در گردهمایی رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس مطرح شد؛

معنویت و فرهنگ دفاع مقدس رمز پیروزی عملیات بیت المقدس بود

فرمانده تخریبچی‌های تیپ محمد رسول الله (ص) گفت: دشمن با شعار صلح به دنبال فرصت بود تا خود را به لحاظ نیرو و تجهیزات قدرتمند کند.
کد خبر: ۹۱۴۲۱۹۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، گردهمایی رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر به میزبانی دانشکده چمران برگزار شد.

در این برنامه حسین مهرابی بشر آبادی رئیس دانشکده فنی چمران گفت: وقتی تاریخ جنگ ها را مطالعه کنیم خواهیم دانست در هیچ جنگی سابقه نداشته است که کمتر از دو سال در حالی که دشمن با نیروهای فراونی پشتیبانی می شود، بتوان چنین موفق شد و خاک میهن را باز پس گرفت.

در انتقال ایثار و گذشت جنگ به نسل جدید موفق نبوده ایم

وی ادامه داد: کلام و بیان امام (ره) همیشه پرمغز بود از جمله این که فرمودند ” خرمشهر را خدا آزاد کرد ” و یا  در توصیف دانشگاه بیان داشتند ” دانشگاه کارخانه انسان سازی است ” هیچ تعریفی به این اندازه شاخص نیست.

مهرابی بشر آبادی تاکید کرد: امروز بعد از پایان جنگ مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و متاسفانه درانتقال ایثار و گذشت دوران جنگ به نسل جوان موفق نبودیم و نسبت به نسل جدید کوتاهی کردیم.

رئیس دانشکده چمران توضیح داد: اکنون که در دهه ی پنجم انقلاب هستیم باید انتقال فرهنگ معنویت و ادبیات آن را به نسل جدید را با قدرت پیش بگیریم و برای تمدن سازی بزرگ انقلاب، نیاز به توسعه داریم.

معنویت و فرهنگ دفاع مقدس رمز پیروزی عملیات بیت المقدس بود

سردار مرتضی ‌حاجی‌باقری فرمانده تخریب لشکر۴۱ ثارلله با حضور در این مراسم گفت: در شرایطی که توان تجهیزاتی و فردی مان بسیار کم بود اما در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردیم.

وی ادامه داد: وقتی صدام خرمشهر را گرفت هر گونه موانعی که در دنیا بود را در خرمشهر پیاده سازی کرد، خرمشهر را به دژی تبدیل کرد و بارها اعلام کرد که اگر خرمشهر را گرفتید کلید بصره را به شما می دهم.

فرمانده تخریب لشکر۴۱ ثارلله  توضیح داد: نوزده ماه از تصرف خرمشهر گذشته بود که بعد از بیست و چهار ساعت رزم و در چهار مرحله رزمندگان توانستند خرمشهر را باز پس بگیرند.

سردار مرتضی ‌حاجی‌باقری تاکید کرد: آنچه که سبب پیروزی رزمندگان ایرانی شد تکنیک، تاکتیک و یا قدرت نظامی نبود چرا که دشمن قدرتش بالاتر بود بلکه معنویت، فرهنگ دفاع مقدس و نماز شب رزمندگان بود که توانست آنان را از این میدان پیروز بیرون آورد.

بعد از فتح خرمشهر دشمن با شعار طلح به دنبال فرصت طلبی بود

سردار جعفر جهروتی زاده فرمانده تخریبچی‌های تیپ محمد رسول الله (ص) ضمن بیان خاطراتی ازعملیات بیت المقدس گفت:عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است چرا که نزدیک شش هزار و پانصد کیلومتر از خاک کشور آزاد شد و این هوشیاری امام(ره) و فرماندهان جنگبود که سبب شد تا فریب دشمن را نخوریم.

وی در پاسخ به این سوال که دانشجویان همواره از ما می پرسند چرا بعد از آزاد سازی خرمشهر صلح نکردید، گفت: دشمن به دنبال صلح نبود بلکه به دنبال فریب جمهوری اسلامی بود.

 جهروتی زاده بیان داشت: بعد از فتح خرمشهر دشمن کاملا تضعیف شده بود چرا که قریب هفتاد و پنج هزار نیروی دشمن از بدنه اش جدا شده بود، تنها سی و پنج هزار نفر اسیر شده بودند.

 فرمانده تخریبچی‌های تیپ محمد رسول الله (ص) با بیان این که دشمن با شعار صلح به دنبال فرصت برای خود بود، اظهار داشت: دشمن به دنبال این بود که فرصت ها را به نفع خودش بگیرد و خود را به لحاظ نیرو و تجهیزات قدرتمند کند.

وی ابراز داشت: سازمان ملل درهیچ یک از قطعنامه هایی که صادر کرد حتی درقطعنامه ی ۵۹۸، حقوق ملت ایران را در نظر نگرفت.

 

آرمان کرمان

انتهای پیام/

ارسال نظرات