نبود سرانه ورزشی در روستاهای هلیلان و فاصله بیش از حد از استانداردهای اولیه باعث شده که ورزشکاران این منطقه آن طور که باید نتوانند در عرصه های ورزشی فعالیت کنند.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۰۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از بهترین راه های جلوگیری از مهاجرت روستاییان در نظر گرفتن امکانات‌ مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و به ویژه ورزشی است. نبود امکانات ورزشی یکی از معضلات اصلی در روستاها ست.

امروزه با توجه به پیشرفت فناوری، روستاییان انتظار دارند بتوانند در محیطی زندگی کنند که علاوه بر وجود امکانات اولیه، سطح خدمت‌رسانی افزایش یابد و امکانات رفاهی و ورزشی در روستاها وجود داشته باشد. سطح توقع روستاییان بالا‌رفته و تأمین امکانات اولیه همچون آب، برق و گاز نمی‌تواند خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند.

با توجه به این گفته ها انتظار داریم مسئولان نگاهی همه‌ جانبه به ورزش روستایی داشته باشند، تا بانوان و دختران روستایی نیز بتوانند از امکانات ورزشی به نحو مطلوبی استفاده کنند.

 امروزه اگر خواهان ماندگاری روستاییان در روستاها هستیم باید توجه ویژه ای به ورزش روستایی شود زیرا مردم روستاها همچون جمعیت شهری خواستار ایجاد فضاها و امکانات ورزشی مناسب هستند.

هلیلان از توابع شهرستان چرداول با توجه به سوابق ثابت کرده که دارای استعدادهای ورزشی خاصی است که در صورت توجه به آن می توان در عرصه های مختلف ورزشی شاهد درخشش این استعداد ها بود.

کوچکی از اهالی هلیلان در گفتگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت:متاسفانه در روستاهای هلیلان محرومیت واژه ای است که همه گیر شده وشامل تمامی امکانات موجود می شود.

وی افزود:به رغم داشتن استعداد ورزشکاران این منطقه از سرانه ورزشی مطلوبی برخوردار نیستند که نیازمند توجه مسئولین مربوطه دراین زمینه است.

بنابراین اگر خواستار مهاجرت روستائیان به شهرها نیستیم باید امکانات شهرها را به روستاها برد.

 نبود امکانات و استانداردهای اولیه ورزشی در هلیلان + تصاویر

 

ارسال نظرات