شهردار کلانشهر اراک در صحن علنی شورای شهر خبر داد

اجرای طرح پیاده راه اطراف بازار تاریخی و مرکز شهر اراک/ کارگران، کارکنان و پرسنل شهرداری مطالبه ای از شهرداری ندارند

شهردار کلانشهر اراک در صحن علنی شورای شهر گفت: پرداخت حقوق در شهرداری اراک به روز شده است و تا زمانی که کارگران حقوق نگیرند، حقوقی به مدیران پرداخت نمی شود.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۰۱
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، شفیعی شهردار کلانشهر اراک در صحن علنی شورای کلانشهر اراک، از رفع گره های اجرایی سه پروژه پل شهید صیدی، شهید کاوه نبیری(علم الهدی) و تصفیه خانه کشتارگاه صنعتی خبر داد و گفت: این سه پروژه سالیان زیادی به دلیل یکسری از مشکلات فنی، مالی و تصمیم گیری، بلاتکلیف رها شده و عملیات اجرایی آن تکمیل نشده که با پیگیری های مسئولان گره های این سه پروژه برای ادامه عملیات اجرایی رفع شد.

وی افزود: با اصلاح و تقویت زیرساخت های پل صیدی در ۲۱ نقطه و نصب همزمان تیرهای ضلع غربی پل ، انشاله بتوانیم ظرف ۴ ماه آینده این پروژه را تکمیل کنیم، پل شهید نبیری نیز با توجه به اینکه قرارداد اجرای این پروژه مربوط به 10 سال گذشته است، لذا مقرر شد مباحث مالی قرارداد بر اساس نرخی مصوب هیات وزیران به روز شود.

شهردار اراک درخصوص تصفیه خانه کشتارگاه صنعتی نیز بیان داشت : این پروژه نیز به دلیل یکسری از مشکلات مالی در قرارداد مبنی بر اختلاف قیمت بین ارز قدیم و جدید در تهیه تجهیزات تصفیه خانه متوقف شده بود که مقرر شد که شهرداری محاسبات مالی قرارداد را بر اساس قیمت روز انجام و به این طریق بتوانیم تصفیه خانه کشتارگاه صنعتی را به دلیل اهمیت موضوع تکمیل کنیم.

شهردار اراک درخصوص پل ورودی سنجان تصریح کرد : متولی اجرای این پل راه و شهرسازی است و شهرداری مسئولیت تملک یکسری از املاک واقع شده در مسیر پروژه را بر عهده داشته و دارد، اما در حال حاضر با توجه به اینکه در جلسه ای با مدیرکل راه و شهرسازی عنوان گردید که طرح این پروژه در حال تغییر است، لذا تا تصمیم‌گیری نهایی شهرداری برای تملک یک پلاک باقی مانده متعهد خود نمی تواند اقدامی صورت دهد.

وی با تاکیر بر اینکه به موضوع اجرای طرح پیاده راه اطراف بافت بازار تاریخی و مرکز شهر اراک همواره تاکید دارم گفت: از آنجا که کار پیاده راه سازی از جمله کارهای سختی است که تمامی حوزه ها را درگیر می نماید و موضوعات اجتماعی وسیعی را در بر می گیرد و به نوعی یک کار خاص محسوب می شود، لذا باید با مطالعه و استفاده از تجربه شهرهای دیگر برای اجرای این طرح پیش رفت.

شهردار اراک با بیان اینکه پیش زمینه اجرای طرح پیاده راه سازی بازنگری در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک است، گفت: اگر مسایل ترافیکی جوابگوی این طرح باشد، طرح مذکور اجرایی می شود، لذا در خصوص اجرای طرح پیاده راه سازی در شهر اراک، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک در حال بازنگری است و با تایید طرح توسط اعضای شورا و مصوبه شورای ترافیک استان و اخذ بودجه از سوی شورای شهر و در نهایت روال مطلوب در انجام امور، ظرف سه ماه آینده آغاز این طرح از خیابان حصار و میدان ارگ و ۶ متر از کنار بازار به سمت خیابان محسنی آغاز می شود و فاز اول طرح تا پایان امسال عملیاتی و فاز دوم پروژه نیز از سمت خیابان مخابرات به میدان شهدا و سه راه ارامنه برای سال آینده نهایی و اجرایی می شود.

شفیعی اجرای طرح پروژه ۵۵ متری اطراف ریل راه آهن، که از مسیر کمربندی شمالی، پل شهید بختیاری پل قدیمی شهرصنعتی، عبور و به سمت پل کاوه نبیری(علم الهدی) و سپس میدان راه آهن ختم می شود را از جمله پروژه های پیشنهادی شهرداری برای اجرا در سال آینده عنوان کرد و افزود: مطالعات این پروژه انجام و در حال بازنگری است؛ می توان گفت که این پروژه می تواند جایگزین پروژه ۵۸ متری که شورای شهر پیشنهاد لغو آن را داده، باشد.

وی از بازنگری طرح مطالعاتی تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی(ره)، اجرای یک المان شهری به عنوان المان شاخص شهر اراک، طرح ماکت بازار تاریخی اراک را از جمله پروژه های پیشنهادی شهرداری در سال آینده دانست و گفت: مطالعه و اجرای طرح فضای سبز، جانمایی محلی برای آرامستان را از برنامه های شهرداری اراک عنوان کرد.

شهردار اراک با اشاره به اینکه پرداخت حقوق کارگران شهرداری به روز شده، گفت: حقوق کارگران، کارکنان و پرسنل اداری شهرداری اراک هر ماهه پرداخت می شود و تا زمانی که حقوق کارگران و کارکنان به صورت کامل پرداخت نشده باشد، مدیران شهرداری حقوقی دریافت نمی کنند.

همچنین در حوزه عمران مصوباتی در حوزه خدمات شهری، پلیس راهور، محوطه داخلی آرامستان به تصویب رسید .

همچنین در کمیسیون عمران ، مقرر شد که ساختمان ها جدید با افزایش طبقات آخر در سطح شهر به صورت دوبلکس با تعیین فقط یک پارکینگ احداث شوند که برای مردم مفید و برای شهرداری در آمدزایی شود.

در صحن رسمي این شوراي نیز آب منطقه ای الزام به اجرای رینگ شمالی آبرسانی سد کمال صالح برای شهروندان اراک، اجرای 10 هزار متر مکعب مخزن به منظور آبرسانی و استفاده از چاه های اضطراری برای نیاز شهروندان شد.

 

ارسال نظرات