت انقلابی و اطاعت محض از امر ولی‌فقیه زمان دارد. مجموعه آموزش عالی و جامعه علمی در هر کشوری در تربیت مدیران، متخصصان و کارشناسان آینده آن کشور نقش ممتازی را برعهده داشته و در مناسبات فرهنگی و اجتماعی، تاثیرگذاری بسزایی دارد. حضور مجاهدانه مسئولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در متن مشکلات سیل و به ویژه در میان مردم آسیب‌دیده و اعلام همدردی با آنان؛ برکات بی‌شماری در پی داشته و مصداق بارزی در جهت مسئولیت‌های تربیتی دانشگاه محسوب می‌گردد.

این بیانیه می‌افزاید:‌ ترویج روح جهادی، همدلی و عرق ملی، تعهد دینی، مسئولیت‌پذیری، اعلام همدردی توأم با عمل انقلابی، خودسازی معنوی و بازآفرینی صحنه‌های حضور جوانان در دوران پرافتخار دفاع مقدس در کنار سایر اقشار جامعه از دیگر دستاوردهای ارزشمند این حرکت جهادی و انقلابی است و دانشگاه آزاد اسلامی با برافراشتن پرچم قرارگاه‌های جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی به جامعه ثابت کرد روح ایثار و جهاد علمی و عملی در بدنه جامعه دانشگاهی جاری و ساری است و قطعاً قله‌ها و گام‌های بلند نیز با داشتن چنین روحیه‌ای قابل دستیابی است.

اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پایان این بیانیه ضمن اعلام همدردی با هموطنان سیل‌زده می‌افزایند:‌ در پایان ما اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام همدردی با هموطنان سیل‌زده، مراتب قدردانی و تشکر خود را از حضور جهادی و انقلابی دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی در این بحران بزرگ و غیرمنتظره، که حقیقتاً مایه فخر و مباهات آموزش عالی است، بیان داشته و حمایت همه‌جانبه خود را از این حرکت عظیم جهادی و انقلابی اعلام و آمادگی بیش از پیش خود را در تداوم بازسازی مناطق سیل‌زده و اجرای فرامین مقام معظم رهبری در محرومیت‌زدایی از جای‌جای کشور اعلام داشته و از خداوند متعال توفیق روزافزون همه دست‌اندرکاران نظام و به‌ویژه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی را از خداوند قادر متعال مسئلت می‌نماییم.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی

ارسال نظرات