خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: بسیج باید به یک تشکل عملی و اجتماعی و یک کنشگر اجتماعی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۴۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج از فارس، مراسم تکریم و معارفه جانشین برادران و چند تن از اعضای حوزه بسیج علوم پزشکی شیراز در سالن جلسات ناحیه بسیج دانشجویی برگزار شد .

حسین رحیمی ، فرمانده حوزه بسیج علوم پزشکی شیراز ، در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان در خودسازی و خود کنترلی، این ماه را فرصت خوبی برای تقویت عادت های خوب و ترک عادت های بد، چه در زمینه اخلاق تشکلاتی و چه اخلاق فردی، دانست .

در ادامه جلسه اسماعیل قزل سفلی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس، ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: ما به عنوان مجموعه بسیج دانشجویی باید دست آوردهایمان را بشناسیم و بدانیم که در پی کسب چه چیزهایی هستیم، با نقش و جایگاه خود  در این انقلاب آشنا شویم، نیاز این روزهای جامعه و جریان انقلابی را شناسایی کنیم.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، بیان و پیگیری حرف ها و مشکلات مردم را مسئله بسیار مهم برای جریان انقلابی دانست و گفت: مسائل متنوعی نظام، انقلاب و مردم را در برگرفته است، اینکه دانشجو بداند کدام مسئله را باید پیگیری کند، بسیار مهم و کلیدی است.

قزل سفلی با تاکید بر این نکته که حوزه سلامت  مهم ترین و ضروری ترین مسئله ای هست که دانشجویان علوم پزشکی باید به آن بپردازند، عنوان کرد: اینکه هرکس در حوزه سلامت بداند که در کدام بخش باید فعالیت کند که مثمر ثمر واقع شود، از مسائل مهم و بزنگاهی است.

وی مسائل بزنگاهی را مسائلی دانست که اگر حل شوند ، چندین مسئله پیرامون خود را نیز حل می‌کنند.

وی در ادامه افزود: بسیج باید به یک تشکل عملی و اجتماعی و یک کنشگر اجتماعی تبدیل شود. کنشگر اجتماعی ای که از دریچه نیازهای مردم به مسائل نگاه کند و آن دسته از نیازهایی که منطبق بر نیازهای اساسی انقلاب است را دنبال و برای حل آنها تلاش کند.

قزل سفلی در ادامه ضمن تاکید بر سخن رهبر معظم انقلاب درباره کلید فتح دانشگاه توسط بسیجیان، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم، بسیج به یک تشکل خصوصی تبدیل و فقط افراد خاصی بتوانند عضو آن شوند هرکس دلسوز این نظام باشد بسیجی است، کسانی که می‌توانند از توانایی های خود در جهت تحقق اهداف و آرمان های انقلاب استفاده کنند بسیجی اند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی با اشاره به سخن رهبری که می‌فرمایند: اگر می‌خواهید در تشکیلات قرار بگیرید باید به مانند حبه ی قند در یک چای عمل کنید، گفت: سازمان پذیری، ماموریت پذیری و  تکمیل کنندگی مهم ترین ویژگی یک جانشین است.

 

با افزایش مسئولیت، تواضع نیز باید بیشتر شود

وحید طیبی خرمی ، جانشین برادر سابق بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تاکید بر خطبه 192 نهج البلاغه ، بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که با افزایش مسئولیت، تواضع نیز افزایش یابد.

وی شأن مسئولان بسیج را شأن خادمی خواند و در پایان ضمن اشاره به سخنان بزرگانی چون شهید بهشتی و شهید باقری مطرح کرد: خستگی اواخر دوران مسولیت دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد یکی از این دلایل این است که گاهی هدف از فعالیت در بسیج و وظیفه خود را فراموش می‌کنیم .

 تواضع و نیت خالص اعضا، از ویژگی های بسیج

در ادامه جلسه، محمدسعید ابراهیمی، جانشین برادر حوزه بسیج علوم پزشکی شیراز، ضمن تاکید بر این نکته که تواضع و نیت خالص بچه ها، یکی از ویژگی های بسیج است، از مسئولین سابق بسیج خواست تا جایی که می‌توانند در کمک به مسولین جدید دریغ نکنند.

زینب هاشمی، جانشین خواهر حوزه بسیج علوم پزشکی شیراز، در ابتدا به نمایندگی از مجموعه خواهران از زحمات جانشین برادر سابق بسیج علوم پزشکی شیراز تشکر و برای وی ثابت قدمی در راه تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب آرزو کرد.

جانشین خواهر حوزه بسیج علوم پزشکی در ادامه گفت: امیدواریم مسولینی که در این جلسه تکریم می‌شوند همچنان در کنار حوزه بسیج بمانند و تجربیات خود را در اختیار مسولین جدید قرار دهند.

هاشمی، در پایان و در خطاب به کسانی که مسولیت را بر عهده می‌گیرند، ضمن اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درباره کار تشکیلاتی گفت: امیدواریم که در این مسیر ثابت قدم باشید و با تلاش های روز افزون به ارتقا مجموعه تشکیلاتی بسیج کمک کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار