خبرهای داغ:
آسیب شناس حوزه کودک و نوجوان در گفتگو با «بسیج زنان»:
ضعف تربیتی در دوران کودکی و نوع ارتباط والدین با فرزندان شان مهم ترین دلیل شکل گیری شخصیت و بروز پرخاشگری در دوران نوجوانی است.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۲۱
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، آسیب شناس حوزه کودک و نوجوان قشر نوجوان را قشری حساس و آسیب پذیر دانست و گفت: یکی از مهمترین دوران در شکل گیری شخصیت؛دوران نوجوانی است که متاسفانه برای شکل دهی به این درجه شخصیتی در این دوران کمتر توجه کرده ایم و هر وقت جوان مان با معضلی روبرو شده است هیچ گاه به این فکر نکرده ایم که گذشته آن فرد در دوران کودکی و نوجوانی بسیار حائز اهمیت بوده است.
این مدرس مهارت‌های زندگی، پرخاشگری را دغدغه بسیاری از والدین کودک و نوجوان برشمرد و گفت: بخش اعظمی از مراجعه کنندگان از رفتارهای پرخاشگرانه نوجوان خود گلایه و شکایت دارند و این در حالی است که والدین کمتر از نگرش تربیتی در زمان کودکی فرزندشان صحبت می‌کنند .
وی تصریح کرد: عمده دلیل پرخاشگری در دوران نوجوانی و جوانی؛ عدم توجه و یا ضعف تربیتی در دوران کودکی باشد.
این دانشجوی ارشد بالینی کودک و نوجوان تصریح کرد: متاسفانه سن پرخاشگری به قشر کودک و نوجوان ما هم رسیده است و کلمه پرخاشگری کلیشه ای ترین دغدغه پدر و مادرها برای کودک و نوجوانشان شده است که این معضل بسیار جدی در حوزه کودک و نوجوان است.
زارعی ارتباط صمیمانه را یکی از راهکارهای تربیتی در حوزه کودک و نوجوان دانست و افزود: نوع برخورد و ارتباط پدر و مادر با کودک و نوجوان خود بسیار در شکل گیری شخصیت فرزندان مهم است. اگر والدین با کودک و فرزند نوجوان خود به درستی برخورد کند و یک نوع دوستی بین این دو قشر حاکم شود دیگر شاهد مشکلات بزرگ در این قشر نیستیم.
این مدرس مهارت های زندگی افزود: متاسفانه هنوز در خیلی از خانواده‌ها چارچوب‌های خاصی بین نوجوان و والدین وجود دارد که باعث شده تا پنهان کاری در نوجوانان تقویت شود که در نهایت منجر به ناهنجاری‌های اجتماعی شده است.
وی، مراجعه به مشاور را بهترین گزینه برای بالا رفتن سطح آگاهی خانواده‌ها دانست و گفت: هفت سال اول تربیتی فرزندان بسیار مهم و حائز اهمیت است و اگر والدین به خصوص مادران در این طول مدت زمانی نتوانند تربیت درستی در رابطه با فرزند خردسال خود داشته باشند ممکن است شاهد رفتارهای خوب و مثبتی در دوران بلوغ و جوانی در فرزندان خود نباشند .
این دانشجوی ارشد بالینی کودک و نوجوان گفت: بسیار مهم است که والدین به متخصصین این حوزه در امر مشاوره مراجعه کنند و ابتدایی ترین راهکارهای تربیتی کودک و نوجوان را بیاموزند و در مسیر تربیت فرزندان خود به کار گیرند.

طنین یاس - یلدا زارعی

ارسال نظرات