حجت الاسلام و المسلمین میرزاخانی گفت: شب قدر یک فرصت طلایی و ناب از سوی خدای متعال به بندگانش در جهت کسب توفیق توبه حقیقی و آمرزیده شدن از گناهان و معاصی است.
کد خبر: ۹۱۴۲۱۳۳
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس امور دینی و مذهبی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان گفت: این که این همه بر عظمت و فضیلت شب قدر تأکید شده و حتی در قرآن کریم نیز یک سوره به همین نام است، نشان می دهد که چرا درک چنین شبی در اسلام و مذهب ما مهم و ضروری است البته باید توجه داشت که شب قدر تنها مختص به دین اسلام هم نبوده؛ بلکه در ادیان گذشته نیز مطرح بوده است، منتهای مراتب برخورد اسلام با این پدیده یک برخورد استثنایی و ویژه می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین میرزاخانی در مورد فضیلت شب‌های قدر گفت: شب‌های قدر، شب‌هایی ویژه و طلایی است که خداوند در اختیار بنده‌ها قرار داده است آنقدر لحظه به لحظه‌اش نورانی، ارزشمند و زیباست که انسان نفس و وجودش آسمانی می‌شود؛ چرا که همه آسمانی‌ها روی زمین هستند (تنزل الملائکه و الروح) .

وی افزود: همه ملائکه و روح اعظم، که شاید همان حضرت جبرائیل باشد، روی زمین هستند و اینها به دنبال آدم‌هایی می‌گردند که خدا، خودشان، راه کمال انسانی و خوشبختی را گم کرده‌اند؛ لذاملائکه می‌خواهند دست آنها را بگیرند. بنابراین در این شب‌ها ما باید به دنبال چراغ باشیم، به دنبال تابلوهایی باشیم که ملائکه الهی آن سمت و سو هستند و به دستور پروردگار آمده‌اند  که دست ما را بگیرند و به خدا برسانند.

میرزاخانی گفت: در این شب‌ها باید این قابلیت را در خودمان به وجود بیاوریم که دستمان به دست فرشته‌های الهی و امام زمان(عج) بخورد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شب قدر یک فرصت طلایی و ناب از سوی خدای متعال به بندگانش در جهت کسب توفیق توبه حقیقی و آمرزیده شدن از گناهان و معاصی است و فرصتی بی‌نظیر برای بخشش گناهان است.

این کارشناس امور دینی و مذهبی تصریح کرد: امام صادق (علیه السلام) در حدیثی چنین فرموده‌اند که در شبهای قدر، دعای دعا کننده مستجاب و حاجت‌هایش برآورده می‌شود؛ بنابراین شایسته است دینداران در شب‌های قدر بسیار بیشتر از شب‌های دیگر به راز و نیاز با پروردگار بپردازند، چرا که شب‌های قدر تنها یک مرتبه در طول سال اتفاق می‌افتد. 

ارسال نظرات